Street Fighter 3rd Strike

#61
Meh.. Jeg vil også spille 3s!! :p
 
#63
NukleuZ: De er da ikke så geniale i tag team... :D

Wallace: Får ikke du nok motstand av JINsama a? :p

Blir kult om det blir no 3rd strike saker ja. må prøve å få til litt av det, og ikke bare tekken som main game of the event. Eller SF generelt (C vs S 2, SFA3, SFEX3 (Dramatic mainly) SF2..)
 

SHDR

Gullmedlem
#64
Grrrreit ... hvis folk har lyst på søndag, så kan vi ta en gaming dag da. Har en TV og en prosjektør, så det kan spilles litt forskjellig, teknisk sett. Jeg tror ikke realistisk sett det er plass til mer enn ... tja, la oss si seks personer.

Jeg har Street Fighter 3: Third Strike og Street Fighter EX3 for de som måtte ha lyst til å spille SF-saker, ellers er det standard-issue Tekken 5 og Virtua Fighter 4 Evo på programmet. Jeg er USANNSYNLIG dårlig i VF4, så ikke forvent noen motstand der, men det kunne vært morsomt å prøve regardless. Har bare én PS2, så hvis noen kan ta med en moddet PS2 ville jo det vært helt utmerket. I verste fall blir det altså bare én prosjektør med en PS2 på.

Send PM-er, eller bare skriv i emnet. Jeg er personlig mest interessert i SF3, egentlig, men T5 er også good shit. Det er mer eller mindre det samme for meg. :)
 

EagleJin

Bear Necessity
#66
Ey! Ikke fornærm EX3! :p
Spillet har absolutt underholdningspotensiale, ingen tvil om det. Er lite som kan måle seg med 2 vs 2 Dramatic Battle :D

Wallace: Du er jo dreven med Hugo. Kunne du dele noen Hugo-tips? Er sannelig ikke lett å finne noen gode strats annet enn turtle -> 320/sa.3. :$
Orker ikke spørre på shoryuken.com... De er ikke veldig nybegynnervennlige der, ehe..
 
#67
Hehe, 'dreven' er vel å ta litt hardt i, men jeg har litt erfaring med han, ja
Jeg liker å bruke Lp Clap'en hans siden den er ganske kjapp, adder en del stun og gjør grei skade.. Det beste med den er faktisk at man kan 'Partitione' Gigas mens man gjør clap'en. (Dvs at man gjør et move, for så å buffre in 360 motion på sticka, deretter gjør man den siste motionen etpar frames etter at Clap'en er ferdig og Gigas kommer da ut.)
Merk at hvis clap'en faktisk connecter, så må man drøye siste 360 i partitioningen lenger pga 'hit animation' ellers misser Gigas.

Partitioning av Gigas etter clap skal egentlig bare brukes hvis man gjør en clap, som blir blokka og så ser at motstanderen setter seg ned. (Gigas er garantert på crouching opponents)
Hvis du gjør en clap og har Gigas partition inne, men motstanderen nekter å dukke, kan man bare trykke Lk isteden for resten av Gigas movet. Man vil da få en Running grab isteden.
En string som jeg liker å bruke en del på folk som er 'knocked down' eller i hjørnet er: Lk, qcb+lp,360+lk.
Kan også variere med å bare gjøre qcb+lp, 360+lk for å gjøre det vanskligere å parrye.

Har vel skrevet nok om 'Clap Stratsa' mine nå så avslutter med å si at man ikke bør abuse dette movet.. den er faktisk ganske lett å parrye, når man blir vant til det.

Qcb+Lk er forsåvidt den eneste versjonen av Running Grab man bør bruke.. De andre har for lang 'løpe' animasjon til at det blir effektivt.

For folk som liker å holde avstand og 'turtle' mye bruker jeg mest Standing Mp, siden den har lang range og gjør grei skade.. ellers har ikke Hugo så veldig mange brukbare moves med bra range.

