The Witcher 2: The Witchest

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Og så var det tid for å hype Xbox 360-utgaven litt. Grafikken skal visstnok ligge rett under det du får på PC hvis du dundrer på Medium-innstillinger. Det jeg er mest spent på, er hvor bra datastreamingen fungerer på 360 siden det uten tvil er den beste tekniske greia spillet har.
 

Lodin

Der Waaaah
Namco's gonna Bandai. De er selvfølgelig sure på CD Projekt Red fordi Atari har fått rettighetene til å gi ut spillet på 360 pluss at de fjerna DRMen. De setter seg nå såklart på pompen og furter, saksøker og nekter å utbetale 1,75 millioner dollars.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ellers da: CD Projekt driver jo og mekker The Witcher 2 til Xbox 360, og i den anledning kommer det mange nye tillegg og forbedringer. Blant dem er en ny opplæringsdel som gjør det litt mindre brutalt å starte på spillet, en ny Arena-modus hvor du dæljer slemminger for highscore, og ikke minst en ny vanskelighetsgrad kalt Dark Mode som gjør spillet vanskeligere (nesten som Insane, bare at du kan lagre), samt legger til noe eksklusivt innhold (ny grafikk og litt sånt). Mens de stakkarene som har kjøpt spillet til PC? Jo, de får alt sammen gratis, inklusive alle DLC-pakkene som er utgitt, som en automatisk patch i slutten av september. :smugdog: Her, ta en trailer.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Lite tips til dere som ikke har The Witcher 2 ennå: GOG har tweeta litt i anledning en presentasjon de kjørte i kveld, og The Witcher 2 er rabattert med $10. Og, øh, like etterpå tweeta de at det kommer til å bli enda billigere om ei uke, når v2.0 kommer. Så vent til da, med andre ord.
 
God business. Men jeg kommer ikke til å spille gjennom den andre stien før jeg får meg en maskin som kan kjøre det mer eller mindre 100%.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvis du ikke har spilt The Witcher 2 på en stund kan det være verdt å gjøre det nå; v2.0 er ute, og den lastes automatisk ned når du starter launcheren. Patchen er på rett under 800MB så det kan være greit å gjøre det før du har tenkt å spille. Og, vel, jeg aner ikke hva The Witcher 2 kosta på GOG.com da jeg linka til det sist (prisen var ikke synlig siden jeg allerede eide det), men nå hevdes det iallfall at det koster $29,99, eller rundt 175 kroner i skrivende stund. Bare for å påpeke det igjen så er The Witcher 2 fortsatt ett av de beste RPG-ene du kommer til å se i 2011.
 

Halky

Veteran bruker ;)
Er det noen andre her inne som har hatt problemer med og få patchet spillet sitt opp til V2.0? Jeg har ikke klart og fått det til enda, får bare en sånn Critical Error Message - Installed game version is invalid or incomplete. Spilet er kjøpt gjennom Gamezone og jeg har delux utgaven så det ikke kjøpt gjennom steam eller GoG.

Har prøvd og installert dette spillet flere ganger uten og fått det til å funke, de første feilmeldingene jeg fikk etter og ha installert det første gangen var critical error in temporary files. Så da måtte jeg laste ned en sånn Critical Rebuild patch som gjorde at jeg fikk spillet til 1.35 versjonen, sånn at jeg nå kan få spilt spillet. Men og få det til 2.0 versjonen går ikke det det bare kommer opp: Installed game version is invalid or incomplete hver gang jeg prøver og patche det opp enten via luncheren eller manuelt. Har lastet ned alt av patcher til spillet og den eneste som funker og som lar meg få spille spillet er denne Critical Rebuild patchen.

Har lest på forumet til de som står bak spillet og vel kan si såpass at jeg er langt ifra den eneste som har disse problemene, enten det er kjøpt via steam eller gog. Men det er ingen som har kommet opp men en skikkelig løsning på det enda :( Så lurte bare på om det er noen her som har hatt disse problemene?

Tror jeg aldri har vært borti i ett spill i 2011 som skal være så trøblete å få patchet eller til å funke :(
 

Halky

Veteran bruker ;)
Ehm har ikke lagt inn noen dlcer da jeg ikke får patchet spillet via luncheren eller gjort det manuelt opp til 2.0 Det eneste jeg har lagt til i spillet for at jeg i det hele tatt kunne få spille det var denne Critical Rebuild patchen som var på rundt 3.8 gb.Før den patchen så hadde jeg problemer med noe temp folderen, ble bedt om og skrive in cd keys og sånt hele tiden...

Lurer på om feilen kan være at jeg ikke har spillet på C eller dokumentene mine på C, da jeg ikke har noen spill på C og ihvertfall ikke dokument mappen min på C.

Edit: Wow... tokk og slettet og re installerte spillet nå nettopp og nå tokk den og patchet spillet opp selv automatisk(det funket uten problemer) så nå skal jeg ha versjon 2.0 :D Tokk bare og plasserte spillet på G(spill disken min) uten og legge det inn under programfiler osv.. Wee :D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vel, dere som hver kveld gråter dere i søvn over at dere bare har en Xbox 360 og mangler en fet spill-PC, bør merke av 17. april i kalenderen. Da kommer nemlig The Witcher 2 til Xbox 360 i butikk, og hvis du ikke har vært borti den spillen før, så anbefales det ganske sterkt nå. Masse ålreit action, fet rollespilling og en bra skrevet historie. Jepp. ^^
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Snuser på dette selv, og det lukter rimelig digg, forråsiresånn
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Eurogamer bringer en ny trailer ment å reklamere for Xbox 360-versjonen av spillet, og fårråsiresånn så bør dette være noe som interesserer hvis du har en Xbox 360 (men ingen gamer-PC) og liker rollespill. PC-spillet ser fortsatt absurd bra ut, og det virker som om 360-versjonen er noenlunde i samme liga. Pluss at det har en ganske ålreit historie og faktisk funker fett som actionorientert rollespill, da.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Jeg er pumped. Spesielt om jeg blir ferdig med Mass Effect 3 før det kommer. Oh yea.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Yess, da begynner det å dra seg til for The Witcher 2 Enhanced Edition på Xbox 360 og PC. Eurogamer sier det fortsatt er et 9/10-spill, med de groveste feilene fra originalutgaven flikka på. Dermed får man nå en ganske ålreit tutorial-quest som introduserer kampsystemet mye bedre, flere ekstra småoppdrag underveis i historien og tydeligvis en rejigga vanskelighetsgrad; det nevnes ikke eksplisitt i omtalen, men en gyldig klage mot The Witcher 2 var opprinnelig at kampene starta alt for vanskelig og ble alt for lette utover i spillet, og det står det ingenting om i EE-omtalen. Uansett er det beste med The Witcher 2 for min del at det - akkurat som The Witcher 1 - bygger en sterk fantasy-setting, og forteller en bred historie som gir deg mange muligheter til å påvirke handlingen. Rollespillfans med Xbox i hus bør definitivt skaffe det, og hvis man ikke er helt sikker går det nå an å teste en halvtimes demo av PC-versjonen via Gaikai (streaming, dvs. fullt spillbart på en billig laptop) hos Eurogamer eller rett og slett på Facebook.
 
Kan'ke vente ^^ Må fortsatt spille eneren da. Ble litt satt ut nårjeg fant ut at jeg gjorde den autopsy-questen på verst mulig måte, så jeg må reloade en tidligere savefil :(