PSPs Lansering

Uhm, du kjøper spillene i butikk ja. Gamecube-discene har ikke stort mer lagringsplass i forhold til UMD de heller, uten at jeg kan med sikkerhet si nøyaktig plassmengde.

MoFo2
 

Kilik

Lokal moderator
Opprinnelig skrevet av MoFo2@08.01.2005, 21.21
Uhm, du kjøper spillene i butikk ja. Gamecube-discene har ikke stort mer lagringsplass i forhold til UMD de heller, uten at jeg kan med sikkerhet si nøyaktig plassmengde.
GC-diskene har faktisk mindre plass. 1,43 GB for å være nøyaktig.
 
Det jeg har hørt er at PSPen ikke kan bruke høyerte GC-disker enn 1,8Gb. Så viss de skulle greie å lage en som er høyere så kan man ikke bruke den. Nå tenker jeg på hviss man skal se på filmer, eller høre på musikk og sånne ting. Tror ikke Sony er så dumme og legger spill på disker som ikke funker på PSP.
 
Viste ikke om jeg skulle lage en ny tråd om dette, men jeg valgte å poste det her.

KlikkHer

For de som er late til å trykke på linken, så handler det om at Rockstar Games har annonsert en Grand Theft Auto(og Midnight Club) tittel til PSP.
Har en følelse på at dette vil bli en "system-seller" for Sony!
 
Opprinnelig skrevet av Mongis@10.01.2005, 16.30
Viste ikke om jeg skulle lage en ny tråd om dette, men jeg valgte å poste det her.

KlikkHer

For de som er late til å trykke på linken, så handler det om at Rockstar Games har annonsert en Grand Theft Auto(og Midnight Club) tittel til PSP.
Har en følelse på at dette vil bli en "system-seller" for Sony!
161423​

Uten tvil system-seller, ja. Det er også vel og bra for Sony sin del :) . Det som er så dumt er bare det at de spillene som virkelig selger er spill som omhandler blind vold, dop og sex. Og den største gruppen som kjøper disse spillene er gutter under 18 år. Må bare få sagt det. (Gleder meg masse til GTA på PSP :) )
 

Kilik

Lokal moderator
" Rather than being a straight port of a previous installment, the PSP GTA will be a new game set in Liberty City, the backdrop for the revolutionary Grand Theft Auto III."


En ny GTA-tittel til PSP vil bety enormt mye for PSP-salget. San Andreas har solgt 2 millioner bare i UK. Trolig over 10 mill. worldwide allerede, og det er ennå ikke lansert i Japan hvor det ventes å slå alle salgsrekorder for et utenlandsk spill.

Men det er to ting som bekymrer meg:

-At tittelen skal dukke opp allerede rundt lanseringen om noen måneder, får meg til å tro at dette er hastverksarbeid og på langt nær like ambisiøst som San Andreas. At det ikke er Rockstar North, men Rockstar Leeds som står for utviklingen tyder på at vi kanskje ikke kan vente like høy kvalitet?

-Den beryktede batteritiden til PSP avhenger veldig av hvor mye UMD-disken brukes. Med tanke på at de siste GTA-spillene har nærmest konstant streaming fra disk under gameplay, frykter jeg katastrofal lav batteritid. Man kan begrense dette ved loading av mye data på en gang eller benytte mindre områder etc.,men dette vil selvsagt gå utover spillkonseptet.
 

Kilik

Lokal moderator
Litt om pris her...

Fra Gamespot:

"The device sells for about $193 (19,800 yen) in Japan, and Sony executives have said the company will keep the price under $200 in other regions."

$200 USD = 1240 kr. Altså under 1240 kroner for PSP i alle regioner, til og med her i dyre Europa slik jeg forstår det. Jaja, jeg tror det ikke før jeg ser det...
 
PSP Gaining Ground

Ken Kutaragi, chief operating officer of Sony Corp. spoke at length Thursday at The Foreign Correspondents' Club of Japan. Availability of the popular new handheld was one of his first subjects. ""We have shipped 800,000 PlayStation Portable as of today," said Kutaragi."It's not a small number but it's not big enough a number for the current market." He said that Sony intends to considerably ramp up production. It wants to get to 1 million units per month and then proceed straight to 2 million units per month. Over the summer, in preparation for the holidays, he said that it hoped to hit as many as 3 million produced per month.


In talking about the multimedia capabilities of the unit he revealed that Sony will be giving outside companies access to the UMD movie and music technology. This would allow other manufacturers to create UMD capable devices, such as home players. The gaming format will be kept proprietary to prevent any competitor from developing a PSP clone. Yoshiko Furusawa, a spokesperson for SCEI, said that the format had been submitted to an international standards organization in late December, although she declined to specify which organization.

This is a big step for the company. Kutaragi said that Sony was "growing up." He went on to admit that the company had made a mistake by being overly proprietary about music and entertainment content that caused it many lost sales. He singled out Apple's iPod as an example of a widely popular device for which Sony had no answer as a result of its concerns over content rights. By being more open with the UMD format, and building in things like mp3 compatibility it hopes to achieve that same sort of appeal with the PSP.

Kilde


Sony har visst store ambisjoner når det gjelder PSP. Utifra det Ken sier så virker det som om SOny er på vei bort fra sin strenge kopi-beskyttelse linje som de har kjørt i alle år på alle medier (for å tilfredsstille sine Film og Musikk divisjoner). Blir spennende å se hvordan dette utvikler seg.
 
Vilhavilhavilha. Dere med fast jobb er heldige.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Og hvorfor bruker du ikke spørsmålstegn ved spørsmål? :)

Æsj, det kan hende jeg muligens kanskje kjøper meg en PSP, men da må prisen gå ned en del først, samt en god bunte kule spill ha kommet ut først.