Street Fighter 3rd Strike

#41
Stemmer ganske bra det der NukleuZ.
Han er nok gjort svakere for å balansere shoto'ene og skape en litt annderledes spillestil med han. Ken er liksom toppen av shoto'ene, Ryu er bare overall solid og Gouki er rushdown kongen.

Han er avhengig av å styre momentet i kampen ellers taper han. Man må kjenne matchups bra og tvinge motstanderen til å gjette med high/low games og kast.
Og til det er Gouki ganske bra utstyrt i dette spillet.
Spill lockdown med air fireballs, divekicks, juggle comboer, overheads, karakast og shun goku satsu.

Gouki har også teleporten sin som som gjør at han kan escape corner traps, resets og unblockables.
Dette hjelper i matchups mot characters som bruker unblockables f.eks Urien, Oro og Denjin Ryu.
Teleport funker også bra mot corner traps f.eks Dudley sin rose, og ulike resets.
 

EagleJin

Bear Necessity
#42
Haha, kom til å tenke på turneringen som var på sist game party. Hawk brukte teleport med Gouki temmelig mye :p (med ganske godt resultat også, hehe.. :tommelopp: )

En Dudley-sak:
Er det mulig å få inn fler enn 6 stk. av d+HK i en juggle? Klarer ikke fler enn det..
altså:
d+HK, d+HK, d+HK, d+HK, d+HK, d+HK...

Eller:
EX hcf+p (notasjon?), d+HK, d+HK, d+HK...

Er det mulig å fortsette?
 
#43
Ser ut som om de fleste her inne liker Gouki gitt.. Vil egentlig fraråde dere å starte å spille med ham.
En proficient Gouki er _bare_ angrep hele tiden og det er ganske vanskelig.
Hvis Gouki er den charen dere helst vil spille, ville jeg heller startet med enten Ken eller Ryu siden de har mange av de samme movesa.
Da kan man få lært seg basics og hvordan man legger press i hjørner etc uten at man dauer på 1-2 comboer hvis man driter seg ut.

Og Hyul.. 6 x ch Fk er max i juggles
 
#44
Takker for alle svar ;):D

For øve meg litt med Ryu jeg da... Ken er litt sånn ja.. Jeg har sett han så mye :p Hehe

Takker igjen for svar :D
 
#45
Heh..Teleport med Gouki ja. Ble ikke brukt mye bare, men ganske så mye, samt air hadou-ken i GP turney'n.

Jeg synes at Ryu er den bedre å lære hvis man har som mål å lære Gouki. Ryu har litt mer til felles med Gouki enn Ken på de fleste områder, etter hva jeg har sett.

I noen tidligere spill så hadde Gouki garantert ha-dou ken (block), shungokusatsu, og air ha-dou ken, shungokusatsu. Har han noe lignende i 3rd Strike?

..Kan kanskje være lurt at jeg leser Gouki-guide, og ikke bare slenger ut med det jeg synes passer i situasjoner.. (hehe)
 
#46
Jeg prøvde meg med Ryu jeg hehehe..... Første 10 kampa gikk rett i dass... Mer eller mindre... Men jeg synes jeg ble bedre etterhvert...:D
Spilt hos Hyulvinji og Red Hawk, tok tipset til Wallace ;) Hehe..

Det kommer antagligvis ut noen vids engang i kveldingen... Så håpet jeg på at noen folk (istedenfor å bare le da seff) fortelle meg litt om gamingen min osv.
Den ble betydlig plukket opp fra start til slutt.... Men det der er ikke jeg noe kar til å snakke om, dere får høre hva Hyulvinji og Red Hawk har om si om meg når den tid kommer...

Men opp i opp synes at jeg spilte egentlig jævlig bra for å være første gangen jeg spilte spillet... Stillingen ble 38 - 4 til me.... Hyulvinji og Red Hawk hehe.. Men jeg fikk ikke lyst til å slutte å spille spillet :D Ble keen som pokker på det jeg nå! Synes det nesten er bedre enn Tekken på noen måter... Hehe.. Kan ikke sammenlignes men alikevel ;)
 

EagleJin

Bear Necessity
#47
Høres bra ut, Nukleuz! :D
Du er ikke ny for sf i hvert fall, hehe. Med en gang du begynte å få inn EX og parry/block (whatever...) økte du kraftig både offensivt og defensivt. Du så jo selv hvordan stillingen mot slutten av rundene var. Var ikke akkurat mye helse igjen hos noen av oss :p

Skal prøve å få lagt ut noen kamper senere, men må spille litt mer først :p
 
#48
Virker som det er en del shoto fans her ja :)
Selv liker jeg Urien veldig godt, Aegis reflector er mektig.
Bruker også Alex og Yun en del, hvor Genei jin er en selvfølge.
Selv har jeg brukt Gouki en god del siden alpha 2, men jeg synes Ken rett og slett overgår Gouki på det meste i sf3. Så hvis jeg skal velge en av shoto folka så ender det som regel opp med Ken og hans knusende comboer :p
 
#49
Ryu er en bra character å begynne med ja, han har bra normals og tåler en del.
Bare ikke bli opphengt i hvor mye damage shin-shoryuken gjør :p
spill shinku i begynnelsen og lær enkle måter å lande den på f.eks c.lk c.lk XX shinku, c.mk XX shinku og overhead mp-shinku. Og lær den ultimate straffe-whiff-combo; s.hp XX Ex joudan - hp.shoryu eller hk.tatsumaki (avhengig av distance)

Red Hawk: Gouki har ingen slike setups i 3rd strike pga. parry/special block
men han har andre måter å lande SGS i dette spillet, mesteparten har å gjøre med å kara cancle til SGS.
 
#50
Ja... Hyulvinji sovna visst så vidsa for vente... Hehe men blir glad for respons som sagt når det kommer...

