Spillmagasinet

Opprinnelig skrevet av Kalvik+19.09.2004, 08.11-->
<!--QuoteBegin-Christopher*
@18.09.2004, 22.52
hu dama som var med sa at hu ikke hadde greie på spill så hvofor skal hun gji terningskast da..
104485​
Og en terning vet alle hvordan fungerer.
104594​
[/b]
Ja, man kaster den med intensjonen om få et tilfeldig tall. Tallet er oftest mellom 1 og 6. Aldri helt skjønt poenget i å vurdere ting og tang etter antall øyne på en terning. Det er jo imot sitt formål, da en ternings hele tilstedeværelse er å skape TILFELDIGE tall, og allikevel brukes den til å indikere nøye gjennomtenkte summer for å vurdere kvaliterer på blant annet spill og filmer. Dessuten ville det jo vært mye mer praktisk å benyttet seg av et tall som lett kan omgjøres til prosent, noe som er meget nyttig om man eksempelvis skal benytte seg av grafer.
Virker like logisk som å benytte seg av antall fiskepinner i ei stekepanne som indikasjon.
 
Det er veldig tilfeldig akkurat den måten de gjør det på også. Enten så velger man terningen, eller prosent, eller fra en skala på 5 eller 10 eller 4 eller 3 eller hva man måtte ønske. Det er bare en måte å si for eksempel 4 av seks, men i stedet sier man terningkast 4 for å bemerke at skalaen går opp til 6, i og med at en standar terning har maks 6 øyne.
 
Jeg gikk glipp av programmet når det gikk på lørdag og reprisen nu i natt kl. 01.25. Gikk nemlig å la meg kl. 21.15 og sov helt til kl. 08.15. Får håpe jeg får det med meg neste gang det går på TV2. Det er på lørdag kl. 19.30 og reprisen av det er igjen på natt til onsdag kl.01.25.

Edit: Sendeplanen for den kommende uka slo jeg opp på tekst-TV s.606-612.
 
Kan vel se det på web-tv, TV2.no, tenker jeg.
 
Opprinnelig skrevet av LocoLennon@22.09.2004, 01.50
Det er bare en måte å si for eksempel 4 av seks, men i stedet sier man terningkast 4 for å bemerke at skalaen går opp til 6, i og med at en standar terning har maks 6 øyne.
106342​
You think?
 
Eg såg ikkje programmet før i dag, men synest det var ganske bra. Reviewen av Burnout 3 var bra, Halo 2 previewen var bra. Alle spillmarked-fakta var bra. Mykje eg ikkje visste. Og eg likte innslaget med Pål Tarjei Aasheim som fekk understreka, frå eit foreldresynspunkt, at spill ikkje er skadelig. Det er sånt som fordømmande norske foreldre trenger å høyre.

Sånn frå ein gamer-fan sitt synspunkt var det ein del greier som eg ville ha gjort annerledes:

-Hatt minst en times langt program, og eventuelt flytta det til eit litt mindre "prime time" tidspunkt. Da hadde det vert litt meir plass til humoristiske innslag, slik som Sputnik greia. Sånn det er no, blir det en smule bittert med sånne innslag når det er så lite av "det gode".
-I tillegg til å ha amatør vs. ekspert kamp, hadde det vert morro om de inviterte inn ett par virkelige eksperter som kunne komme inn og kjempe om tittelen om å vere den beste i forskjellige spill, eventuelt gjøre som i Jeopardy å invitere vinneren tilbake for å forsvare tittelen til han/hun ryker ut.
-Fleire reviewar og previewar og ein del ekslusive screenisar
-I retro innslaget ville det vert fint med litt video fra hvordan maskinene fungerte, og ikke bare korleis dei såg ut.
-Hatt reprise på søndags eller følgende lørdags morning
-Spredd tilfeldige spill fakta, nyheter og rykter som "pop-ups", innimellom.

Ellers håper eg programmet vil vare i lang tid, og får tid til å varme seg opp før det blir tatt av lufta (som skjer altfor ofte på norsk tv). Så dersom det ikkje går så bra, håper eg dei prøver eit anna tidspunkt, i staden for å berre fjerne det.
 
