Problemer?

Fabulous Fossmo

(sædpapir, bollerør, glidecreme etc)
Jeg er fullstendig klar over at det skal være sånn, men jeg er også av den tro at det virker mot sin hensikt. Mener du virkelig at forumet er bra slik det er nå?

Scary Paladin

Ukjent herremann
Jeg tror ikke det er så viktig om vi har med post-count eller ikke. Det bør hvertfall ikke være krise om post-counten i generelt delen ikke teller når du er på et spillforum, eller hva?
Jeg mener faktisk at forumet er bedre nå enn det var ja. Nå er det nok ikke perfekt, men hvilket forum er vel det? Hvis du ikke liker det er jo det greit men jeg vil gjerne vite grunnen og ikke bare "Det suger!".

Fabulous Fossmo

SITAT(Scary Paladin @ 29.06.2006, 17.58) 12114
Jeg tror ikke det er så viktig om vi har med post-count eller ikke. Det bør hvertfall ikke være krise om post-counten i generelt delen ikke teller når du er på et spillforum, eller hva? [/b]
Jo, jeg synes det, og jeg er ganske sikker på at det å la innleggene her telle på postcounten ikke ville ført til annet enn mer aktivitet i generelt, og ikke mindre aktivitet i de spillrelaterte delforaene. Jeg synes at generelt er et veldig viktig delforum for miljøet her på forumet, og det er oftest her man blir bedre kjent med menneskene bak avatarene. Miljøet her på forumet er den eneste grunnen til at jeg henger her fremdeles, for spillinteressen min er ikke akkurat like stor som før. Ved å fjerne muligheten til at innleggene i generelt skal ha noen påvirkning på postcounten gjør man samtidig at færre vil poste her, og dette vil da føre til at miljøet blir dårligere, eller ikke-eksisterende. Hvilke personer vil registrere seg på et forum der miljøet er dårlig? Ytterst få, og dermed vil aktiviteten bli lavere, innleggene færre, og den faglige dybden som vi har kunnet skryte av før kan vi da skyte en hvit pil etter.

Jeg er selvfølgelig klar over at alt som er dårlig med forumet ikke skyldes kun dette, men jeg er overbevist om at det ikke er en bagatell, slik som mange vil ha det til.

Scary Paladin

Ukjent herremann
Om det du sier der er sant eller ikke er jo opp til enhver. Jeg for min del bryr meg ikke om det. Dere har jo ikke mange restriksjoner i generelt så at post-counten ikke teller er i min mening litt søkt. Men på en annen side er ikke den avgjørelsen min. Vi får se hva sjefene sier.

SITAT(Reverend Jim @ 29.06.2006, 18.12) 12117
Jeg er selvfølgelig klar over at alt som er dårlig med forumet ikke skyldes kun dette, men jeg er overbevist om at det ikke er en bagatell, slik som mange vil ha det til.
[/b]
Siden det tydeligvis ikke var det eneste problemet kan du gjerne slenge ut det du har på hjertet.

Jeg ser ikke helt problemet med at innlegg i "ikke spillrelatert"-seksjonen ikke blir medregnet i innleggstelleren. Må man virkelig ha økning i antall innlegg for å skape et godt og aktivt miljø? Den logikken feiler for min del.

Fabulous Fossmo

SITAT(Joni @ 29.06.2006, 19.02) 12129
Jeg ser ikke helt problemet med at innlegg i "ikke spillrelatert"-seksjonen ikke blir medregnet i innleggstelleren. [/b]
Det har jeg etter beste evne forklart.

SITAT(Joni @ 29.06.2006, 19.02) 12129
Må man virkelig ha økning i antall innlegg for å skape et godt og aktivt miljø?
[/b]
Nei, men jeg tror det vil hjelpe.