For 'Jump ins' bruker jeg stort sett alltid Fierce Punch (Body Splash) Den har vanvittig bra priority og gjør grei skade ( Trader faktisk med Shoryu-ken i noen situasjoner) Mk funker også men bruker ikke det så ofte.
Hvis Jfp connecter, pleier jeg som regel å gå inn i Standing Fierce punch eller en clap med påfølgende partitioning av et move.

Hugo har dårlig med 'anti air' moves.. Stort sett det eneste han har er f,d/f,f+any kick button, som er air grab'en hans. Denne fungerer også veldig bra på folk som er glad i 'Jump in combos' Kan gjøres på 'wake up' også men anbefaler det ikke, siden det er like teit som å gjøre en Shoryu-ken :p

Crouching medium kick er et annet favoritt move.. bruker den som 'followup' hvis en clap connecter og jeg ikke har en partition inne eller er ute av range.
Har grei range, men kan lett parryes hvis man bruker den for ofte.

UH (universal overhead) bruker jeg stort sett for å lande 360+lp. Den er mid, men treffer såpass tidlig at man kan få inn kastet med en gang man lander. Er også effektivt selv om det blir blokket

Qcb+any kick button er 'wall throw'et' hans.. er effektivt som en 'wiff punisher'
Kan også få en ganske kul combo ut av det i hjørnet.. Qcb+lk, EXqcb+lp, f,d/f,f+lk

Crouching Mp bruker jeg stort sett for å stoppe folk som liker å rushe inn.
Ting man burde kunne med hugo som er sånn Semi vanskelig er : Parry -> 360+lp, Parry -> Gigas og Generell partitioning.
Ting som man burde kunne, men som virker complett umulig :p er: Redparry-> Gigas og Standing Gigas (Altså uten å buffre inn 720 motionen mens man gjør et move) Er vanvittig vanskelig, og får det til sånn ca 1/30 ganger på practice mode, lol

To moves som aldri burde brukes er Crouching fierce punch og Crouching fierce kick. Hvis de blir blokka, så er man solgt :tommelned:

Å spille en god Hugo krever masse arbeid og solid taktikk, men når man først begynner å vinne så kan man være stolt over det også! Ingenting er like skremmende som en Hugo som sender Ken grinende hjem til mamma!
Håper det hjalp litt og det er bare å spørre hvis noe virker uklart!

Denna posten blei vanvittig mye lenger enn jeg hadde planlagt :flau:
 
#68
Jeg ber at du kommer til å sette deg ned med Alex en dag Wallace...
Så jeg kan få masse kose tips...

Selv om da veit du absolutt alt jeg har å by på også :p
 
#69
Hva var redparry? Husker å ha lest no om det..block til parry eller no, hvis jeg ikke er helt av sporet..?

Shadar eller andre som kan litt Ibuki: Hvordan cancel'e sweep'et (crouch+hk) til standing hk? Så at Shadar gjorde det en del nå sist vi spilte sammen. Har en følelse av at de cancel-tinga hennes er viktige for å få til litt ordentlig gaming med hu.
Har litt lyst å lære meg en annen en shotokan-folka. Ibuki så også tøff ut da Gutti spilte hu (ikke at det er så veldig easy-play akkurat...)
 
#70
Mente red parry var bare enda mer tima parry jeg? :S
 

SHDR

Gullmedlem
#71
Opprinnelig skrevet av Red Hawk@16.06.2005, 23.47
Shadar eller andre som kan litt Ibuki: Hvordan cancel'e sweep'et (crouch+hk) til standing hk? Så at Shadar gjorde det en del nå sist vi spilte sammen. Har en følelse av at de cancel-tinga hennes er viktige for å få til litt ordentlig gaming med hu.
Har litt lyst å lære meg en annen en shotokan-folka. Ibuki så også tøff ut da Gutti spilte hu (ikke at det er så veldig easy-play akkurat...)
233835​
Tapp D+RK og trykk RK igjen etterpå. Om du er in deep kan du få til en Kazekiri også. Altså en dragon kick. Jeg vet ikke om det er en helt proper cancel, for å være ærlig, jeg har aldri "lært meg" cancels, jeg bare oppdager at om du er jævlig rapp på å slippe knappene du inputet med og går rett over på et angrep som kan komboes, så canceller du. Du kan forøvrig cancelle JP-ene hennes inn i SP og deretter FP om du treffer. Jabbene hennes er knallkjappe, har jeg oppdaget, og har god rekkevidde OG stun. Crouching FK til standing FK og RK duger også bra.

