Nå med dun på overleppa: Resident Evil 6

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#61
Det jeg reagerer mest på her, er egentlig at da RE4 kom så var det fantastisk, nyskapende, supert og kjempekult og da RE5 gjorde det samme var det uoriginalt, dølt, dårlig og stakkarslig.
Påpeker at mellom RE4 og RE5 har det kommet en god del spill som har brukt gameplayet fra RE4 og forbedret det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#62
Irrelevant for poenget, men whatever.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#65
har ikke spilet ett RE spill siden 1999 men får jeg nå love til å bevege meg samtidig som jeg skyter? og ruller de med tank-kontroll?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#68
Edith: Er det tilfeldig at alle klippene Leon er involvert i virker ganske digge og mer tro til Resident Evil, mens alt med Chris er ACTION EVERYWHERE? Kanskje det blir to moduser: Leon sin gjennomgang som er mer stemningsfylt og handler mer om utforsking mens Chris sin gjennomgang handler om å skyte 4ever. Håper litt på dette, men det blir vel sånn at man periodevis skifter mellom de to i løpet av en enkelt gjennomgang.
Patney callet det, visstnok er den tredje storyen mer Nemesis-aktig med en udødelig antagonist som plager deg.

1UP rapporterer på RE6-demoen, og mener den er basert på såpass mange gamle designelementer at spillet muligens ikke vil klare å konkurrere med kontemporære spill.
 
#69
Leon, trudging through an abandoned mansion? That's the original Resident Evil
Vel, da ser jeg frem til RE6 for det der.
 

SHDR

Gullmedlem
#70
Patney callet det, visstnok er den tredje storyen mer Nemesis-aktig med en udødelig antagonist som plager deg.

1UP rapporterer på RE6-demoen, og mener den er basert på såpass mange gamle designelementer at spillet muligens ikke vil klare å konkurrere med kontemporære spill.
Det er så artig at de sier det, i og med at RE4 -- som er syv jævla år gammelt -- stadig går moderne vestlige tredjepersonsskytere en høy jævla gang. Hvilke moderne vestlige tredjepersonsskytere er det liksom som er bedre? Eller som har mer sofistikert spillsystem?

Jeg bare fatter ikke hva faen det er de sammenligner med når de kommer med vås som det der.
 
#71
Yesss, Resident Evil 4 er fortsatt gloriøst. Eneste delen jeg ikke er spesielt glad i er når du kommer til den militærøya og ting går litt bananas, men det er også da du møter regenerators som lett gjør opp for det.
 
#73
...og det mistet min. Det at Leons segmenter skal bli mer klassisk Resident Evil ser ikke helt sant ut, men det er kanskje ikke så mange av de originale folke som jobber der så de vet vel ikke hvordan de lager det lenger? De første 6 minuttene føltes som en lang cutscene, hvor du bare fulgte en kjedelig fyr rundt som åpnet dører og fjernet hindre for deg, istedetfor et Metroidvania-oppsett hvor vi må løse slikt selv. Ble umiddelbart mer spennende det siste minuttet, men trege zombier != klassisk RE.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#75
Trenger noen edderkopp-bosser først.
 
#76

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#77
Noe av det jeg likte var aspektet hvor det virker som hver individuelle sambi var en trussel, og får deg til å stusse over hvor mye ammo du har igjen osv.
Har heller ikke noe imot RE5 sin greie hvor du nedlegger 4 stk. per granat og roundhouser et par som gnager på kompisen, men overnevnte er mer sjeldent nå til dags.
 

SHDR

Gullmedlem
#78
Var bare en generalisering for hvordan det virker som om de prøver å tiltrekke fans av den originale stilen.
Tviler på at de fleste moderne fans av Resident Evil er gamle nok til å huske de første to spillene. Er tross alt 16 år siden, og selv om de kanskje har spilt remakes virker det usannsynlig at "herregård, bikkjer som hopper gjennom vinduer og reptilkarer" skriker RESIDENT EVIL for din jevne tenåring.
 
#79
Nå sa jeg fans av den originale stilen, ikke de som spilte RE4/RE5 først. Snakker om hvordan Leon sin del av RE6 ser ut til å prøve å være en throwback til de første, og at det ikke ser ut til at det kommer til å føles slik. Jeg kan bli overrasket da, Revelations skal visst være ganske bra og mer likt de gamle men har ikke spilt det enda. Uansett, det er vel ganske sikkert at Capcom prøver å appellere til et bredt publikum, inkludert "eldre" fans.

Er forresten artig at denne serien oppfant Survival Horror-sjangeren, men nå er den nærmere Gears of War enn et Survival Horror.

Edit:

 

Lodin

Der Waaaah
#80
Fy satan for no dritt denne demoen er. Dere som var dumme og ikke kjøpte Dragedildo får prøve om to uker og dere kan glede dere.
I del en spiller man Leon og her prøver de å være gammeldags Resi. Det betyr at spilleren skal snike seg sakte rundt og hoppe ved hver skygge og det betyr såklart at de må tvinge spilleren til å gå mesteparten av tida. Halveis uti møter man en anonym byrokrat som går enda treigere og man må følge etter ham. Dette er uten tvil noe av det verste jeg har vært med om av moderne spill. Etter en stund løser ting endelig seg og man får delta i en quicktime event!
Del to er Chris og han er på fylla i generisk ex-Russland. Så er han ikke det alikevel og spillet er blitt Call of Duty. Bare med kontroll som er hakket verre enn Resi 5. Men de forventer alikevel at du kan reagere som i COD. Og når du skyter fiendene blir de enten om til glimrende gull eller digre møll man må skyte litt mer. Hva i faen?
I siste del styrer man klonen til Wesker og dette er en boss fight. Det er QTE og den er ikke bra.

Jeg skal ihvertfall ikke ha dette spillet. :ras:

E: AI-partnerne virka hakket mer vettuge enn i 5, det er jo en ting.