Nå synes jeg det er på tide med et kreativt spillrelatert emne her på spillegal. Så jeg har tenkt meg fram til dette emnet. Som emnetittelen hinter til så går dette ut på å forklare sitt drømmespill. Dette skal være en ganske detaljert beskrivelse der man forklarer alt fra gameplay, grafikkstil, musikk og andre features som er relevant for spillet en forteller om. Beskrivelsen skal også innholde tittel og plattform (evt. multiplatform). En av de viktigste tingene med dette emnet er at ting skal BEGRUNNES. Man skal forklare sine avgjørelser, hvorfor du tok akkurat den avgjørelsen inne grafikkstil for eksempel. Dette er et krevende emne og det er derfor viktig at de som skal være med tar det seriøst og svarer ordentelig i emnet. Det neste som skjer etter at et konsept har blitt presenter er at de andre emnemedlemmene skal prøve å bedømme konseptet og komme med konstruktiv kritkk. Her er det også viktig at kritikken skal BEGRUNNES ordentlig.
Som dere ser så nevner jeg ordet emnemedlemmer, det betyr at dere må melde dere på dette emnet. Det gjør dere ganske enkelt ved at dere skriver her i emnet at dere er interessert i å være med. Ikke meld dere på dersom dere vet at dere ikke kommer til å være aktive i emnet. Ikke meld dere på bare for å fortelle om deres konsept for så å ikke bedømme de andre sitt arbeid. Etter en viss tid så sletter jeg alle påmeldingspostene slik at emnet blir ryddig fra start. Dersom fler vil melde seg på da så sender de en PM til meg.
Jeg tenker å la et konsept stå åpent for kritikk i inntil 2 uker eller til alle medlemmene har bedømt det. Etter dette så er det neste bruker sin tur osv. Etter påmeldingen så sorterer jeg brukernavnene til de påmeldte tilfeldig slik at ikke nødvendigvis den første brukeren som melder seg på begynner med sitt konsept.
Punktvise regler for konseptbeskrivelsen
1. Gi et kort sammendrag av konseptet
2. Deretter utdyp hver av kategoriene grafikkstil, gameplay, lyd, musikk osv.
3. Forklar hvilken sjanger spillet faller under. Definer ordentlig dersom det er en blandingssjanger.
4. Forklar eventuelt andre features som skal være med i konseptet
5. Ikke overdriv. Ikke ta av med teknologi som såvidt eksisterer. Hold det innenfor en realistisk ramme. (Ikke bruk teknologi som ikke eksisterer eller som kun er testfaser, eksempler på dette er VR, Tankekontroll, direkte motioncapture osv)
Punktvise regler for bedømmelse av konseptbeskrivelsen
1. Gi konstruktiv og begrunnet kritikk
2. Hold en høflig tone og respekt konseptdesigneren
3. Gi en totalkarakter på X/10 til konseptet
Brudd på disse reglene kan føre til anmerkning. Brytes de opp til flere ganger så er utestengelse fra emnet aktuelt.
Har du forslag til forbedringer av emnet så rettes de til meg via PM. Ikke skriv det i emnet pågrunn av at vi skal prøve å holde ordentlig her
Jeg lar emnet stå å godgjøre seg litt og lar det begynne når jeg føler at det er nok medlemmer.
Takk til Jani og Buku for hjelp til å sette opp emnet :kos:
Liste over de hittil påmeldte:
Psycho mantis
Buku
Dai'shan
Madsy
Hyulvinji
GombaC
Xenon
Revan
Fenrir
GarlandG
MonkEboy
Venom
The Creature
Alucard
Nqon
Alice
Jinzo
Lt Snake
phun-ky
-EDIT-
Siden så mange av de påmeldte er opptatt i sommerferien så foreslår jeg to alternativer:
1. Vi venter med å starte til begynnelsen av august slik at alle for være med å kritisere/bedømme andres forslag.
2. Vi ser bort ifra noen bedømmelser og begynner uten de som er borte
Hva synes dere ?
FORELØPIG SÅ SER DET UT TIL AT DETTE EMNET STARTER I AUGUST PÅGRUNN AV AT MANGE AV DE PÅMELDTE IKKE KAN FØR DA. PM VIL BLI SENDT TIL ALLE PÅMELDTE LIKE FØR VI BEGYNNER
Som dere ser så nevner jeg ordet emnemedlemmer, det betyr at dere må melde dere på dette emnet. Det gjør dere ganske enkelt ved at dere skriver her i emnet at dere er interessert i å være med. Ikke meld dere på dersom dere vet at dere ikke kommer til å være aktive i emnet. Ikke meld dere på bare for å fortelle om deres konsept for så å ikke bedømme de andre sitt arbeid. Etter en viss tid så sletter jeg alle påmeldingspostene slik at emnet blir ryddig fra start. Dersom fler vil melde seg på da så sender de en PM til meg.
Jeg tenker å la et konsept stå åpent for kritikk i inntil 2 uker eller til alle medlemmene har bedømt det. Etter dette så er det neste bruker sin tur osv. Etter påmeldingen så sorterer jeg brukernavnene til de påmeldte tilfeldig slik at ikke nødvendigvis den første brukeren som melder seg på begynner med sitt konsept.
Punktvise regler for konseptbeskrivelsen
1. Gi et kort sammendrag av konseptet
2. Deretter utdyp hver av kategoriene grafikkstil, gameplay, lyd, musikk osv.
3. Forklar hvilken sjanger spillet faller under. Definer ordentlig dersom det er en blandingssjanger.
4. Forklar eventuelt andre features som skal være med i konseptet
5. Ikke overdriv. Ikke ta av med teknologi som såvidt eksisterer. Hold det innenfor en realistisk ramme. (Ikke bruk teknologi som ikke eksisterer eller som kun er testfaser, eksempler på dette er VR, Tankekontroll, direkte motioncapture osv)
Punktvise regler for bedømmelse av konseptbeskrivelsen
1. Gi konstruktiv og begrunnet kritikk
2. Hold en høflig tone og respekt konseptdesigneren
3. Gi en totalkarakter på X/10 til konseptet
Brudd på disse reglene kan føre til anmerkning. Brytes de opp til flere ganger så er utestengelse fra emnet aktuelt.
Har du forslag til forbedringer av emnet så rettes de til meg via PM. Ikke skriv det i emnet pågrunn av at vi skal prøve å holde ordentlig her

Jeg lar emnet stå å godgjøre seg litt og lar det begynne når jeg føler at det er nok medlemmer.
Takk til Jani og Buku for hjelp til å sette opp emnet :kos:
Liste over de hittil påmeldte:
Psycho mantis
Buku
Dai'shan
Madsy
Hyulvinji
GombaC
Xenon
Revan
Fenrir
GarlandG
MonkEboy
Venom
The Creature
Alucard
Nqon
Alice
Jinzo
Lt Snake
phun-ky
-EDIT-
Siden så mange av de påmeldte er opptatt i sommerferien så foreslår jeg to alternativer:
1. Vi venter med å starte til begynnelsen av august slik at alle for være med å kritisere/bedømme andres forslag.
2. Vi ser bort ifra noen bedømmelser og begynner uten de som er borte
Hva synes dere ?
FORELØPIG SÅ SER DET UT TIL AT DETTE EMNET STARTER I AUGUST PÅGRUNN AV AT MANGE AV DE PÅMELDTE IKKE KAN FØR DA. PM VIL BLI SENDT TIL ALLE PÅMELDTE LIKE FØR VI BEGYNNER