Playstation 3

Fant et nytt bilde av den meget omtalte kontrolleren:



Jeg er fortsatt litt skeptisk, men man skal vel ikke uttale seg så mye før man faktisk har prøvd den. Blir spennende.
[/b]

Den ser så stor ut. Stakkars jenter som meg med små hender... :svette:
 
Kan en bruke mus og tastatur i spill på PS3?

Tenkte først på oppgradere PC'n til jul, men fikk ikke lov. Så tenkte jeg på xbox360... men så kom jeg til denne tråden. Og da innså jeg at xbox 360 er ikke nextgen i det hele tatt. Okey da, kansje en smule. Men det er utrolig forskjeller jeg har sett til nå.

Me wait for PS3, får ønske meg en kinoreceiver.. oppgradere til surround til ps3 :)
 
Jeg håper seriøst for oss Tekken spillere, altså de som holder kontrollen, nåværende kontrollen på en "syk" måte, at det er fortsatt mulig og holde det med ps3 kontrollen, ellers så går tekken rett til helvete for meg! Noen som vet om vi kan bruke Ps2 kontroller?
 
Jeg håper seriøst for oss Tekken spillere, altså de som holder kontrollen, nåværende kontrollen på en "syk" måte, at det er fortsatt mulig og holde det med ps3 kontrollen, ellers så går tekken rett til helvete for meg! Noen som vet om vi kan bruke Ps2 kontroller?
[/b]
Kommer nok helt sikkert en egen Tekken-stikke for progrutta. Btw, hvordan holder dere Tekken-folk stikka?
 
Jeg håper seriøst for oss Tekken spillere, altså de som holder kontrollen, nåværende kontrollen på en "syk" måte, at det er fortsatt mulig og holde det med ps3 kontrollen, ellers så går tekken rett til helvete for meg! Noen som vet om vi kan bruke Ps2 kontroller?
[/b]
I utgangspunktet er det ikke mulig, men det finnes en god del USB-porter på PlayStation 3. Tviler ikke på at det kommer adapter som gjør at man kan koble til PS2-kontroller via USB. Hvis ikke det funker å bruke de atapterne som i dag finnes til PC, da.
 

ring ring rign Bananacontroller :svette:



*necro posteren som er opphengt i 6 år gamle internett fenomener rir ut i soldnedgangen og blir borte for alltid*
 
Snakker om Playstation 3
Sjefene i Sony snakker om prisen, lanseringdatoen og grafikken til Playstation 3.





Det offisielle Playstation Magazine har forsøkt å skvise detaljer rundt Sonys nye spillkonsoll ut av sjefene Kaz Hirai og Jack Tretton.


Få harde fakta blir avslørt, men det er klart at PS3 kommer i 2006, ikke 2007 som mange har fryktet.

– Med mindre vi ikke har spill klare, som jeg tviler sterkt på, er vi fremdeles i rute til lanseringen våren 2006, sier Hirai til magasinet.

Prisen blir ifølge Hirai også overkommelig.

Hvor maskinen slippes først, eller om Sony planlegger en verdenslansering som med Xbox 360, ville ikke sjefene si noe om.

- Fantastisk grafikk
Da PS3 ble vist frem på spillmessen E3 i Los Angeles i mai ble folk slått av en vanvittig bra grafikk, blant annet fra det neste «Killzone»-spillet.

Siden har det vært mye diskusjon om ektheten i den videoen, og folk flest mener den var en ren skrytevideo som ikke kan si for mye om den endelige kvaliteten på spillene.

Hirai svarer imidlertid positivt på spørsmål om PS3 kan levere grafikken som ble vist på E3.

– Ja. Grafikken kommer til å bli å bli vel så spennende eller til og med bedre enn hva folk har sett til nå. Vi kommer til å levere, akkurat som vi har gjort det med Playstation, Playstation 2 og Playstation Portable, forteller Hirai til PSM.

- Mye for pengene
Sjefene ville ikke si mye om prisen på Playstation 3, som er forventet å bli høy på grunn av maskinvaren. Hirai kommenterer likevel at Sony har lansert sine konsoller til en fonuftig pris frem til nå.

– Jeg vil si at hva vi har gjort tidligere er den beste indikasjonen på hva kommer til å gjøre i fremtiden. Med i alle fall tre konsoller, tror jeg vi har gitt god valuta for pengene samtidig som vi har levert banebrytende teknologi, avslutter Hirai.