Jeg har begynt å få god rate of success på Yami Shigure som wake-up også. Forstod til slutt at jeg bestemte vinkelen på dem via slagstyrke. :flau: Dermed kan en Kubi Ori kjapt følges opp av en Yami ... eller selvsagt sweep til roundhouse, da. Yami-en gir også *sinnsykt* mye bank til stun-meteret, så om du holder opp presset etter at en Yami har gått inn, kan du stunne motstanderen og få inn noe heavy som en EX-et Kubi Ori eller en EX-et Tsumuji.

Ibuki er tøff. Advarsel, dog. Hun tåler ENDA mindre enn Gouki, og moves som Kubi Ori og Hien telles som crouching, så hun får heavy duty multibank om de parreres. Kubi Ori må *ikke* misbrukes, ettersom den har horribel recovery time, og du får altså 25% ekstra skade siden den er crouching. Om den kåntres med noe litt heavy er det faktisk show-stopper.

Edit: Nettopp spilt atten kamper mot Martins Chun-Li. Tapte seksten av dem. Det går ikke an å spille parry mot ham, ettersom han sitter og masher FK og RK konstant, så det er umulig å vite hvilket spark som kommer neste gang. >.< Det er også praktisk talt umulig å punishe ham, ettersom han EX-er inn i multi-kickass-hore-sparket til Chun-Li hver gang han lander og har kombometer til det. Om han croucher sitter han og poker med jabbene til Chun-Li, så det er ikke noen vits å hoppe inn med FK-er heller. Hurra! Mashing 4 Life! De to eneste kampene jeg vant var med Ken, resten spilte jeg med Ibuki, som ikke har noen prosjektiler som kan holde press oppe mot mashere. Blææææh.

Neida, jeg er hverken bitter eller irritert. Slett ikke. Hvordan kan dere tro noe slikt? :julenissen:
 
#72
Hawk: Wallace får ikke motstand av meg i 3s, fordi jeg spiller ikke det spillet. Er absolutt ikkeno fan av 3s, spørr du meg så er det et piece of shait game deluxe!
Hra prøvd å gi spillet en sjanse opptil flere ganger, men ender alltid opp med å hate det ennå mer enn jeg gjorde før.

EDIT! Eneste fete med 3s er Parry opplegget, det eier!
 
#73
Nuke: godt mulig det er det som er red parry.

Takker Shadar! Da har jeg litt mer stuff enn bare teknikkene å gå etter. Pleier å hjelpe det for spillestil.. :)

JINsama: Hehe.. :D
 

SHDR

Gullmedlem
#74
Mer stash: Alle sparkene hennes canceller inn i hverandre, i stigende rekkefølge. FK chainer inn i T+RK. Oppdaget egentlig ikke så veldig mye spennende i går, annet enn at det er drittvanskelig å punishe en Chun-Li som masher. La oss se ... Jo! Tsumuji kan varieres høyden på. Siste sparket kan uansett gå nede, men om du EX-er den kan du variere høyden på alle sparkene etter det første. Ekstremt uforutsigbart, med andre ord. EX-en er også mye raskere. Trivelig angrep.

Sjekk ut character guides på GameFaqs! De er faktisk veldig bra.
 
#75
Okey..nice. Takker igjen!
Får vel teste ut litt med hu i dag. Mulig det blir litt mer Chun på meg framover og. Får se hvor bra tinga fungerer for meg.
Den tsumuji er bare tøff synes jeg. Er vel et av de (eller det mest brukte ?) moves'a hennes. Blir det for meg i hvert fall.
 
