The Last of Us (PS3 og PS4) - postapokalyptisk zombiesopp

Shinra85

Spillegals effort emo
Jeg elsker det greiene der. Hvert sted jeg er, så tenker jeg "satan... GOTY for min del!", så kommer det et eller annet som bare "SATAN!!! Game of the Century for min del!!".

Det spillet her passer meg så vanvittig godt. Har hatt samme syn på den post-apokalyptiske settinga (mye grønt, f.eks), og det som virkelig har fått meg gira er at handlinga er
satt 20 år etter utbruddet, samtidig som man fikk det vanvittige hektiske utbruddet med seg også. Liker at det er så mye ufortalt, så mye skjult. Det at Joel har levd som han har gjort i 20år, at omverden enda ikke har funnet en kur, at alt er uopprettelig kaos fra en ende til den andre... Liker det
(trenger sikkert ikke spoiler, men kak klager vel om ikke).

Liker også at Naughty Dog har fått alt til å virke så forbanna plausibelt også, jeg har ingen grunn til å ikke tro noe av det jeg har opplevd i spillet hittil. Elsker
maktovergrepet fra soldatene, de nyoppdagede Hunters, de forskjellige infiserte (dog noe standard føler jeg f.eks at Clickers er det jævligste noensinne).

Nei, detta her... Season Pass, New Game +, 100% acheivments? Skal absolutt ikke se bort fra det
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Kjører igjennom på Hard. Aner ikke den spesifikke forskjellen, men regner med det er mindre ammo, sterkere infiserte som er raskere og oppdager deg raskere, og at man selv tåler mindre, samt at de mennesklige fiendene tåler mer. Uansett, vanvittig intenst. Passer som sagt meg helt gull
 
Synes normal er vanskelig nok :yoshi:
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Spiller på normal jeg og, mest fordi dette er et spill jeg vil nyte uten frustrasjonen noen spills vanskelighetsgrad har å by på. Før var jeg den som kjørte på det hardeste et spill hadde å by på (jeg dro gjennom COD4 på veteran, Mile High Club inkludert, og vi vet alle hvordan den "vanskelighetsgraden" fungerer) men det er så store forskjeller på hvor gode utviklere er på å designe vanskelighetsgrader. Jeg prøvde Uncharted 2 på det hardeste og... det utgår for å si det sånn.

The Last of Us har en stemning jeg ikke har sett i et spill på... noensinne, og jeg trenger ikke høyere vanskelighetsgrad for å leve meg inn i denne verdenen. Beteve: jeg digger at det virker som det er personer i dette spillet.
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
Spiller også på normal, som tidvis kan være vanskelig nok (clickers!). Det jeg liker med det er at det ikke blir en runddans av prøv og feil til det sitter helt perfekt fordi å bli oppdaga basically betyr instadeath. Nå er det mer sånn at jeg kan prøve å stealthe meg forbi noen baddies, bli oppdaget for så å ~deale med det~ . Betyr det at jeg har brent gjennom 90% av ammoen min så javel, da ble det sånn... Lær av det og dra videre.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Spiller selv på Hard, men måtte hjelpe naboen med et sted som er 90% sniking
Metrostasjonen med masse masse Clickers (JÆVLA Clickers!)
, og merka da hvor mye lettere det var på normal. Lettere i den forstand at det føles ut som et skytespill med sniking implementert i spillmekanikken, ikke en overlevelsesthriller, slik jeg har valgt å se på spillet.

Altså, ser godt det å ville gli igjennom og nye historien og stemninga, men det adrenalinfylte angsthelvete som er å vite at mer enn to infeiserte løpere kan føkke deg ekstremt opp både med ammo, skade på håndvåpen og helse... Vel, det gjør fint lite annet enn å kaste bensin på bålet stemningsmessig
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Clickers alene er null stress! Clickers paret med runners hvor du hele tiden må være obs på hvem du må snike forbi sakte og hvilke du ikke kan gå i synsfeltet til? FFFFUU

Selv liker jeg å komme meg gjennom områder usett, og tar det som et lite nederlag hvis jeg må drepe noen. Har så lite ammo! Og hvis jeg må drepe noen så er det aldri moro, men en nødvendighet. Herregud dette spillet er så jævla bra.
 
Fytti rakkern, sitter i stolen og kikker på spillet nå, uåpnet på bordet. Når pizzaen kommer så skal jeg også ta del i moroa!
 

demake

Seksuelt godteri
Blir nok å kjøpe detta så fort skattepenga kommer.
 
Lettere i den forstand at det føles ut som et skytespill med sniking implementert i spillmekanikken, ikke en overlevelsesthriller, slik jeg har valgt å se på spillet.
Yes, det er akkurat det jeg tenkte før jeg starta å spille. Overlevelsesthriller, det jeg ville ha, og det fikk jeg på hard.

PS: Bare jeg som går rundt (altså ikke sprinter?) bare for å sjekke alle små detaljer rundt omkring? Føler det også blir litt mer innlevelse ved å ikke holde sprint button inne heletiden.... men det er kanskje bare meg.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Går forsiktig rundt og sjekker de krinker og kroker jeg kan
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Spiller også på normal, som tidvis kan være vanskelig nok (clickers!). Nå er det mer sånn at jeg kan prøve å stealthe meg forbi noen baddies, bli oppdaget for så å ~deale med det~ .
Her er to ting, clickerne er greie alene som Thinaran sier men det er vel to typer zombier utover det (sånn alminnelige) som jeg surret litt med. Og så det andre, at jeg føler spillet ofte legger opp til det, altså at man sniker litt, tar et par folk, blir oppdaget og må drepe de som er igjen. Ihvertfall ender en stor del av mine møter med fiender slik og det er flere ganger det ikke er mulig å komme seg videre uten å drepe noen.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Det er også lov å løpe! Men du får gjerne ikke utforsket området med mindre du tar ut alle fiendene.

Og det jeg skrev om volden teller fortsatt, men når jeg tar ut fire karer med fire piler, uten å bli oppdaget, da tar jeg meg en liten dans.
 
Da møtte jeg akkurat Will Smith og sønnen.
Faen ass, jeg begynner å like Ellie mer og mer. Genuin følelse at jeg faktisk ønsker å ta vare på henne.. nesten som en datter? Faen Naughty Dog, dere klarer å lage epic games!

Liker ikke hvordan han lille nigggern snakker med Ellie hele tiden. Faen du fortjener ikke henne!!!!
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Dude, når du kjører ting i spoiler, ta gjerne med det med Will Smith også. I knew of no niggah in dis game!