Spillegals generelle Final Fantasy-tråd

IronFist, vi er ikke interessert i hva som er bekreftet foreløpig. Du driver med mye spekulasjoner som jeg finner for tynne til å være troverdige. Alt det du bekrefter i ovenstående innlegg, er blitt stadfestet av Square Enix i media – og det utelukkende. Du sier du har inside-informasjon, og det er i så fall den vi er eager etter å få i hende, ikke denne «gå-rundt-grøten»-postuleringa di. Legg deg imidlertid på minne at jeg på ingen måte prøver å ekskludere deg fra spekulasjonene og diskusjonene våre, og jeg sier heller ikke at jeg er sjefen som administrerer hvem som har og ikke har aksess. Det eneste jeg ønsker å fortelle deg, er at jeg skal akseptere deg som et respektabelt medlem så fort du innrømmer at denne inside-informasjonen du har, ikke er noe annet enn støv som skitner til hjernebarken din. Din innrømmelse gir min aksept – og sikkert mange fleres. Så please ... please innrøm det, og jeg skal garantere deg en bedre tilværelse.

Griever, ja, klarte Penance i fjor en gang. Det var under min andre skikkelige gjennomgang, så vidt jeg husker.

Opprinnelig skrevet av Fenrir@25.07.2005, 16.42
Griever, ja, klarte Penance i fjor en gang. Det var under min andre skikkelige gjennomgang, så vidt jeg husker.
245098​
Merkelig det der, det lot seg ikke gjøre første gangen jeg spilte spillet her heller...

Spoilers ahoy!

Opprinnelig skrevet av IronFist@25.07.2005, 15.16
først og fremst so veit jeg at blond haired boy er ingen andre en sora selv, men fra den andre dimensjonen. altså soras andre halvdel.
han blir sentral i kh2.
Dette har jeg lurt lenge på, et slags shell. Ifølge Ansemreportene man finner i KH:FM, så lager kroppen et skall når man faller ned i mørket, hvilket Sora gjorde da han ble transformert til en heartless i slutten av Kingdom Hearts. Dette vil og forklare hvorfor BHK har Oathkeeper og Oblivion.

Når Sora spør hvem Enigmatic Man er svarer han "I am... a mere shell", og forsvinner. Om Ansems teorier er korrekte, hvem er da Enigmatic Man skjell av?

Men du snakket om "andre siden". Ifølge Ansem Report #12 er det fire sider, eller verdener, om man foretrekker.

There are still so many unknown worlds.

The present world.
The world of darkness.
The world of light.

And, The world in-between.

Hvilken side er BHK fra?

om ansem er diz er jeg veldig usikker på.
En av Organization-medlemmene sier jo "Ansem" når vedkommende står vendt mot DiZ.

Opprinnelig skrevet av IronFist+25.07.2005, 15.16-->
Alle de gammle verdnene fra kh er med, samt mange nye, som mulan, POC jack sparrow osv. og mange mange flere, som er hemmelig fåreløbig.[/b]
Det visste jeg. Du glemte også å nevne Disney Castle, selv om den på en måte var med i KH.

kairi er med.
... det har alle visst siden Deep Dive.

<!--QuoteBegin-IronFist
@25.07.2005, 15.16
riku er også med, som en ond fyrste liggnende fyr. men mulig hajn blir snill igjen.
Hæ? Ond? Kan du bekrefte dette? Om det er som du sier, at Blonde Haired Kid er Soras "skjell", eller andre jeg, så vil jeg tippe at Dual Wielding Unknown er Blonde Haired Kid, ettersom han er den eneste som vi har sett som både har Oblivion og Oathkeeper. Hvordan forklarer du da at DWU kaster Oblivion til Riku, og deretter drar opp nok et keyblade, Inverted Kingdom Key? Er DWU/BHK en ond versjon av Sora? Hvorfor ville han ellers ha hjulpet Riku? Eller er ikke Riku ond allikevel? Man merket jo tydlig at Riku var snill (eller verken snill eller ond) i Chain of Memories.