Seriøst? Jeg rister på hodet av deg. Betyr det noe som helst for deg at et lite tall øker med antall poster du poster i en alternativ seksjon av forumet? For det er tross alt kun det det er. Hverken jeg eller Endre har som hensikt å bedre aktiviteten eller interessen rundt Generelt-forumet. Hadde vi trodd det ville økt akitiviteten i spillforumene bittelitt, ville vi fjernet hele seksjonen på flekken. Vær glad du har et sted å prate piss i det hele tatt, for pisset ditt er ikke verd mer enn nettopp det; piss. Film-og musikkseksjonen er forøvrig mye mer konstruktive seksjoner. Skal se om jeg ikke kan få gjort noe med dem. For innleggstelleren er i bunn og grunn en indikator for oss sjefer for å se hvor godt de enkelte bidrar, så å telle med shizzle dere poster fungerer da mot sin hensikt. Geddit?

Fabulous Fossmo

Jeg elsker deg, Alex. Virkelig. Du kan dette med å ta til deg kritikk.

Altså; det er ikke så utrolig viktig for min del å gjøre det slik at poster i generelt teller på post-counten. For all del. Jeg tror imidlertid at det å gjøre generelt-delforumet til et "mindreverdig" forum vil ha ringvirkninger på resten av forumet. Dette har jeg snakket om i tidligere poster. Hvor aktuelt tror du det blir med å lage spilltreff og slikt i fremtiden, når ingen på forumet kjenner (til) hverandre?

Uansett; det er minimal tvil om at det må iverksettes en del tiltak for å få aktiviteten på forumet opp. Hva foreslår dere at vi gjør?

Problemet er bare at mange sansynligvis tar generelt-delen veldig lite seriøst siden det ikke teller på innleggstelleren i det heletatt. (se: FYAD, BYOB). Jeg tror hele det delforumet kunne blitt mye mer konstruktivt og mindre spam og tull hvis innleggene hadde hatt en innvirkning på telleren. Det er ikke tallet som teller, det er det psykologiske. Og selv om dere vil vite om folk bidrar ute i spillseksjonene også, er jeg ganske sikker på at dere også setter pris på at Generelt ikke drunkes i spam og listeemner.

D

Deleted member 91

Gjest
Og hvis dere så helhjertelig insisterer på at innlegg skal telle i de spillrelaterte forumene men ikke i Generelt, så fjern ihvertfall telleren fra det jævla kjøp, salg & bytte-forumet. At vattnisser som vanker K, S & B-forumet bare for å selge og bytte til seg spill skal være "mer verdt" enn Generelt-gjenganere som kanskje ikke er så interesserte i spill (men bidrar til å gjøre SG til den kule communitien den er nonetheless) er så jævlig bak mål at jeg ikke får beskrevet det med ord. Skjerpings.

SITAT(Reverend Jim @ 01.07.2006, 19.18) 12375
1. Altså; det er ikke så utrolig viktig for min del å gjøre det slik at poster i generelt teller på post-counten.

2. Hvor aktuelt tror du det blir med å lage spilltreff og slikt i fremtiden, når ingen på forumet kjenner (til) hverandre?
[/b]
1. Hvorfor tar du deg da tid til å komme her og syte over det? Du som ser ut til å slite med å skrive mer enn to setninger til dagen.

2. Når var siste spilltreff? Hvem arrangerte det? Hvor mange fra sexbomb dukka opp? Hva gjorde de to-tre fra sexbomb som dukka opp på treffet? (jeg hadde faktisk et bilde som besvarte det siste spørsmålet mitt, men jeg har sletta det. det var iallefall et bilde av en viss emo-gutt som satt for seg selv i en sofa, han så ikke så veldig blid ut)

SITAT(sortulv @ 01.07.2006, 19.20) 12377
Problemet er bare at mange sansynligvis tar generelt-delen veldig lite seriøst siden det ikke teller på innleggstelleren i det heletatt. (se: FYAD, BYOB). Jeg tror hele det delforumet kunne blitt mye mer konstruktivt og mindre spam og tull hvis innleggene hadde hatt en innvirkning på telleren. Det er ikke tallet som teller, det er det psykologiske. Og selv om dere vil vite om folk bidrar ute i spillseksjonene også, er jeg ganske sikker på at dere også setter pris på at Generelt ikke drunkes i spam og listeemner.
[/b]
Ah, dette var mye koseligere kritikk. Du erkjenner altså at det er UTROLIG mye piss i den seksjonen?

