Vi gleder oss!
Ellers da, støtta
@Lodin da det gjaldt Pokken på WiiU og støtter ham fortsatt på Switch, gett.
Mellom slagene har jeg funnet fram Cave Story+ igjen, og det folk grein over sist - at den orr'ginale græffiksen ikke var med - er nå blitt patcha. Så da kan du faktisk velge mellom to grafikksett (originalen og "remastered", som er - gisp - den samme grafikken i høyere oppløsning pluss noen subtile effekter, ikke noen enorm forskjell spør du meg), og hele
fire musikksett. Disse er da "Organya" (organ, ya?), som er den originale musikken mekka av 'n Daisuke i originalen, "Famitracks" som er originalmusikken med mer NES-aktig klang virker det som, "Remastered" som er originalmusikken med noe mer fancy instrumentering, og "Cave Story+" som da er helt flett ny og fin musikk, veldig tett basert på originalmusikken men med noen nye melodier og helt nye arrangement. Jeg er vel ikke 100% fornøyd med noen av dem, men ingen av dem høres helt krise ut og det går uansett an å bytte veldig enkelt så det er ikke noe stress.
Så da er det vel egentlig bare ett eneste ankepunkt igjen: Det koster mer enn dobbelt så mye på Switch som på PC. Det betyr at du må ut med 240 spenn for å spille det på Switch, mot 100 kronasjer på Steam. Men: Er det verdt den prisen? Og, vel, hvis du ikke har spilt det før, så er svaret uten fnugg av tvil
ja. Hvis du har spilt det før veit du antageligvis hvor mye du trenger en håndholdt versjon av det.
Og bare så det er nevnt så gjør jeg et seriøst forsøk på Hard Mode for første gang. Kan vel si ganske greit at hvis du ikke har spilt Cave Story+ før så er det lurt å spille gjennom noen runder på Normal før du tester Hard, uansett hvor jævla rå du er på dataspill. Den eneste egentlige forskjellen jeg har lagt merke til, er at det ikke finnes liv-pickups lenger. Som i, du får aldri noe mer enn 3 i liv. Noe som i praksis vil si at alt annet enn flaggermusene i den første hula oneshotter deg. Lurer litt på om jeg skal gi faen i true ending, egentlig.