Spillmagasinet

Novastrum

Feminist-elitist
#61
Må ikke glemme 13 timers repotasje om Splinter Cell 3 og kanskje et lite program dedikert til det nye Fifa-spillet.
 
#62
Hei folkens,

Utrolig hyggelig at så mange er positivt innstilt til Spillmagasinet. Det som imidlertid er veldig viktig er at dette er et kommers tv-program. Det blir ingen prat om framerates, ingen prat om hvor dårlig balansert Warcraft 3 er og heller ingen forherligjøring av oppskrytte kjøre/skyte-på-alt-som-beveger-seg-spill.

Det vi imidlertid håper å klare er å få morra di og kjæresten din til å skjønne hva du driver med, og forhåpentligvis joine inn.

Frode.
 

SHDR

Gullmedlem
#63
Pent, mann. Så dere kommer ikke til å snakke om GTA som kongen av byen på toppen av fjellet? Det gleder mitt hjerte. Men hva vil fokus bli da? Titler som Eye Toy, Singstar ... dette er gode titler med almenn kommersiell appell, men etter det da? Sportsspill, kjørespill, lettmelksactionspill og plattformere à la Crash Bandicoot og Ratchet & Clank? Har dere satt dere helt inn i hva den kommersielle gamer ønsker seg, og så krydret dette med godbiter, eller vil dere være holdningsskapende i forhold til det kommersielle markedet, med fremhevelse av gode titler versus kun de kommersielle som folk umiddelbart vil stanse ved i hyllene?

Dersom mine drømmer går i oppfyllelse blir da dette programmet et lite oppdragelsesforum for late spillkjøpere. Kan du fortelle meg at dette er sant, Frode? Og kan du avkrefte av Thomas Stresslesski er så ubrukelig som vi frykter slik at håpet kan leve i våre hjerter til dagen dere kringkastes?
 
#64
Du har skjønt det. Det blir en utfordring å finne frem til de spillene som har bredest appell, men det er nettopp det som er målet vårt. Vi skal gi de som ikke er helt inne i bransjen og har utgivelsesplanene i hodet gode tips til hvordan ha det moro med spill, og til tross for at anmeldelsene kommer til å basere seg på nye spill, så kommer det til å dukke opp mange innslag med kjente og kjære titler. Vi kommer f.eks til å lage reportasjer om spillserier som Mario etc. Dette høres kanskje rart ut, men det er rimelig mange i dette landet som aldri har hørt om Mario, Link, Master Chief etc.
 
#66
Opprinnelig skrevet av Spillmagasinet@21.08.2004, 11.47
Du har skjønt det. Det blir en utfordring å finne frem til de spillene som har bredest appell, men det er nettopp det som er målet vårt. Vi skal gi de som ikke er helt inne i bransjen og har utgivelsesplanene i hodet gode tips til hvordan ha det moro med spill, og til tross for at anmeldelsene kommer til å basere seg på nye spill, så kommer det til å dukke opp mange innslag med kjente og kjære titler. Vi kommer f.eks til å lage reportasjer om spillserier som Mario etc. Dette høres kanskje rart ut, men det er rimelig mange i dette landet som aldri har hørt om Mario, Link, Master Chief etc.
90846​
Med "kjære titler" anntar jeg at du mener at du en gang eller så kommer til å sette deg ned med en NES og spille Super Mario Bros? Jeg ville egentlig mye heller sett ett lite retro-innslag for hvert 2 program , som dekket de kjære og kjente titlene , såvell de titlene (og konsollene) som har utviklet seg til kultfenomen (PC-Engine og Neo Geo er gode felt for dette).
Noe fint hadde vært om dere fant ett retro-spill som var lite kjent , og fikk brakt ut til verden hvor fabelaktivt dette spillet er/var.
Men selvfølgelig , dette er kun ett forslag. Det er opp til dere hva dere vil bruke deres dyrebare sendetid på.
 
#67
Opprinnelig skrevet av Hemmelig+21.08.2004, 11.56-->
<!--QuoteBegin-Spillmagasinet
@21.08.2004, 11.47
Du har skjønt det. Det blir en utfordring å finne frem til de spillene som har bredest appell, men det er nettopp det som er målet vårt. Vi skal gi de som ikke er helt inne i bransjen og har utgivelsesplanene i hodet gode tips til hvordan ha det moro med spill, og til tross for at anmeldelsene kommer til å basere seg på nye spill, så kommer det til å dukke opp mange innslag med kjente og kjære titler. Vi kommer f.eks til å lage reportasjer om spillserier som Mario etc. Dette høres kanskje rart ut, men det er rimelig mange i dette landet som aldri har hørt om Mario, Link, Master Chief etc.
90846​
Med "kjære titler" anntar jeg at du mener at du en gang eller så kommer til å sette deg ned med en NES og spille Super Mario Bros? Jeg ville egentlig mye heller sett ett lite retro-innslag for hvert 2 program , som dekket de kjære og kjente titlene , såvell de titlene (og konsollene) som har utviklet seg til kultfenomen (PC-Engine og Neo Geo er gode felt for dette).
Noe fint hadde vært om dere fant ett retro-spill som var lite kjent , og fikk brakt ut til verden hvor fabelaktivt dette spillet er/var.
Men selvfølgelig , dette er kun ett forslag. Det er opp til dere hvorav dere vil bruke deres dyrebare sendetid på.
90848​
[/b]

Jeg støtter forslaget, men tror egentlig det blir litt for hardcore.
 
