PSPs Lansering

Virker alikevel ikke som at Software selger spesielt bra til PSP i Japan; ikke et eneste PSP spill kom inn på topp 10 forrige uke, til tross for at det ble solgt dobbelt så mange PSPer som DSer. Kan dette bety at mange kjøper PSP pga. media-mulighetene?

Her er hvertfall softwarelisten:

1.Another Century’s Episode | PS2 - 180,885
2.Radiata Stories | PS2 - 174,281
3.Biohazard 4 | GameCube - 142,025
4.Catch! Touch! Yoshi! | DS - 63,733
5.Digital Devil Saga: Avatar Tuner 2 | PS2 - 51,246
6.Death by Degrees: Nina Williams | PS2 - 36,683
7.Monster Hunter G | PS2 - 26,206 (154,052)
8.Gran Turismo 4 | PS2 - 23,524 (907,909)
9.Sawaru Made in Wario | DS - 22,817 (628,561)
10.Super Mario 64 DS | DS - 19,824 (638,601)
 
Opprinnelig skrevet av Morbo@06.02.2005, 15.16
Virker alikevel ikke som at Software selger spesielt bra til PSP i Japan; ikke et eneste PSP spill kom inn på topp 10 forrige uke, til tross for at det ble solgt dobbelt så mange PSPer som DSer. Kan dette bety at mange kjøper PSP pga. media-mulighetene?

Her er hvertfall softwarelisten:

1.Another Century’s Episode | PS2 - 180,885
2.Radiata Stories | PS2 - 174,281
3.Biohazard 4 | GameCube - 142,025
4.Catch! Touch! Yoshi! | DS - 63,733
5.Digital Devil Saga: Avatar Tuner 2 | PS2 - 51,246
6.Death by Degrees: Nina Williams | PS2 - 36,683
7.Monster Hunter G | PS2 - 26,206 (154,052)
8.Gran Turismo 4 | PS2 - 23,524 (907,909)
9.Sawaru Made in Wario | DS - 22,817 (628,561)
10.Super Mario 64 DS | DS - 19,824 (638,601)
173751​
Tror det er mange som kjøper seg memory stick duo pro og bruker PSP til å høre på musikk, se på film\bilder.
PSP har ikke akkurat sluppet så mange attraktive spill titler enda... Og spillene er jo på japansk.
(Tenker på alle som importerer PSP fra japan.)
 

SHDR

Gullmedlem
En liten fugl har hvisket i øret mitt at Value Packen stort sett bare er bullshit: øretelefonene som følger med er visst verdt akkurat halv penis, mens de andre sakene stort sett ser billige ut satt ved siden av selve konsollen. Bærevesken skulle dog være litt praktisk ... for den som bruker slikt. Jeg har nesten alltid fått med bærevesker til dyrt elektronisk utstyr, og jeg kunne ALDRI ha tenkt meg å bruke noen av dem. De ser helt jævlige ut. Ditto gjelder forsåvidt BELTEFESTER og annet homoshizz til for eksempel iPod. "Hey, jeg har det mest ettertraktede stykke forbrukerelektronikk siden dildoen først ble introdusert! La meg spenne et stygt stykke plast på baksiden av det, og få det til å se ut som det henger ut av buksene mine! Great idea!"

Repent!
 
Opprinnelig skrevet av Shadar@06.02.2005, 19.05
En liten fugl har hvisket i øret mitt at Value Packen stort sett bare er bullshit: øretelefonene som følger med er visst verdt akkurat halv penis, mens de andre sakene stort sett ser billige ut satt ved siden av selve konsollen. Bærevesken skulle dog være litt praktisk ... for den som bruker slikt. Jeg har nesten alltid fått med bærevesker til dyrt elektronisk utstyr, og jeg kunne ALDRI ha tenkt meg å bruke noen av dem. De ser helt jævlige ut. Ditto gjelder forsåvidt BELTEFESTER og annet homoshizz til for eksempel iPod. "Hey, jeg har det mest ettertraktede stykke forbrukerelektronikk siden dildoen først ble introdusert! La meg spenne et stygt stykke plast på baksiden av det, og få det til å se ut som det henger ut av buksene mine! Great idea!"

Repent!
173901​
Vil si meg litt uenig med deg der.
Altså, kjøper du Value Pack så får du med:
-Memory Stick Duo 32mb. - Alle vet hvor håpløst det er å eie en Sony konsoll uten mem. card...
-Carrying Case with strap. - Bæreveske er sikkert kjekt det, men noe ikke alle bruker.
-Headphones w/ Remote Control. - Selve pluggene kommer jeg til å kaste, men remote control kommer jeg til å bruke, kjekt hvis man skal ordne med lyd\skifte spor når man hører på mp3.

Edit: Jeg kjøpte Value Pack bare for å få med fjernkontrollen. Det kostet meg 318$ for en value pack. Billigste "Standard pack" man finner er til 295$. Differansen er 23$. Så skal vi se hva dette koster løst:

Hos Play-asia.com:
Fjernkontroll koster 39.90$ & Mem. Stick Duo 32mb koster 39.90$
Hos lik-sang.com
Fjernkontroll koster 32.90$ & Mem. Stick Duo 32mb har de ikke inne.

Do the math??
 
Er litt skuffende at respektable sider som disse bare "gjetter" datoen :( .