#76
Det jeg mest mente var vel at en red parry var mer tima og ga mere frames til punish... Enten det eller så er jeg kraftig på jordet :p
 

EagleJin

Bear Necessity
#77
Oioi.. Fikk spilt ca 4 timer med 3s i dag mot Shadar, SortUlv, Red Hawk og SirkusMartin mot slutten.

Har en sterk feeling av at Ibuki kommer til å bli nære uutholdelig i en ikke så alt for fjern fremtid.

Gouki er bare plagsom... Shungokusatsu setups er ikke til å spøke med :p

Ken i en Kengurus hender er alltid farlig. Bare parry går inn blir dette fort et mareritt :D

Chun Li (ligner litt på ordet "kylling", gjør det ikke? bwaha).. EX Hyakoken eller hva den nå heter er skumle greier.. Må lære meg å stå stille når den står og går ^^

For ikke å snakke om økende parryferdigheter hos både Shadar og Red Hawk. Synes de raser fra på dette området, mens jeg sitter fast med charge partition :p

Alt i alt var det veldig kuli å spille i dag! Veldig kult når man ser C-er går over i B-er, og til og med A-er!!

Lærer stadig noe nytt, og i dag var ikke et untak der. Både Alex og Hugo (og Twellve) fikk nok deng til å gjemme seg, men kommer (forhåpentligvis) sterkt tilbake :D
 
#78
Oh yeah! Var genialt kult å game'e i dag. Bare litt synd jeg bomma med Shungokusatsu combo.. (standing hk, shungokusatsu...) :p

Tror teknikken heter hyaku.. ?

Parry blir bare morsommere og morsommere, spes med jump parry mot air-messatsu hadou-ken (eller hva? :D)

Får nok trene mye med Ibuki, nå som hu virkelig begynner å bli kul. Er nesten oppe på Gutti-nivå nå (yeah right..) (..fikk sjokk da jeg så hvordan Ibuki kunne spilles på gp i november..Gutti er gal mann ^^)
 

SHDR

Gullmedlem
#79
Hyakkuken, tror jeg. Om ikke min otaku-japansk er helt på bærtur betyr det "raske spark", ganske enkelt.

Ah, men spilling var storkos. Jeg er stadig relativt underlegen jevnt over, kanskje fordi jeg spiller Ibuki som tåler absolutt ... ingenting. Begynner å merke at SF3 er balansert for spillere som oftere klarer parry enn ikke. Alt blir på en måte logisk med systemet når du ser det på den måten. Folk som tåler mindre, som Ibuki, har høyere prioriterte moves og stor sjanse for å få inn angrep etter pareringer. Begynner også å lære meg hvilke moves som er trygge i hvilke situasjoner også nå. Når jeg først får opp presset med Ibuki er jeg farlig, men problemet er at jeg lar meg lede altfor mye av motspillerne ... sikkert en vane jeg har fått fra Tekken der det inntil nylig ikke var noen fare for å møte vegger og du bare kunne backe så mye du ville uten å tenke på konsekvenser.

Jeg skal fortsette å trene. Jeg håper bare jeg får liv i PS2-en min igjen ... den døde i går og er fortsatt out of commission. *Skal* få ordnet den. Hold ut, PS2-en min. *grine* I verste fall kjøper jeg bare en ny en og monterer mod chipen i den istedet ...
 
#80
Vi trenger noe liv i detta emnet igjen!

Snakket litt med Wallace igår, dreiv å surret med Wallace på msn og TV og 3rd strike rett ved siden av..

Og jeg har funnet ut, med hjelp :p Ryu eier da.. hehe..

Når jeg fant ut, (med hjelp såklart igjen);
Standing FP, Shoryuken, Denjin, 2x MP i løse lufte, jumping in FK, standing FP, hcf+kk, fierce tetsumaki
tok det av for min del :p Jeg vil spille spillet med folk nå.. Og føler meg ikke helt trygg og hoppe rett i stolen mot Wallace og Robbie3s...

Eagle, Hawk, Ulv, Shadar osv. keen på å game litt 3s en dag?