PSPs Lansering

Opprinnelig skrevet av Jani@22.12.2004, 01.37
Design er oppskrytt.

PSP har sine fordeler, og jeg har på følelsen at jeg kommer til å kjøpe den så lenge det kommer noen ok spill. Slik ender det alltid ... :flau:

Forresten, Play-Asia har PSP inne nå, shipper innen 24 timer. Ulempen er at den koster $579 (standard) og $629 (Value Pack) bundlet sammen med Ridge Racer. Nesten 4000,-. :p
152438​
Jeg vil bare si at jeg har funnet en internett side hvor man kan kjøpe PSP value pack får $379... det er ikke dårlig pris det:) hva syns dere? :) :D
her har dere linken: http://www.lik-sang.com/info.php?products_...25&lsaid=386139
 

Novastrum

Feminist-elitist
Det var vel ikke tilfeldigvis i dette emnet du "fant" tilbudet? Jeg henviser til MoFo2s post:

Opprinnelig skrevet av MoFo2@25.01.2005, 17.48
Prisfall hos LikSang:

Value Pack til $379 - ca 2400,-
Standard Pack til $329 - ca 2070,-

MoFo2
168634​
^_^
 
PSP lanseres i USA 24. mars. Pris på Value Pack er $249.99 som tilsvarer cirka 1585,-. De 1 million første solgte konsollene inneholder også SpiderMan2 på UMD-film.

Kilde.

MoFo2
 

Kilik

Lokal moderator
Opprinnelig skrevet av MoFo2@03.02.2005, 15.28
PSP lanseres i USA 24. mars. Pris på Value Pack er $249.99 som tilsvarer cirka 1585,-. De 1 million første solgte konsollene inneholder også SpiderMan2 på UMD-film.
Ser Gamespot skriver den ble noe dyrere enn forventet, men med tanke på alt man får med så synes jeg det er rimelig billig. Bare det medfølgende minnekortet vil nok koste 300-400 kr. hvis man skulle ha kjøpt det separat.

Her er hva som er med i pakken:

-PSP unit
-32MB Memory Stick Duo
-Headphones with remote control
-Battery pack
-AC adapter
-Soft Case
-Cleaning cloth
-UMD disc with game-demo movies and a music and video sampler
-UMD copy of the blockbuster superhero film Spider-Man 2


Som sagt, veldig mye til 1585 kroner. Da er det bare å håpe på at prisen på pakken holder seg under 2000 kr. også her til lands.


Når det gjelder spillene derimot er jeg ikke like begeistret. Ridge Racer og Wipeout Pure virker kvalitetsmessig gode, men de byr ikke noe nytt og spennende. Det eneste originale spillet som trolig vil fenge meg er Lumines. Men skal mitt første spill til PSP, det ypperste hva bærbar spillteknologi angår, være et simpelt 2D puzzlespill? Nei, det føles litt feil...Jeg venter nok med PSP til GTA: Liberty City kommer ut til våren. Hvis det lever opp til forventningene, vel å merke...
 
Her er det jo masse spill jeg har lyst på!!Jeg gleder meg allerede, for jeg begynner å bli fryktelig lei Ridge Racer nå! En annen go nyhet var at spillene var rimeligere enn jeg fryktet..

Jeg tviler på om alt dette kommer til Norge for under 2000 kr. Jeg tipper prisen på value pack blir 2499 kr i dyre Norge, kanskje det kommer en standard pack til 1999 kr eller noe? Tidligere erfaringer er at vi kan bruke en "$ kurs" på ca 10 når vi skal finne pris i Norge.
Eks:
Gamcube med Mario Kart USA: $99 Norge: 899-999 kr
Ny Playstation 2 USA: $149 Norge: 1495-1895 kr
Spill Playstation 2 USA: $49 Norge: 499-599 kr

Nok om det, når disse spillene kommer i Mars skal jeg har Need for Speed, FiFA og iallefall et NBA spill. Helt konge å spille i trådløst nettverk!

Et spm til ekspertisen:
Hvis man skal spille mot en i f.eks Fifa, holder det med at en av oss har spillet eller må vi bege gå i anskaffelse av spillet?
 
