Jeg synes definitivt det er dristig og interessant, men jeg tror jeg likevel på en måte skulle ønske de laget et mer tradisjonelt Silent Hill-spill. Forstår heller ikke hvordan de har tenkt å tjene penger på det ... For all del, intet Silent Hill-spill (eller noe som helst annet) har før gjort meg så redd som jeg nå er for at Yamaoka virkelig er ferdig med serien, og at dette spillet faktisk er oppriktig ment, men jeg forstår ikke hvordan de har tenkt å tjene penger på det. Blir uansett veldig interessant å se hvordan det kommer til å fare hos pressen, og det er jo alltid en god ting at noen presser mediumet. Men ja, jeg likte jo Shattered Memories og dette er på mange måter en naturlig videreføring av det i den forstand at det nok en gang er snakk om et spill som spiller deg kontra den tradisjonelle greien med at spilleren spiller spillet. Synes også det er spennende serien prøver nye farvann i den forstand at dette helt defintivt vil ha en appell også utenfor hos de spesielt spillinteresserte. Det vil nok nemlig sette mange filosofiske spørsmål på agendaen rundtom verden når det viser seg at det er helt umulig å la være å spille, eller rettere sagt: å bli spilt av Silent Hill: Downpour. Dette er jo brennende aktuell tematikk når man tenker på det nye lyset internett har satt demokrati, og dermed også fri vilje i. Er ikke minst friskt å se noen fra en annen bransje empatisere så dypt med musikkbransjen at de selv stiller seg i samme situasjon hvor det altså egentlig ikke finnes noen annen vits å betale for produktet de har laget enn for å støtte de. Jeg mener, siden spillet allerede så lenge før lansering er tilgjengelig ... Så ja, absolutt dristig dette her, for å ikke snakke om denne dype empatien, skjønt kanskje akkurat det er litt vel ekstremt, jeg synes jo man skal kunne tjene penger på det man skaper, men jeg tenker heller det enn at de er den andre ekstremen som for eksempel Ubisoft dessverre i det siste har vist tendenser til å være ...