Jeg har også fått spilt PS3, en venn av meg bestilte en japansk maskin med Resistance, Genji, og Riiiiidge Racer 7. Han var kjempeskuffet over maskinen selv, og planlegger å stue den inn i et skap når han har spilt alle banene i RR7.
Resistance: Fall of Man
Eh. Helt greit spill, men det føles som å spille et hvilketsomhelst PC-FPS, bare i veldig høy oppløsning. Ingenting ved spillet virker nytt eller friskt. Nå har ingen av oss giddet å spille så langt at man får alienvåpen, og artitekturen skulle jo også bli kulere etterhvert, men dette var virkelig traurige greier. Du løper gjennom eksplosjoner, og skjermen rister mens fiender skyter på deg fra høyder ... men det er ingen rumble i stikka. Føles kjempesært etter at man har hatt det siden N64-dagene. Teksturene er lite å skryte over i forhold til Gears of War, alle soldatene ser like ut og detaljnivået generelt er lavt. Badguyene er også overraskende glatte.
Det mest positive jeg kan si om spillet er at det bruker 100 % tradisjonelle FPS-kontroller, og det var inget problem å styre spillet (annet enn at triggerknappene til SIXAXIS føles kjempeekle).
Genji: Days of the Blade
Grafikken er flott, og det samme kan sies om animasjonene. Det er også en del underholdning å hente i de håpløse engelske stemmene i cutscenene (som du ikke kan skippe!). Synd gameplayet er på trynet. Genji funker veldig likt Onimusha-spillene, bare at du ikke kan locke på en fiende, og du blir ofte fastlåste i lange comboer som går forbi fienden så han kan angripe deg i ryggen. Spillet konspirerer også konstant mot deg ved å droppe brennende trebiter i hodet ditt uten forvarsel

argh

og ved at kameravinklene er de verst tenkelige. Fiender er for det meste utenfor skjermen, noe som fører til at du heller ser på minimappet/radaren i hjørnet istedenfor på selve actionen.
Vi kom oss til et sted hvor gutta må hoppe over en vegg for å komme seg videre, men vi fant ikke ut hvorhen man skulle hoppe. Løp rundt i ti minutter før jeg ikke gadd mer.
Blu-Ray
Jeg var invitert til å se Monster House, men jeg kunne ikke fordi jeg fulgte med på MacWorld-keynoten.

De som så filmen (pluss Fantastic Four) var lite imponerte over den økte kvaliteten, som de beskrev som "marginal". (Kjapp teknisk note: PS3-en er koblet til en splitter ny 43" Sony LCD via HDMI.) Skal besøke han neste gang han får en ny film på BD, men han sa det kunne bli en stund til.