Tror begge må ha en kopi av spillet. På DS er det mulig for andre å "laste ned" spillet fra den ene, men det har vel noe å gjøre med at formatet til DS er "lettere" å lese enn en UMD. Om noen andre har mer informasjon, så ville det vært behjelpelig.

edit: PSP utsatt i Europa.

MoFo2
 

Kilik

Lokal moderator
Det ser ut til at PSP er i ferd med å ta igjen DS i Japan:

Forrige ukes hardwaresalg (2005-salg i parantes)
1 Sony PSP: 74,405 (267,602)
2 PlayStation 2: 58,673 (305,285)
3 Nintendo DS : 43,226 (249,922)

PSP selger nå nesten dobbelt så mye som DS. Fremdeles har DS et forsprang på nesten 1 million maskiner, men det spørs hvor lenge det varer...
 
Opprinnelig skrevet av Kilik@06.02.2005, 01.44
Det ser ut til at PSP er i ferd med å ta igjen DS i Japan:

Forrige ukes hardwaresalg (2005-salg i parantes)
1 Sony PSP: 74,405 (267,602)
2 PlayStation 2: 58,673 (305,285)
3 Nintendo DS : 43,226 (249,922)

PSP selger nå nesten dobbelt så mye som DS. Fremdeles har DS et forsprang på nesten 1 million maskiner, men det spørs hvor lenge det varer...
173627​
Det sterkeste kortet Nintendo har til DS må vel være de kommende Pokémon-spillene; Pokémon Diamond og Pearl, så det kan vel være de vil hjelpe DS-salget en del.

Hvor mye solgte DS i Japan i 2004, og hvor mye solgte PSP i Japan i 2004?
 

Kilik

Lokal moderator
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@06.02.2005, 01.50
Hvor mye solgte DS i Japan i 2004, og hvor mye solgte PSP i Japan i 2004?
DS solgte ca. 1,5 millioner, mens PSP solgte rundt 500.000. Pokémon vil garantert øke salget til DS kraftig. Jeg tror det vil bli en forholdsvis jevn kamp mellom PSP og DS.
 
Opprinnelig skrevet av Kilik+04.02.2005, 00.31-->
<!--QuoteBegin-MoFo2
@03.02.2005, 15.28
PSP lanseres i USA 24. mars. Pris på Value Pack er $249.99 som tilsvarer cirka 1585,-. De 1 million første solgte konsollene inneholder også SpiderMan2 på UMD-film.
Ser Gamespot skriver den ble noe dyrere enn forventet, men med tanke på alt man får med så synes jeg det er rimelig billig. Bare det medfølgende minnekortet vil nok koste 300-400 kr. hvis man skulle ha kjøpt det separat.

Her er hva som er med i pakken:

-PSP unit
-32MB Memory Stick Duo
-Headphones with remote control
-Battery pack
-AC adapter
-Soft Case
-Cleaning cloth
-UMD disc with game-demo movies and a music and video sampler
-UMD copy of the blockbuster superhero film Spider-Man 2


Som sagt, veldig mye til 1585 kroner. Da er det bare å håpe på at prisen på pakken holder seg under 2000 kr. også her til lands.


Når det gjelder spillene derimot er jeg ikke like begeistret. Ridge Racer og Wipeout Pure virker kvalitetsmessig gode, men de byr ikke noe nytt og spennende. Det eneste originale spillet som trolig vil fenge meg er Lumines. Men skal mitt første spill til PSP, det ypperste hva bærbar spillteknologi angår, være et simpelt 2D puzzlespill? Nei, det føles litt feil...Jeg venter nok med PSP til GTA: Liberty City kommer ut til våren. Hvis det lever opp til forventningene, vel å merke...
172864​
[/b]
Rettelse: PSP vil bare komme som Value Pack i USA, og den vil kosta 299$. Men som du sikkert vet; uansett så blir det billigere å kjøpe PSP i utlandet.
Skal du bruke minnekortet (32mb) til noe mer enn lagring så er det for lite.
Jeg har kjøpt et 512mb for å sikre meg litt MP3 og video :)

Edit: kilde
 

Kilik

Lokal moderator
Tips: Hvor har du $299 fra? Det står $249 USD også på IGN-artikkelen du linket til.
 
Fy fader, så jeg gleder meg til de nye Pokèmon-spillene som kommer ut, skal ha meg iallefall 1, om ikke begge :S