Btw. Alex er farlig... Fant jeg ut hehe
 
#51
Takker Inno!

Liker å bruke det som hver character har som sitt trademark-move, som for Ryu nå da blir Shin-Shoryuken. Tok en combo en gang som fikk Shin-shoryuken til å bli enda kulere.. c.mk, SRK, SA2 (Shin SRK), joudan sokuto-keri. Det kjipe er at jeg sjelden mekker sokuto etter shin srk. Skal man ikke begynne på den omtrent med en gang man treffer bakken igjen?

Yayish combo: s.hp, EX sokuto-keri, SA1 :kul:
 
#53
Haha så morro det er med SA3 med Ryu har jeg funnet ut! Hvis man timer det perfekt selvfølgelig...

Har tullet en stund i practice nå, med infinitive på SA da men :p

Bare utrolig artig å bruke for å spille litt annerledes..


Noen som har noe tips å gi?
 

EagleJin

Bear Necessity
#54
Nå er det jaggu på tide å live opp dette emnet igjen!

Spilte dette mot Shadar, MadCow og Red Hawk i går og fikk igjen lysten til å spille det :D

Ibuki styrt av Shadar og Shotos styrt av Hawk var rett og slett parrygale! Parry -> combo var ikke et sjeldent syn! Det var også knallkult at alle prøvde på diverse vanskeligheter (bl.a. Ibukis super move som wake up, hehe), UO c.mk, hadou, super move(s), og ikke minst parry challenge!

En viss spiller med et fjærkledd navn skulle absolutt gi en av de mest stressende parrysituasjoner jeg har vært borti:
hadou, s.hadou... hadou, s.hadou (hva er legend for buffring??).
Måtte gi tapt for de tre siste kulene, men artig var det å prøve :D

MadCow nevnte at han ikke har spilt på lenge, men ga god motstand i flere kamper ^^

På tide å grave dypt i sf-ferdighetene igjen :D
 
#55
Hvem brukte du mest idag da Eagle?

Jeg trenger mer tips på Alex... Jeg kan egentlig ikke noe med han..
 

SHDR

Gullmedlem
#56
Jeg spiller mest av dette om dagen ... tror det er Ibuki og Shoto som er greiene for meg. Fortrinnsvis Ken, selv om jeg begynner å se utrolig mye snadder med Gouki. Må bare lære meg dem først ...

Driver med mye parry training nu, mest fokusering på å lære å få stoppet superspesialer skikkelig, eventuelt buffere inn egne supere i andres moves. Jeg ser gode muligheter for det på blant annet Chun-Li og Ken. Ryus Shin Hadoken kan stort sett bare henge seg i disse dager. Wahahahaha!

Det er forøvrig jævlig å bare ha Martin å spille mot. Han masher Chun-Li ... dere kan tenke dere hvor artig det er ... aldri godt å vite hvilket slag eller spark som kommer mot deg når motspilleren din trykker på alle sparkeknapper samtidig.

Da skal jeg finne en god character guide til Ibuki, så skal vi se om ikke jeg klarer å få lagt inn litt proper motstand på neste spilltreff! ^_^

Ah, og gaming med folk som spiller skikkelig er hot shit. Jeg stiller stue og prosjektør, samt T5, SF3 og VF4evo. Jeg har praktisk talt alltid tid ... send PM-er! Jeg bor på Frogner. Spilling med Eagle, Hawk og Cow var iallfall nydelig. Stor kudos for det!
 

EagleJin

Bear Necessity
#57
Opprinnelig skrevet av NukleuZ@16.06.2005, 00.50
Hvem brukte du mest idag da Eagle?

Jeg trenger mer tips på Alex... Jeg kan egentlig ikke noe med han..
233496​
Prøver meg mest med Hugo for tiden. Synes Alex er så vanskelig å spille nå som alt jeg kan lett parreres eller hoppes unna :(, men han ligger for all del ikke på hylla :D. Skal nok få til noe med Alex i løpet av sommeren, hehe.
Spiller litt med Dudley en kamp her og der. Hadde helt glemt alt som heter comboer med han nå sist, men skal nok få dem tilbake igjen.. *Se på gamle Dudley-kamper :p og "Dudley - Tricks of the Trade"*
 

MadCow

Lokal moderator
#58
Opprinnelig skrevet av EagleJin+15.06.2005, 22.49-->
Spilte dette mot Shadar, MadCow og Red Hawk i går og fikk igjen lysten til å spille det :D
233479​
[/b]
Dette er nok ikke helt mitt spill, men ble glad for hver eneste runde jeg klarte å vinne (det var jo ikke alt for mange).
Tror jeg må sette meg ned å trene litt for å få mer ut av dette, men det var gøy å
få prøvd.
Gikk nok best i T5 ;)
(Selv TTT gikk ikke så bra for min del, skjønte dere hadde bra peil på det spillet)

<!--QuoteBegin-Shadar
@16.06.2005, 00.14
Ah, og gaming med folk som spiller skikkelig er hot shit. Jeg stiller stue og prosjektør, samt T5, SF3 og VF4evo. Jeg har praktisk talt alltid tid ... send PM-er! Jeg bor på Frogner. Spilling med Eagle, Hawk og Cow var iallfall nydelig. Stor kudos for det!
233506​
Hadde vært kult å få samla litt folk hos deg. Jeg er nok mest interessert hvis det er snakk om T5. Orker ikke alt for mye SF3 og VF4evo siden jeg ikke kan de spillene, men det blir jo litt ekstra stas når jeg først vinner en match :D
 

EagleJin

Bear Necessity
#59
#60
NEI spilte dere TTT også?!?!

Så var jeg ikke med... Wang og Yoshi er jo bad ass team der...