(Dette er basert på det grunnlag at Riku er Blindfolded Unknown (BFU), noe jeg er 99% sikker på at han er.)

og final fantasy charecters er summoner denne gangen, istedet for disney characters.

auron og carbuncle er bekreftet fåreløbig.[/b]
:confused: Auron summon? Jeg vet at han er partymedlem, men summon? Ok.

<!--QuoteBegin-IronFist
@25.07.2005, 15.16
The enigmatic man har jeg ikke peiling på hvem er, men han er vel med i organisasjonen. en sofistikert person som har noe i baktanke føler jeg.
han er ikke slem, men ikke snill heller. vi får se hva skjer.
jeg diger stemmen hans, det er dustin hoffman.
han er garantert med i kh2.
"Stemmen" hans? Han snakker jo ikke? Man hører bare lyder når han "snakker", og i alle forklaringer/oversettelser på samtalen står det at ordene bare dukker opp i Soras hode.

sån som jeg har regnet det ut så er det 9 medkemmer, så plusser jeg på riku, for han blir garantert med i den onde siden. og malificent er med der. så totalt 11 stykk (fåreløbig)
Garantert ond? Bekreftelser, takk.

Skal vi se. Axel, Larxane, Laexus, Zexion, Marluxia, Vixen/Vexen, Enigmatic Man (om han ikke er en av de nevnte), to nye, en med gitar og en annen med tre spyd.

10. Ansem/DiZ? 11. Riku? 12. Malificent? Men Ansem sier jo at hun bare var en puppet, en person han brukte. Jeg vet at hun er tilbake, men løy Ansem? Og hvilket grunnlag har du for å påstå at hun er medlem av "The Organization"?

Ja, tolv kommer jeg til, om jeg ikke har talt feil.

Så kan man gjøre det på en annen måte. Sora drepte Larxane. Axel drepte Vixen. Riku drepte Laexus og Zexion. Da er det åtte igjen, ikke ni. Kan du fortelle meg din "utregning"? Jeg får det til å bli totalt 8, ikke 11.

Og ansem MÅ være diz, du ser jo det på øyet hans osv. garantert han.[/b]
Rett her oppe sa du at du ikke hadde peiling. :confused:; Dessuten har en av de kuttekledde man ser i Deep Dive også et lysende øye. Hvem er det?

<!--QuoteBegin-IronFist
@25.07.2005, 15.16
mikke mus tror jeg kan være med i organisasjonen, men ikke som en bad guy, men helle infiltrere dem innenifra. virker sån..
De trenger da ikke være medlem av The Organization for å gå i kutter? Meh. Jeg tror både han og Riku er mer eller mindre snill; twilight, kanskje, ingen av delene.

(Må unnskylde for et meget dårlig formulert innlegg.)

Opprinnelig skrevet av risinguppercut+25.07.2005, 17.13-->
<!--QuoteBegin-NukleuZ
@25.07.2005, 16.56
Uansett, dette er noe som har bare gått meg hus forbi, har Zack i FFVII noe etternavn? Er det noe Cloud har "stjålet"? :S
245081​
Zack har ikke noe etternavn som du får vite om i løpet av FFVII spillet..
245107​
[/b]
At etternavnet hans ikke nevnes iløpet av spillet, betyr ikke at han ikke har et etternavn. <_<

Opprinnelig skrevet av sortulv+25.07.2005, 23.25-->
Opprinnelig skrevet av risinguppercut@25.07.2005, 17.13
<!--QuoteBegin-NukleuZ
@25.07.2005, 16.56
Uansett, dette er noe som har bare gått meg hus forbi, har Zack i FFVII noe etternavn? Er det noe Cloud har "stjålet"? :S
245081​

245107​
At etternavnet hans ikke nevnes iløpet av spillet, betyr ikke at han ikke har et etternavn. <_<
245208​
[/b]
Damn right! Sortulv to the rescue! Spanks bud