Helt ærlig dog; jeg klarer ikke å se hvordan statistikk som oppfordrer til HØYERE ANTALL poster, skal kunne bidra til at folk skriver lengre og mer forseggjorte poster. Grunnen er litt primitiv: Det tar nemlig lengre tid å få et høyt antall poster om man skriver lengre, og bruker mer tid på å tenke igjennom hva man skriver. Altså ville da tallet steget senere, om det hadde talt.

D

Deleted member 91

Gjest
Regarding punkt 2: Hva er det du prøver å bevise, egentlig? At vi bare kan drite i spilltreff uansett, "så ta den!"? Og hva har sexbomb med saken å gjøre? Såvidt jeg vet var vel Nabbe, Lodin, Sortulv, undertegnede, Grønn Zebra, haz, Cybermjau og Laurentius alle på SG-treff, og hadde det relativt moro, ville jeg tro. Uten at jeg skjønner hva du prøver å bevise.

Redigert: Kanskje om Generelt blir en ordentlig "del" av Spillegal igjen (tenker da på innleggsteller), så begynner folk å respektere Generelt på linje med spillseksjonene - jeg tenker da på gode, utfyllende emner, etc? Bare en tanke, altså. Vil forøvrig si at jeg tror svært få bryr seg om antall poster i form av e-penis, men heller som en pekepinn på hvor aktiv man har vært. Kanskje bare jeg som syns det er hyggelig å bla igjennom sider av gamle innlegg, men men.

SITAT(Nicholas @ 01.07.2006, 19.23) 12379
Og hvis dere så helhjertelig insisterer på at innlegg skal telle i de spillrelaterte forumene men ikke i Generelt, så fjern ihvertfall telleren fra det jævla kjøp, salg & bytte-forumet. At vattnisser som vanker K, S & B-forumet bare for å selge og bytte til seg spill skal være "mer verdt" enn Generelt-gjenganere som kanskje ikke er så interesserte i spill (men bidrar til å gjøre SG til den kule communitien den er nonetheless) er så jævlig bak mål at jeg ikke får beskrevet det med ord. Skjerpings.
[/b]
Jeg er enig med deg angående K, S & B. Det skal gjøre noe med, samtidig som jeg legger til Film- og musikkseksjonen.
Uenig angående disse "viktige" medlemmene du referer til. Selv storkoser jeg meg her på forumet. I motsetning til Reverend Jim (som går inn i gruppen din over folk som ikke er så keen på spill), som ikke liker seg her. Tenk litt over det. Jeg som skriver mest om spill, trives. RJ som ikke skriver om noe som helst, trives ikke. Ergo er ikke de som er keen på spill så veldig avhengige av de som ikke gjør det. Så dette kule communitiet kunne lett blitt lukt litt uten at noen av oss ville merket det store tapet. Nå referer jeg dog kun til de der inne som utelukkende vanker i GPrat. Mange av dere er derimot veldig konstruktive. Jeg skjønner ikke hvorfor du selv, for å ta et eksempel som du har lett for å relatere til, er avhengig av kompis-støtte fra RJ for å kunne prate mye om spill?

SITAT(Nicholas @ 01.07.2006, 19.56) 12398
Regarding punkt 2: Hva er det du prøver å bevise, egentlig? At vi bare kan drite i spilltreff uansett, "så ta den!"? Og hva har sexbomb med saken å gjøre? Såvidt jeg vet var vel Nabbe, Lodin, Sortulv, undertegnede, Grønn Zebra, haz, Cybermjau og Laurentius alle på SG-treff, og hadde det relativt moro, ville jeg tro. Uten at jeg skjønner hva du prøver å bevise.

Redigert: Kanskje om Generelt blir en ordentlig "del" av Spillegal igjen (tenker da på innleggsteller), så begynner folk å respektere Generelt på linje med spillseksjonene - jeg tenker da på gode, utfyllende emner, etc? Bare en tanke, altså. Vil forøvrig si at jeg tror svært få bryr seg om antall poster i form av e-penis, men heller som en pekepinn på hvor aktiv man har vært. Kanskje bare jeg som syns det er hyggelig å bla igjennom sider av gamle innlegg, men men.
[/b]
Jeg mente at de folka som utelukkende henger på GP, som "kjenner hverandre", ikke er blant folka som tar initiativ til å lage spilltreff.

