[Wii U] Super Mario 3D World

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#41
ImageUploadedByTapatalk1385983469.624871.jpg


Jepp.
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
#44
Og jeg som er på nippet til å bli Nintendo kunde igjen for første gang siden Nintendo 64.
Verden behøver å serpe seg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#45
Bare.. :eek: fra første jævla brett. Fra og med første SEKUND satt vi og brøt gjentatte ganger ut i latter, måping og andre former for ren glede. Hvert eneste brett er en fryd å utforske, det er sjarmerende, direkte pent og rett og slett gøy å spille. En slik glede over et spill har jeg ikke opplevd siden... Super Mario Galaxy. Så sånn er det.
Yessss. Det kommer flere sånne "jøssunam"-øyeblikk i hver verden. Savanne-brettet i verden 5, for eksempel. Og første gang du bomper en Koopa Troopa og slenger skallet hans av gårde, og ser at han stresser med å løpe etter det for å få tak i det igjen. Og så videre, når du hopper på skallet og knuser det, og du kan se at han bråstopper med et sjokkert uttrykk, for så å synke helt sammen, utrøstelig. Det er så jævla opplagt, men det er likevel fantastisk at noen har tatt seg bryet med å programmere, animere og implementere hele sekvensen. Det har jo ingen praktisk funksjon for spillet, men det hadde iallfall enorm innvirkning på min opplevelse.
 
#46
Endte opp med å kjøpe en konsoll for å spille dette idag.
Om bare den jævla systemoppdateringen kunne bli ferdig så blir det bra stemning.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#47
...... Ooooog 4 butikker senere, takk platekompaniet!

ImageUploadedByTapatalk1385997699.081856.jpg
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
#48
Jeg har den kjipeste dama.

- Kan jeg kjøpe en Nintendo Wii U og Super Mario 3D world, så kan vi ha en felles koselig prompehelg til helga? :) :) :)
- Det har jeg ikke så veldig lyst til.
- Joda "vise frem masse fine bilder"
- Gutten min. Jeg er ikke noe glad i å spille. Unnskyld :(

:(:sukk:D;:qq::penga:
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#49
- Gjør det likevel.
- Rapporter i tråden etterpå.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#50
Endte opp med å kjøpe en konsoll for å spille dette idag.
Om bare den jævla systemoppdateringen kunne bli ferdig så blir det bra stemning.

Jeg kommer ikke så langt, det trøblete nettet mitt sørger for Connection test failed. Error Code: 103-2001, får google.

Edit: Der er vi igang, verdens lengste update. Går å spiller litt WoW.
 
#51
Får tydeligvis noe igjen for å kjøpe Zelda edition: Jeg slapp helt unna den oppdateringen. Apropos det fikk jeg endelig ny kode til Wind Waker fra nintendo, så den dritten der løste seg til slutt, for de som husker det.

Men! Over til den egentlige grunnen til at jeg kom inn i denne tråden. Ting jeg er misfornøyd med: Nintendo er nintendo. Hvorfor må jeg vente på at spillet skal lagres etter hver level, for så å bekrefte det, istedetfor at dere bare lagrer det for meg i bakgrunnen slik som alle andre spill gjør i 2013? Hvorfor går jeg tom for ekstraliv, så han jeg spiller med må se på til jeg får samlet mynter?

Men! Spillet eier. Jeg er kanskje alene om dette, men jeg syns det hadde en litt treg start. På world 5 begynner ting virkelig å ta seg opp, og jeg blir stadig overrakset over hvor oppfinnsomme banene er. Digger også at det er highscore-krig mellom spillerne, og at vinneren får en jævla krone i neste level. Gleder meg til å komme hjem fra jobb i morgen for å spille mer!