#68
Opprinnelig skrevet av Shigsyfreak@21.08.2004, 11.59
Jeg støtter forslaget, men tror egentlig det blir litt for hardcore.
90851​
Derfor kan de la retro-horer over hele landet med enten videokamera eller emulator anmelde spill. De fleste moderne emulatorer har opptaknins-funksjon , og man kan vist legge inn egen lyd via en mic med en eller annen merkelig software.

Hvis dette med retro blir tatt opp , skal jeg med glede komme med bidrag.
Jeg vet ikke hvorvidt jeg greier å anmelde for NGCD , siden CD-leseren har begynt å fucke seg skikkelig opp , men jeg kan med letthet komme med bidrag til Neo Geo Pocket Colour , Wonderswan , og kansje til og med PC-engine.
Jeg vil ikke anmelde for noen mainstream-retrokonsoller , med unntak Famic
om =D
 
#69
[ironi] håper de dedikerer minmum 5 programer til obskure japanske s-hump homebrews til dreamcast og amiga 500 [/ironi]
 
#70
Helt enig med Hemmelig her. Dere bør ha retro innsalg om banebrytende spill som ikke ble så kjent. Kan ta et eks: Half Life var ikke banebrytende. Det var spillet System Shock 2 som virkelig gjorde noe nytt. Lignende ting som dette hadde vært fint Variert dekning av spillmiljøet er viktig. Det blir for dumt å bare snakke om Warcrft 3 og Counter Strike i hver bidige program. Mange omtaler og stor dekning av eventuele spillmesser i utlandet og her i vårt kjære Norge er vel ting som vi gamere vil like. Nå er jo dette bare forslag fra min side da.

Jeg sier bare lykke til med programmet :)
 
#71
får håpe dette blir bra. jeg vet det blir bedre enn NERD, alt kan bli bedre enn NERD.

Han Thomas sjtrevsjeskji har ikke noe der å gjøre, vil jeg tro..
 
#72
Opprinnelig skrevet av Cybermjau@19.08.2004, 17.04
Idol-Thomas  er én PR-kåt nisse. Hvem andre stiller opp som dommer i Idol óg som sommerspaltist i Se og hør?
Det som teller, er vel neppe hvor han har stilt opp, men hva han har sagt der.

Virker som om folk vet det forunderligste her om mennesker de verken har møtt eller tatt seg tid til å høre på.
 

Maraj

Ålø- og energiminister
#73
Opprinnelig skrevet av oerhört+22.08.2004, 00.28-->
<!--QuoteBegin-Cybermjau
@19.08.2004, 17.04
Idol-Thomas  er én PR-kåt nisse. Hvem andre stiller opp som dommer i Idol óg som sommerspaltist i Se og hør?
Det som teller, er vel neppe hvor han har stilt opp, men hva han har sagt der.

Virker som om folk vet det forunderligste her om mennesker de verken har møtt eller tatt seg tid til å høre på.
91197​
[/b]
En het sommerdag i Juli + et Se & Hør for hånden, gjør susen. ;)
 
#77
Opprinnelig skrevet av Shadar@21.08.2004, 23.36
Er vi Oerhört fra Gamer.no? Velkommen skal man være. Jeg er SHDR, men det har du sikkert allerede gjettet.
Jepp, har vært her såvidt tidligere også. Så vidt jeg husker er vi gode kranglefanter fra før? ;) Takk for velkomsten.
 
#78
Klart dette må bli bedre! NERD er et bra konsept men det for jo være måte på hvor tregt et spillprogram skal være!
Spill er Action og da bør man ha litt mer fart over programmet

Konkuransen på NERD søg jo også! Det er jo ikke alle som veit alt om alle de spille spørsmålene dems!

Bra at TV2 også prøver Håper det blir en sukse!!
 
#79
har NERD pakket sammen kofferten eller ?
 
#80
KOmmer nok ikke til å se spillemagasinet så mye at det gjør noe. Grunnen er rett og slett at det sendes på lørdager. En skikkelig dårlig dag for meg og tv egentlig. Men forventer ikke at de bytter dag for meg hehe.