The Witcher 2: The Witchest

Kleevah

Livsfarlig amatør
Mutagens brukes i skilltreet på skills som har ledige slotter (f.eks. "fortitude" i det første training treet).
 
Runda det i går. En liten heads-up er at kapittel 3 er over i en jiffy hvis man er som meg og ikke klarer å utsette historieoppdrag hvis det føles som at de haster. Tror jeg mista en god del sideoppdrag i både Kapittel 2 og 3. Årets spill så langt, uten tvil. Hovedproblemene er hvor dårlig spillet er til å forklare deg systemene sine, samt hvor ujevnt kampsystemet føles. På sitt beste eier kampsystemet, men på sitt dårligste er den eneste måten å komme seg videre på enten utrolig kjedelig (rull inn, ta et slag, rull ut) eller så føles det som at man utnytter mekanikkene heller enn at man mestrer dem. Enkelte av scenarioene man møter er rett og slett ikke spesielt godt tilpasset hvilke talents man kan ha valgt opp til det punktet.

Anyways, det blir garantert fler gjennomspillinger. Har tenkt å prøve det på hard, så jeg tvinges til å utnytte alle systemene som finnes nå som jeg endelig har fått med meg de fleste.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Jeg har ennå ikke hatt noen mulighet til å meditere meg opp med abilities, ikke at jeg har spilt det SÅ mye heller, men det føles litt kjipt å ikke ha noen kule ting. But then again blir det chill å få masse på en gang.

Det snikegreiene i det towerfengselgreiene forresten. Han duden utafor sier at du er lite diskret selv om du bare stunner alle sammen og egentlig ikke har blitt sett. Litt irriterende egentlig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Er bare å holde inne Ctrl og velge Meditate lzm. Men men.

Sånn ellers begynner jeg å nærme meg slutten på kapittel 1, har tatt meg god tid og utforska kåken og shizz. Eneste som irriterer litt er at jeg har kontrakter på endrega og nekkers, og selv om nekkers ikke akkurat er big business lenger klarer jeg ikke å mose reira deres. Tenker at noe slags eksplosiver hadde gjort susen, men øh. Får ikke mekka noe. Tips?

Endregaene skal jeg nok fikse bare jeg blir litt mer hardcore, forøvrig. Liker at det har mye å si hvordan man forbereder seg på kamp, selv på Normal.
 

Jante

privileged CIS shitlord
Du trenger grapeshot-granater for å sprenge nekker-tunneler, oppskriften får du hos han alvevakten ute i landsbyen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Chill, takker.

Sånn ellers kan jeg anbefale å legge litt Talents i knivkasting, gjør greit skade i et knipetak.
 
Backer opp utsagnet som anbefalte å beefe opp Quen med talents, spillet må vel være umulig uten! Gjør det så fort du har muligheten så slipper du å oppleve å måtte reloade for 150-ende gang på samme fighten.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Er på en fight
karyan nest cave something mukus something, og de jævla drowners-dudesa der.

Faen altså.
 
Ang den fighten
Level? Oppgradert Quen og whirl? Jeg tok dem med feller og bomber og ved å lokke dem til meg i små grupper.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Og i andre nyheter går det no ryktings om at The Witcher 2 skal gis ut på konsoller. Konsollene det er snakk om kalles Xbox 360-er, men såvidt jeg husker ble konsollversjonen av The Witcher annonsert til begge formater før det ble kansellert. Så vi får se hva som skjer.
 
Og i andre, litt mer lokale nyheter, så har jeg kommet over en bug som gjør at jeg ikke får kommet meg videre i spillet. Den såkalte fade-out bug'en er noe som har skjedd andre steder hos flere, men hos meg skjedde det altså midt i et story-oppdrag og nå får jeg altså ikke fullført kapittel 1 før det er fikset. :argh:

EDIT: fikk et tips om hvordan jeg kan unngå denne delen, så vi får se om det går i orden i kveld.
 
Je, og jeg ble faktisk, uppfordret, kontaktet av CD Project sitt support team for å få en kopi av savegame't, og de fikk bekreftet feilen og at det skulle bli fiksa i patch'en.
 

Lodin

Der Waaaah
Og dobbelpost fordi første patch er ute. De som GoGer må gå på hjemmesida, titte på ekstramatrialet for å finne den lista der. Patchesystemet deres har knela eller no.
De som har det på Steam får den automatisk, men av en eller annen grunn må hele spillet lastes ned på nytt. =D
 
Jeg ville egentlig bare raskt nevne det ene ved spillet som gjorde meg skikkelig irritert (utenom å måtte laste spillet 10 ganger fordi jeg fikk tre nekkers på meg samtidig, men med mye autosave var det ikke så alvorlig): Hele siste del virker utrolig -- i mangel på et passende norsk ord -- rushed. Jeg forstår at det var et behov for å knytte trådene i sammen, noe som ikke muliggjorde særlig langtrekkelig handling mot slutten (selv om det var elementer fra tidligere deler man godt kunne dvelet litt ved), men det er sideoppdragene som tydligst har blitt kuttet til margen: På det som egentlig er det samme oppdraget, får man både tak i de beste våpnene, og store deler av den beste rustningen. Jeg fant det også litt kjipt at det eneste jeg får igjen for å ha oppbevart lappen det egentlig gir mening å selge, er muligheten til å omrokkere skills (i den sammenheng syntes jeg man godt kunne gjort det mulig å utnytte seg litt mer av evnetreet; her får man såvidt begynt på en retning etter å ha unnagjort Witcher Training Path).

Ellers utgjør dette spillet en vakker og sublim opplevelse.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
EDIT: Wow, så faktisk ikke Lodin sitt innlegg der. Hah. Yahtzee var morsom da.