Riku: Jeg er også rimelig sikker på at Blond-haired kid er en bleik kopi (bokstavelig talt) av Sora, men i motsetning til deg tror jeg ikke det er Riku vi ser i Deep Dive-videoen. Greit nok, så vidt meg bekjent har Square Enix bekreftet at det er Riku, men er det ikke mer sannsynlig at den personen vi ser, er kopien av Riku? På samme måte som BHK er en kopi av Sora. Det virker iallfall mest logisk fra mitt synspunkt. Det vil også overflatisk forklare hvorfor BHK kaster Oblivion til Riku(-kopien) i Deep Dive.

Jeg ser for meg at alle innenfor denne organisasjonen er fra the world in-between, der organisasjonen som helhet har et eget formål. Hvilket formål dette skulle være blir for oss litt søkt å diskutere om; jeg tror rett og slett vi ikke vet nok til å utlede det reelle formålet. Men jeg kan delvis se for meg at disse bleike hjerteløse (har de noe navn?) deler samme formål som organisasjonen. Alle hjerteløse fra mørkets verden har – som navnet deres tilsier – mistet hjertet, og de etterlater dermed et skall av seg selv. Disse skallene kan godt være de bleike hjerteløse.

Nå må du ikke bli irritert hvis noe av dette er åpenbart eller blitt bekreftet av Square Enix. Jeg har nemlig ikke holdt meg oppdatert på dette på lenge, og jeg har heller ikke spilt gjennom Chain of Memories. Jeg har forresten et spørsmål til deg: Får vi ved å spille Chain of Memories rede på noe mer om maleriene i den hemmelige hulen på Destiny Islands? Vi ser jo hulemaleriene i starten (er det Sora og Kairi som har tegnet dem?), og de viser tydelig hendelsene som skal skje i framtida. Vil dette på noen måte tilsi at skjebnen er fastsatt? En slags determinisme?

Nærmest ingenting er offisielt bekreftet av Square Enix, så dine teorier kan være akkurat like riktige (eller feil) som mine. Nomura bekreftet en gang at én av de tre man ser i Deep Dive er fra Kingdom Hearts. Jeg vil da for så vidt tro at han snakker om samme person, og ikke, om tilfelle, et shell av den personen. Derfor tror jeg at Riku er BFU. De har den samme kroppsbygningen, ansiktsform, hårfarge og, vel, sveis.

Det er da godt mulig at at bare er shells, eller kopier, det vet vi ikke.

En helt syk teori jeg har lest er at det er Sora som er Blond Haired Kids "shell".

Opprinnelig skrevet av Enigmatic Man @ Final Mix
"You look like him. Which means, you are not complete..."
Dette sier Enigmatic Man til Sora før eller etter kampen mot ham i Hollow Bastion.

Jaja. Vi vet ingenting sikkert, vi kan bare komme med spekulasjoner og teorier om hva som kommer til å skje i Kingdom Hearts II. Vi får vente å se.

ang. spøsmålet ditt om Chain of Memories, så nei, det tror jeg ikke man får. (Har faktisk aldri gjennomført Soras historie.) Mesteparten av hendelsene i Chain of Memories er minner som har blitt klusset med, og derfor får man ikke vite noe stort nytt om andre ting enn Oblivion Castle og dets "innbyggere". (dvs. "The Organization")

Til slutt, så tror jeg faktisk at de hvite skapningene har fått et navn, som "the heartless". Før fikk det spekulasjoner om "the soulless", men gud vite. Denne greia kalles dog Dusk. (Det er vel en type, akkurat sånn som at "Shadow" er en type heartless.)

The soulless passer egentlig ganske bra dersom det kun er snakk om disse skallene. Skall kan indirekte bety et legeme uten sjel. Det er jo ikke bare brukt i Kingdom Hearts; man finner det i flere religiøse fortellinger blant annet. Sjelløse skapninger, uten åndelig verd.