[/b]


Spillmagasinet
 

oma

Village Drunk
Kommer nok helt sikkert en egen Tekken-stikke for progrutta. Btw, hvordan holder dere Tekken-folk stikka?
[/b]
de fleste i nm brukte faktisk vanlig pad, og de 3 (5-6 ++ ?) som kom lengst brukte vanlig ps2 pad, ingen brukte stikke av dem TROR jeg..

en pro stikke er ikke det samme i mine øyne, og tror det kommer til å bli en helt JÆVLIG overgang til den nye kontrollen viss vi ikke får beholde den game ps2 paden... :grine: jeg gruer meg litt, men så vet jeg at det faktisk, under tvil finnes andre spill enn akkurat tekken også da.. :usikker:
 
Alltid spennende med rykter:

Grand Theft Auto: London for PS3 in Q4 2006

Opprinnelig skrevet av Joystiq
Rumor - Grand Theft Auto: London for PS3 in Q4 2006
Posted Dec 27th 2005 5:30PM by Dan Choi
Filed under: PC, PlayStation 3, Action, Adventure, Driving

According to an alleged employee of Rockstar North in Glasgow, Scotland, the next installment in the GTA series "will be titled Grand Theft Auto: London and will take place in the Great City of London in 1997."

If true, this sounds suspiciously like Rockstar trying to claim the "Great City" back from Sony's supposed usurpers to the crime-drivin' throne. Also, if you recall, there was a PC expansion to the first GTA in 1999 called Grand Theft Auto: London 1969, so this is either a bad rumor or a likely remake of old material.

We here at Joystiq hear a lot of crazy rumors about games, of course, but we sometimes wonder what to make of anonymous tipsters who claim to work for certain "developers of interest." Read on for the other details we received, and make the decision for yourself.

According to our source (who admittedly doesn't have the most perfect spelling), the "3 Island" system will be replaced by a new "North, East, South, West" system, and the main character will be an ex-gangster starting off in the "rough-and-tumble east end of London." Unlocked regions are to include the North End, South End, and West End, in order. The game is supposed to be about 60% finished, with the graphics and physics engines both completed. The focus is now mainly on the game's story component. The game is currently set to launch with the Playstation 3 in North America and Europe in Q4 2006. With about a year's work already done, the PlayStation 3's "fantastic graphical power" should provide some better horsepower under the hood of the sandbox series.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Jeg tipper fake. Rockstar har nok skjønt innen nå at halve suksessen deres baserer seg på deres parodiering av USA.
 
England er et land som burde rimelig lett å parodiere. Og en rekke andre europeiske land kunne også lett vært et mål, folk er ikke bare sprø i USA vet du..
 

Kilik

Lokal moderator
1up.com presenterer så og si alle spill som er annonsert til PS3 i en meget informativ artikkel.
 
@ GameSpot:

Namco Bandai: PS3 spring launch "impossible"

Publisher's president echoes analyst chorus, telling Bloomberg News that there's no way Sony's next-gen console will make its current release window.

Even though Sony has admitted that a delay is "possible," the PlayStation 3 still has the same "spring" launch window it got at the Electronic Entertainment Expo in 2005. However, the current consensus among analysts is that the next-generation console will not make its maker's self-imposed, semi-vague deadline. Last month, a Merrill Lynch report predicted a six- to 12-month delay for the PS3. Just yesterday, a note from Friedman Billings Ramsey said that the system may not come out in the US until 2007.

For their part, Japanese game publishers, which are already spending hundreds of millions of yen on PS3 development, have remained universally mum. However, that wall of silence crumbled this week, thanks to comments from Takeo Takasu, president of the game and toy giant Namco Bandai Holdings.

"Without any announcements so far, the spring release is impossible," Takasu said in an interview with Bloomberg Japan yesterday. "We are developing titles for PlayStation 3, but the release of the games depends on the timing of the hardware."

Takasu's comments echoes the statements made last month by Enterbrain president Hirokazu Hamamura. Talking with Sankei Web, the man behind Japan's top-selling Famitsu magazine said that it would be difficult for Sony to launch the PS3 in May unless it has already started taking orders for the system.
 

SHDR

Gullmedlem
På en måte kan det der være lurt. Om utviklere har forberedt spill til lansering i våres, får de gooooood tid til å polere spillene sine i løpet av sommermånedene mens vi venter på at Sony skal få ut fingeren. :) Det er helt sikkert Cell som acter opp, siden de har en helt latterlig lav production yield på den. Noe slikt som annenhver prosessor som produseres er defekt, og inntil produksjonsprosessen har noe slikt som 80% yield er det bortimot umulig å masseprodusere kassa.

På den annen side sørger dette for problemer hos utgivere over hele verden igjen: Om PS3 ikke kommer før neste år, kommer årets julesalg til å bli en enda mer stusselig affære enn fjorårets. Og 80% av bransjens inntekter gjøres faktisk i løpet av det hellige fjerde kvartal i finansåret. Syk forretningsmodell, hva? På den annen side kan dette sørge for å gjøre x360 til årets julehit dersom prisen senkes til et litt mer menneskelig nivå (roughly 2500 kroner for en premiumpakke høres bra ut) og den får et par titler som er litt mer troverdige enn for eksempel Perfect Dark Zero.

På den annen side ... nå er jo x360 blitt til dagens konsollgenerasjon hva PSP-en er til den forrige, med porter og tjohoi av spill som gjør alt annet enn å benytte seg av den overlegne prosesseringskraften. Kanskje den feite porteføljen med japanske rollespill kan komme til å gjøre noe med den saken?