Når det er sagt, så håper jeg at neste Mario har kameraet i "ryggen" igjen. Er noe med den gamle stilen 3d-mario som appelerer mer til meg enn denne 3D-fiseringa av 2D spilla (som for all del eier den og).
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#52
Er på siste-siste verden nå, kjeven traff bordplata da den ble avduket. Kort og grei anmeldelse av spillet så langt: Hvis du har noe annet enn Super Mario 3D World som favorittspill i 2013, så er det enten fordi du ikke har spilt det eller fordi du hater å ha det artig. Terningkast åtte.

Klaymen: Det er jo dette som er "den gamle stilen 3d-mario", ala Super Mario 64. Du slipper å justere kameraet fordi designerne har gått gjennom alle brettene og sørga for at det ikke skal være nødvendig.
 
#53
Huh, mente man hadde fri kamerakontroll, jeg. Uansett, jeg mener litt leveldesignmessig, og... Satt på spissen så synes jeg at gameplayet her nærmer seg veldig stilen i 2D spillene, hvor man egentlig bare skal komme seg fra a til b lineært på 2D baner hvor man også kan bevege seg i dybden (blir crash bandicoot en teit sammenligning?) mens tidligere generasjoner 3D Mario er mer fokusert på fri bevegelse i svære 3D - områder, hvor det å bare komme frem ikke nødvendigvis alltid er målet.

Det er selvfølgelig unntak til dette og.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#54
Ta deg en liten gjennomgang av 3D-Mario-spillene og se hvor fritt du egentlig kan tusle rundt. Når det er sagt er det ganske få usynlige vegger og sånt (unntatt i Super Mario Galaxy-spillene, hvor de er overalt, bare kamuflert som katapultstjerner), men de gangene det ikke står noe alt for høyt i veien blir du som regel ledet i en bestemt retning likevel. Den største forskjellen nå er at brettene kan strekkes ut i alle retninger, slik at man ikke må pakke alt sammen på ett område (som i Super Mario 64).
 
#55
Det er begrensede områder, ja, men banene er likevel laget som gigantiske lekeplasser uten direkte mål, hvor enkelte ting du kan gjøre fører til stjerner. I 3d Land og 3d World, er det stort sett a til b som gjelder, kun en vei man kan gå for å komme seg dit, og man har ikke tid nok til å knote for mye rundt heller.

Misforstå meg rett, dette eier mer enn det meste, men jeg håper ikke de gir helt slipp på 64/sunshine/galaxy-strukturen heller. Og jeg blir veldig grinete om det kommer enda flere spill i denne stilen, dette er jo i praksis en level-pack til 3D Land.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#56
Whatever, dude. Dette er sånn 3D-Mario er nå; om noen år er det kanskje likt, kanskje annerledes. Det er bare jævla sært at du skal lage et slags skille her, jeg opplever at det pågår en utvikling og at det du trekker fram som en problemstilling ikke eksisterer. Grunngameplayet har ikke endra seg (det er fortsatt snakk om hopping og denging av fiender, akkurat som i 2D-spillene), og det har alltid vært snakk om å komme seg fra A til B. Om B er en stjerne eller ei flaggstang er av ren kosmetisk betydning, spør du meg.

Er det du egentlig irriterer deg over at det ikke lenger er sånn at du skal spille gjennom hvert brett flere ganger for å sanke flere stjerner? Husj tilbake til Bakvendtland med deg i så fall.
 
#59
Tjæ, noen stor problemstilling er det vel ikke. Jeg liker bare bedre den varianten som er å kunne ta seg god tid til å klatre rundt og utforske i ett quirky 3D-miljø. Det er vel ikke akkurat en hemmelighet at 3D Land/World streber etter å overføre det som gjør 2D-spillene bra til 3D. Og for all del, det funker.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#60
Hva er hovedforskjellen mellom brettene i 3D World og de i Super Mario Galaxy? Vel, prøv å se for dere fire personer spille samtidig i Mario Galaxy. Det går ikke.

Si ifra Nintendo gidder å lage et singleplayer Mario igjen. *grump*