Noe som støtter teorien om at the soulless er skall av the heartless, er nettopp det navnet du gav meg. Dusk er et tidsintervall som verken er dag eller natt; verken light eller darkness, men ja, nettopp – in-between.

Men hvis disse skapningene fra the world in-between skulle være sjelløse, så framstår det som veldig legitimt for meg å tro at de har få, om ikke ingen, selvstendige tanker og meninger. Hvordan kan de da ha et eget formål? Nei, det er vanskelig å si. Det er mulig vi fortumler oss for mye inn i logikken. Ut av erfaring vet vi at historiene til Square Enix er altfor basert på de overflatiske «det-bare-er-sånn»-forklaringene. Eksempelvis kan vi dra fram the Farplane fra Final Fantasy X. Hvordan klarer de levende å frambringe en visuell illusjon av de døde? Jo, for det bare er sånn.

Jeg har kommet et stykke på ffx. Men jeg har ikke gjort alt!

har ikke fulført blitzball greia...pluss at jeg har feil grid...jeg har det lille grå.. :tommelned:

Men pendance (er det sånn det skrives?) han er dø... :tommelopp:

Beistet heter Penance, noe som betyr å utføre en handling på grunn av ens klanderverdige sjel – altså som årsak av anger, sorg, synder e.l. Jeg hadde samme problem som deg, Sushi. Jeg valgte Expert Grid da jeg begynte med den første gjennomgangen. Da jeg klarte spillet, bestemte jeg meg for å forme en egen Sphere Grid. Takket være GameFAQs fant jeg ut at Standard-griden hadde flere punkter. Dette var selvsagt jævlig irriterende, men jeg begynte altså på nytt. Reality can be harsh ... harsh indeed.

Opprinnelig skrevet av sortulv+26.07.2005, 00.25-->
Opprinnelig skrevet av risinguppercut@25.07.2005, 17.13
<!--QuoteBegin-NukleuZ
@25.07.2005, 16.56
245081​

245107​
245208​
[/b]

Til sortulv. Oyo, please a, hvis han ikke har etternavn i spillet da har han ikke det da. <_<
like dumt..eksempel.Sånn spør du:"ehh hva er etternavnet til Reno, har han noe etternavn som man får høre i løpet av spillet?", svar:"nei, du får jo ikke høre om det i spillet....ferdig..

Opprinnelig skrevet av risinguppercut+27.07.2005, 12.32-->
Til sortulv. Oyo, please a, hvis han ikke har etternavn i spillet da har han ikke det da. <_< [/b]
Hallo, mann. Det er ingen som omtaler Cloud som Cloud Strife i spillet, men han har likevel Strife som etternavn.

<!--QuoteBegin-risinguppercut
@27.07.2005, 12.32
like dumt..eksempel.Sånn spør du:"ehh hva er etternavnet til Reno, har han noe etternavn som man får høre i løpet av spillet?", svar:"nei, du får jo ikke høre om det i spillet....ferdig..
:ler:

NESTEN morsomt å lese innleggene dine.. haha..

245081​
[/quo

Kun zack.

men det er stor mulighet at det er zack strife også.

men ingenting er sikkert (enda)

Opprinnelig skrevet av IronFist@27.07.2005, 17.19

Kun zack.

men det er stor mulighet at det er zack strife også.

245742​
Det der jeg lurte litt på skjønner du.. Og har lurt på en stund:p Ask ffs:p

Opprinnelig skrevet av IronFist@27.07.2005, 17.19
De er altså ikke ferdige med FF VII? Interessant.

De er ikke ferdig med de uendelige spin-offene da, serru. Bare fordi man ikke får vite etternavnet i spillet betyr ikke at han ikke har et etternavn. :rulleøyne:

Hvis man ikke får vite etternavnet til personen i spillet betyr vel det at han ikke har et etternavn, siden det bare er en fiktiv figur?