Opprinnelig skrevet av God_of_rock'N'roll@18.09.2004, 23.53
Synes egentlig det var ganske døll... Et program som begynner hele serien med å koble Sputnik til Spill sier litt. For lite "fagopplysninger", synes f.eks. at han dere som var "eksperten" kunne begrunnet hvorfor han ga spillene de og de karakterene. Håper det tar seg opp etter hvert.
104486​
Er enig i dette. Hadde vert fint om de gjorde som på IGN, å ta for seg hvert punkt, grafikk, lyd, spillbarhet, langvarighet og gitt hver av dem en egen terningkast, og så en total-sum til slutt.
 

Lodin

Der Waaaah
Har netopp sett andre episode og jeg er ikke imponert. Både Stresslesski og hu dama har null peiling på spill og er minimalt engasjerte jo. Og hva faen er vitsen med å intervjue Kristoffer Falk når det første han sier at han driter i alt som har med spilling å gjøre? Wohoo, la oss vie 5 minutter til et utdatert gammalt flash spill!
Nerd var seriøst mye bedre. Det var ihvertfall aktuelt i forhold til temaet.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Ack, jeg misset kveldens episode. Noen som hadde giddet å komme med en kjapp oppsummering? Hvilke spill som ble anmeldt, og hvilke karakterer de fikk? :)
 
dette er kort og godt ikke et bra program. denne "uvitende" og patetiske kvinne i programmet er helt håpløs, og kan ikke si at han IDOL-duden vet så mye han heller, han tredje fyren redder programmet bittelitt... :tommelned:
 
Jeg er ganske enig med resten her inne. Skal dette bli bra bør Cathrine skjerpe seg betraktelig. Det å gi Pokémon Fire red/Leaf green terningkast en fordi hun ikke giddet å sette seg inn i det er som å si at Gudfaren er en møkka film fordi du ikke gidda å se mer enn 2 minutter av den.

Frode, hvis du leser dette, sett halsbånd på kloven deres.
 
LOL! Ufattelig hvor alvorlig folk tar dette spillmagasinet...
Synes det er underholdene jeg.. Cathrine er bare morsom så dum som hun er/prøver å være.
Tror ikke akkurat hun ble valgt til å være med fordi hun hadde peiling.
Synes det er HELT greit... bedre enn å se en times tid med counterstrike filmer slik som nerd..
Og kort nok, slik at oss voksne folk som har ett annet liv enn foran tv'en har tid til å se det på en lørdagskveld!
 
Jeg har sett programmet 2 ganger,og jeg sitter igjen med en ;) fjes. Grunnen vel, Thomas en ganske voksen mann som sitter på tv og oppfører seg som en 13 åring. Vel, en Pr-kåt 13 åring. Og det ble mer lek og spillopper enn seriøse omtaler. Hadde jeg vært i ten årene selv hadde det nok vært kult... Men jeg ble bare sittende ristende på hodet.
 
Jeg er i tenårene og jeg syns det var lite hardcore.
Eneste jeg egentlige var fornøyd med var footage fra halo 2 i action.
 
Frode leser og noterer alle innspill. Det er faktisk mange av innspillene fra forumet her vi leser og prøver å gjøre noe med. Et av de viktigste er det som har blitt kommentert at man har lyst å se mer bilder fra spill, enkelt og greit! Det har vi fått gjennomslag for, og jeg håper dere kommer til å se endringen.

Frode
 
Jeg så programmet i går kveld/natt og må si at jeg ble positivt overrasket (kanskje ikke så rart med tanke på det siste norske spillprogrammet som var friskt i minnet var det noe (les: temmelig) dårlige gjennomførte Nerd på NRK2. Syns det var en del morsomme innslag der, men litt vel få omtaler (husker bare Wario Ware og Pokemon <Insert color here>). Eneste å klage på var lengden, syns et slikt program kunne lett vart en time uten at det hadde føltes langtrekt ut.

Syns også der er hyggelig å se at de faktisk tar til seg kritikken de har fått og prøver å gjøre noe med det. Selv om ikke jeg er enig med mye av det som har blitt klagd på så er det alikevel hyggelig å se at de velger å gjøre noe mer det.

EDIT: Lykke til videre Frode. PS: Mulig å rigge Japan-konkurransen i favør mot spillegals medlemmer, rettere sagt moi?
 
Hadde jeg kunne rigget konkurransen så hadde JEG reist til Tokyo og ingen andre;-)

Jeg prøver faktisk å lese alle innlegg som kommer her (og noen andre forum) og vårt mål er å forbedre oss fortløpende. Vi har ikke veldig frie tøyler fra TV2, men mye kan vi forbedre underveis.

Frode