Uansett kan dere lett se antall innlegg. På profilen deres kan dere lett se hvor mange innlegg dere har postet i den seksjonen dere er mest aktiv i.

D

Deleted member 91

Gjest
Det var ikke det jeg sa, men jeg kan sånn helt fra begynnelsen si at om Generelt-delen (med alle medlemmene som henger der) ble fjernet, ville jeg stukket av med en gang. Selv om jeg er primært aktiv i de spillrelaterte seksjonene, betyr ikke det at jeg ikke syns Generelt-seksjonen er like viktig for SG-communitien. RJ er kanskje et litt dårlig eksempel, ettersom jeg strengt talt bare kjenner han gjennom Bomben, og at han ikke er videre aktiv på SG (utover å lurke ihvertfall), og det har han jo erkjent selv. Men det finnes mange andre medlemmer som ikke er videre aktive på spillseksjonene som er kjempekoselige mennesker, som er med på å gjøre SG til hva SG er.

Redigert igjen: Døh, det er ikke det samma. Jeg er mest aktiv i spillseksjoner, så jeg er vel beinfucka om jeg vil finne ut hvor mange innlegg jeg har i generelt, med mindre jeg har lyst til å bla igjennom alle innlegga mine og telle manuelt. Og det har jeg ikke.

Jeg ville forøvrig tro at det var ledelsen på Spillegal som skulle ta styring over Spillegal-treff, men hva vet jeg. Mange GP-brukere er minst like positivt innstilt til SG-treff som Spillseksjon-brukerne, det er ihvertfall helt sikkert. Er det mange fra Spillseksjonene som har tatt initiativ til å ordne spilltreff, forresten? Bare lurer her, altså,

Det er der vi to er primært uenige. Jeg kjenner ca ingen av dere i sexbomb (fuck, du er vel den jeg kjenner best, untatt Are da, som var barndomsvennen min i ... vel, barndommen), men allikevel stortrives jeg her på forumet. Det jeg mener er at vi forventer forskjellige ting fra forumet. Jeg synes det er nok å diskutere med folk med like interesser, jeg har ikke et behov for å kjenne de jeg prater med inn og ut.

D

Deleted member 91

Gjest
Vet du hva? Da syns jeg det er direkte synd at du er forumsjef på slik et flott, internt og strengt talt intellektuelt (i forhold til de fleste andre norske spillfora, ihvertfall) forum som Spillegal. Jeg skal la være å rekke ned på dine lederevner, men hvis vi skal se på f.eks Sancti (håhå), så hadde vi ihvertfall en forumsjef som erkjente hva hun hadde med å gjøre. Selv om de fleste av oss veteraner kanskje ikke er like spillinteresserte som før, så er vi likefullt en stor del av SG, og dets community.

SITAT(Nicholas @ 01.07.2006, 20.02) 12400
1. Redigert igjen: Døh, det er ikke det samma. Jeg er mest aktiv i spillseksjoner, så jeg er vel beinfucka om jeg vil finne ut hvor mange innlegg jeg har i generelt, med mindre jeg har lyst til å bla igjennom alle innlegga mine og telle manuelt. Og det har jeg ikke.

2. Jeg ville forøvrig tro at det var ledelsen på Spillegal som skulle ta styring over Spillegal-treff, men hva vet jeg. Mange GP-brukere er minst like positivt innstilt til SG-treff som Spillseksjon-brukerne, det er ihvertfall helt sikkert. Er det mange fra Spillseksjonene som har tatt initiativ til å ordne spilltreff, forresten? Bare lurer her, altså,
[/b]
1. Det står hvor mange prosent av innleggene dine det er. Så det er faktisk mulig å finne ut av det.