Uansett så ser det ut til at PSP i første omgang blir markedsført som en veldig mainstream maskin for Ola Nordmann eller Average Joe. Se på spillene; Nesten samtlige av de som kommer nå ved første anledning er spill som Fifa, Wipeout, Tiger Woods, Spider Man, NHL, GTA osv..

Tror ikke jeg kommer til å rive på meg en PSP før vi får noe annet enn spill som de jeg nevnte ovenfor (tilfellet hadde vært noe annet om f.eks Viewtiful Joe hadde vært en tittel som ble sluppet sammen med hardwaren). Selv om så og si alle Sony konsollene kun har hatt spill som disse, vil jeg si at det er bra at Nintendo tør å gjøre spill som WarioWare o.l til release-spill!
Ros til Nintendo.
 
Litt for teit å si at PSP har bare spill som Fifa og Spiderman. Ds har jo en del remakes av N64 spill samt alle de normale Nintendo titlene. Den har også ridge racer, ea seriene og Spiderman.
 
Opprinnelig skrevet av Lauritz@12.02.2005, 22.03
Litt for teit å si at PSP har bare spill som Fifa og Spiderman. Ds har jo en del remakes av N64 spill samt alle de normale Nintendo titlene. Den har også ridge racer, ea seriene og Spiderman.
176738​
Nei for man ser jo ikke forskjeller i grafikken på DS og PSP når det gjelder Ridge Racers. :svette:

Jeg tror nok det er en del hardcore Playstation fans (aka: Playstation Fanboys) som gleder seg til spill som Twisted Metal, Grand Turismo 4 mobile, Syphon Filter, Wipeout Pure osv.
 
Det er så fint at du bruker to forskjellige måter å utheve ord på i samme setning (rett ved siden av hverandre faktisk) for så å påpeke noe helt irrelevant i qouten din.

Men joda, Playstation-Fanboys er ikke så begeistret for DS-en. "Wow, den har to skjermer!" er ett hyppig brukt "argument" ifra deres side.
 
Nå er jeg ikke akkurat noen fanboy av noen av delene egentlig. Men Gran Turismo mobile og Wipeout Pure virker ganske bra. På DS virker advance wars DS meget bra, og Feel the magic ser nokså bra ut også.
Grafikkmessig så virker Pspen overlegen på de spillene jeg har funnet skjermbilder fra som kommer på begge formater.
Om en touchscreen er så veldig mye å rope hurra for spørs på hvordan de bruker touchscreenen, og det har vel ikke kommet så sinnsykt mange spill som bruker touchscreenen noe særlig bra ennå i verken USA eller Japan.
I begynnelsen var jeg ganske sikker på at jeg skulle ha Psp, så ble jeg skråsikker på at jeg skulle ha DS, men nå er jeg tilbake på Psp.
 
Jeg har svaret på problemet ditt; kjøp begge!

Men uansett. Jeg tror at Nintendos kreativitet slipper ifra seg ett spill som virkelig bruker touchscreenen på det maksimale. Men mest håper jeg på ett skikkelig real-time strategispill til DS-en.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Advance Wars DS er virkelig et av DS-spillene jeg gleder meg mest til. Mitt tips til deg Lauritz, er å bare drøye det litt, og se hvilke spill som kommer som fanger interessen din. :)
 
Opprinnelig skrevet av Freezar@13.02.2005, 13.43
Jeg har svaret på problemet ditt; kjøp begge!

Men uansett. Jeg tror at Nintendos kreativitet slipper ifra seg ett spill som virkelig bruker touchscreenen på det maksimale. Men mest håper jeg på ett skikkelig real-time strategispill til DS-en.
176984​
Helt enig! :tommelopp:
 
Spillet Shadow & Dust skal bli et slags RTS spill for Nintendo DS. Søk på Google så finner dere stoff om det (ikke mye, men en god del skisser o.l).

Dessuten går det jo rykter om et C&C spill for DS, uten at jeg tror mye på en slik utgivelse :( .
 
PSP tar litt av med funksjoner\ting PSP kan gjøre...

Gikk ikke opp for meg før jeg så Sony PSP Press Conference - CES 2005 (trykk på download eller Steam under "Sony PSP Press Conference - CES 2005", ca 30min)
at PSP jo har mulighet til å koble seg til PS2. V.h.a en USB 2.0 kabel A - mini-B 5-pin kabel. Er jo et pluss at disse kabelene er billige, i forhold til nintendo sine GBA<->GC kabler. Og at man kan bruke kabelen til litt mer enn å bare koble den inn i en stue-konsoll.

Men jeg må inrømme at jeg måtte sjekke om det var 2 USB porter på PS Two'en min for å være 100% sikker... :ler: Og de var der! :tommelopp:
Sony har tydeligvis tenkt til å kopiere GBA<->GC (eller GBC<->N64) konseptet med PSP<->PS2.
Blir litt spennende å se hva de hoster opp av spill som har denne funksjonen da...

Men ikke akkurat noe revolusjonerende da...

Funksjons lista til PSP begynner å bli ganske lang. Eneste som mangler nå er et nytt, bedre batteri! :))
 
D

Deleted member 91

Gjest
Det skal visst fint gå ann å få hele AoE over på en DS-cartridge, så det er absolutt mulig. Det er visst 1Up som sier Microsoft holder på med det. Jeg ... vet ikke om jeg skal tro på det eller ikke. Et ordentlig strategispill til DS hadde uansett ikke vært å forakte. :)