2. Når ble dette et krav til ledelsen? Vi tilbyr dere et forum, og i tillegg krever dere at vi skal ordne spilletreff? Jeg skjønner tankegangen din da, og prøvte nesten å arrangere noe her nede i stavanger-området. Det vil si: Jeg starta en poll, men resultatet ble så far off at jeg bare la fra meg hele ideen. Om noen hadde arrangert noe i Oslo-området ville jeg garantert stilt opp med hva jeg kunne, men å starte et arrangement i Oslo fra Sandnes, er ikke så lett som man kanskje skulle tro.
Forrige gang var det vel Duke, Endre og et par til som ordna treffet.
Men jeg ser fremdeles ikke hvordan det er et kriterie å kjenne hverandre så sabla godt for å kunne møte på et treff. Den første gangen var det vel ca ingen som kjente hverandre før treffet, men det gikk likevel kjempefint.

Fabulous Fossmo

Må forresten legge til at det ikke er slik at jeg ikke bryr meg om spill i det hele tatt, og dersom det blir et spilltreff som jeg har råd og tid til å komme meg til, så vil jeg dukke opp, men i spilldiskusjonene her har jeg lite å bidra med. Jeg velger da å holde kjeft framfor å spre uvitenheten min og dumskapen min, slik som visse andre ser ut til å føle et behov for.

SITAT(Nicholas @ 01.07.2006, 20.09) 12405
Vet du hva? Da syns jeg det er direkte synd at du er forumsjef på slik et flott, internt og strengt talt intellektuelt (i forhold til de fleste andre norske spillfora, ihvertfall) forum som Spillegal. Jeg skal la være å rekke ned på dine lederevner, men hvis vi skal se på f.eks Sancti (håhå), så hadde vi ihvertfall en forumsjef som erkjente hva hun hadde med å gjøre. Selv om de fleste av oss veteraner kanskje ikke er like spillinteresserte som før, så er vi likefullt en stor del av SG, og dets community.
[/b]
Du inkluderer deg selv i gruppen min, det er feil. Jeg verdsetter deg og mange andre (/homo) av gjengen, og vet at dere er blant veteranene og står for mye av stemningen og hele atmosfæren her på forumet. Men det finnes også de der ute som skriver ca tre setninger til dagen, alle i GPrat. Jeg DRITER i hvor hyggelige mennesker disse kanskje er i virkeligheten, om de er så evneveike på forumet, er det ingen unnskyldning om de kanskje er i slekt med moder Theresa.

D

Deleted member 91

Gjest
1. Ja, det var jo en jævlig god måte å gjøre det på. Jeez, gi folk det de vil ha.

2. Neida, for all del ikke. Og ikke noen vonde ord om deg og pollen din heller. Jeg hadde bare inntrykket av at når medlemmene på Spillegal ville treffes, så burde kanskje ledelsen i Spillegal ta styring og ordne noe? Igjen, ikke noe vondt om deg eller noe sånt. Jeg vet ihvertfall om jeg var i toppadministrasjonen hos SG, hadde jeg tatt litt initiativ og prøvd å starte igang noe når jeg så at folk ville ha det. Kremt.

Og det er hyggeligere å treffe hverandre når man har et forhold til hverandre over internett, Alex, det må du da forstå. :p

REDI-FAENS-GERT: Jeg hater denne leapfrogginga. Uansett. Det har vel med toleransenivå å gjøre, antar jeg. Er fullstendig enig i at de som skriver tre setninger om dagen er verdiløse, selv om de er veteraner og har vært med oss en god stund. However, jeg tør mene at de fleste som var "sånn" har tatt seg skikkelig opp, og uten å nevne navn kan jeg jo si at både Sortulv og Agahnim pleide å være tre-setninger-om-dagen-drittsekker, og begge har tatt seg skikkelig opp nå.

Det er jævlig varmt her nå, og jeg må ned med søpla, så jeg tror poenget mitt ble litt borte. Det jeg prøver å si, er vel at Spillegal har utviklet seg til en slags kjerne av relativt kloke og hyggelige mennesker, som alle vet hvem hverandre er - der noens spillinteresse sørgelig nok har dabbet av. At de som ikke lenger er like sykelige opptatt av spill som oss andre da skal nedprioriteres (innleggsteller på Generelt, for eksempel), syns jeg er synd. Som sagt tidligere, Alex: Erkjenn hvem du har med å gjøre, og at å forvandle Spillegal om til en Gamer-lignende spillside er tullete.