Tilbakemelding, hjelp og spørsmål om det nye forumet

Status
Stengt for ytterligere svar.
Definer "det der".

Vittighetene dine var forresten ikke spesielt morsomme. Jeg var påtvunget å ta livet av dem før de begynte å formere seg.
Hele poenget var jo å holde gående en meningsløs diskusjon så lenge som mulig :realmad:

Fakeedit: Hvorfor i all verden kaller du meg Oedipus? Forveksler du Oedipus - som drepte sin far og forelsket seg i sin mor - med Narkissos, som forelsket seg i sitt eget speilbilde?
Nei, jeg har ikke forvekslet noen verdens ting. Prøv å ikke ta alt så grusomt bokstavelig. Jeg brukte det bare på samme måte som mine kjære klassekamerater bruker morrapuler :(

Du svarte meg aldri på spørsmålet mitt.
Mener du det om hvor jeg får kunnskapen min fra? Hva for et slags spørsmål er det? Jeg leser da bøker, nettsteder, hører ting fra folk -- her og der -- akkurat slik som du.
 
Har du noen boktips/nettstedtips?

Skal du fornærme noen må du kalle dem bokholdere. Det er i hvert fall den frekkeste kommentaren jeg kan gi.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Et lite stalltips som jeg tror spesielt passer seg til deg: det du føler er frekt kan for andre være helt usaklig eller latterlig. Hadde du kalt meg bokholder hadde du fått et hevet øyebryn og lettere forfjamset småhumring, eventuelt litt latterliggjøring.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Få lese noen utdrag fra selvbiografien din a Jørn!
 
Et lite stalltips som jeg tror spesielt passer seg til deg: det du føler er frekt kan for andre være helt usaklig eller latterlig. Hadde du kalt meg bokholder hadde du fått et hevet øyebryn og lettere forfjamset småhumring, eventuelt litt latterliggjøring.
Nå er det jo verd å få med seg at det å kalle Riou bokholder ikke kunne gjort noe skade i og med at han egentlig med det reffererte til at det er for mange av dagens kids som ikke liker bøker. Selvom han selv (later som om han) ikke er så god på å plukke meninger som ikke er direkte bokstavelige, så betyr det ikke at han selv ikke klarer å plante meninger via abstrakte midler.

Jeg har forresten også lyst til å lese noen utdrag fra biografien din, Riou! :wizard:
Når det gjelder tips på noe sånt så kommer jeg nok ikke på noe spesielt bemerkelsesverdig å tipse om, nei.
 
"Sommeren 2007 kan med rette kalles en mirakelsommer i den unge Mjelvas liv. Året hadde vært preget av en generell oppvåkning, der vår kommende forsker og nasjonalhelt for første gang virkelig følte sitt eget intellektuelle potensial, men det var ikke før på sommeren dette potensial blomstret opp for å vise sin storslåtte prakt. Det var denne sommeren Jørn Kløvfjell Mjelva formulerte noe av filosofien, og fikk noen av de ideene, som skulle prege ham videre i livet."

Det er litt av humoren det, Buggz, men som bokholderen du er har du vel problemer med å forstå det. Skjellsord er egentlig kulturdefinerte, og jeg ironiserer over dette ved å lage mine egne fornærmelser og frekkheter på grunnlag av begreper som egentlig ikke er fornærmelige i sin virkelige betydning.

Aleks: Egentlig skyldes det bare at bokholderi er en forferdelig ensforming og lite krevende disiplin. Jeg har selv arbeidet som deltidsansatt assisterende regnskapsfører i en bedrift, så tro meg når jeg sier at en trenet ape kunne ha gjort en vel så god jobb som enhver regnskapsfører. Men din forklaring er også interessant.

Ingen bøker? Hvor fikk du begrepet "gaze heuristics" fra? Kan du ikke bare gi meg noen boktips, helst på boktråden jeg lagde den tiden jeg het jkmje.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Nesten det samme jeg skrev i min biografi sommeren ut av tiende klasse, bare du bytter "forsker" med "artist og entertainer" og "intellektuell" med "kreative".

I forholdt til kulturbetingende skjellsord er det litt som at SG kaller hverandre navnet på div. medlemmer.
 
"Din Riou!" betyr at du er en hoven, selvgod og egosentrisk blei.
 
Åh, jeg tenkte liksom bok-holder. En som holder på bøker. Oppfunnet frekk ting å kalle noen liksom, men ai -- nei, der snubla jeg :(. Jeg vet i hvert fall jeg kan få et par folk rimelig sure ved å anklage dem for å lese bøker. Også har jeg jo selvfølgelig opplevd at noen forsøker å såre meg ved å si jeg leser bøker, men da fikk jeg litt av den samme reaksjonen stalltipseren hadde fått om man hadde kalt ham en bokholder.

Gaze heuristics? Jeg skulle bare være morsom og plukka ut et uttrykk fra den hatten som er mitt hode. Akkurat hvor jeg hørte om det -- det husker jeg ikke. Men boktips ja, jeg kan se å se om jeg får somle meg til å tenke ut et par en gang.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Riou, jeg kjenner til selve idéen og bruker det til tider selv, men jeg føler bare at det må gi mening for målpersonen. Du bruker et relativt godt eksempel og formulering, men jeg er fortsatt ikke helt med på hva nøyaktig du mener med ordet.

Det er forresten et fenomen som fungerer meget godt i tysk, der man gjør om et verb (gjerne en aktivitet) til et substantiv ved å kalle en person for denne aktiviteten. "Du Warmduscher" blir til din varmtvannsdusjer, "Sauna-untensitzer" blir en som sitter nederst i badstua, eller "Beckenrandschwimmer" blir bassengkantsvømmer. Alt i alt uskyldige fornærmelser med en temmelig god effekt (mest humoristisk) som desverre ikke fungerer like bra på norsk.

Aleks, nå er det verdt å få med seg at poenget mitt at Riou bruker skjellsord som har større betydninig for Riou selv enn de han bruker det mot.
 
Bokholderi er et yrke - før tiden kalte man regnskapsførere bokholdere-, et yrke som i lange tider har blitt sett ned på av akademikere og intellektuelle, ettersom yrket hverken forutsetter kompetanse eller kreativ tenkeevne (samt at dets eksistens utelukkende skyldes rent administrative grunner). Det å være en bokholder er for meg ensbetydende med å ha en meningsløs eksistens, noe som kanskje er den verste fornærmelsen man kan slenge etter en.

Det var den rent alvorlige delen; vanligvis bruker jeg bare uttrykket for å skape humor eller for å gjøre personen jeg slenger det etter forfjamset.

En tredje funksjon er at det stadfester min kulturtilhørighet. Ved å rakke ned på bokholdere identifiserer jeg med med akademikerne, og ved å bruke en hittil ukjent fornærmelse stadfester jeg at jeg ikke er en del av den norske kulturen, men har en egen, personlig identitet.

Her har dere et annet avsnitt:

"Helt fra han var ganske liten hadde Jørn vært klar over at han tok et valg, kanskje uten å virkelig kjenne til konsekvensene av valget. Nå, når han var påtvunget å leve opp til sine egne forventninger, begynte han først å skimte valgets ytterste konskvens. 16 år gammel visste han at han ville bli beundret av mange, men elsket av ingen".

Forøvrig skriver jeg aldri ned noe som helst, men fortrekker å formulere hovedlinjer og viktige passasjer i hodet.
 
Jaså? Her i Stavanger har vi hatt aldeles strålende vær de siste dagene.

Hvordan er været der hos deg, SM?
 
Hei,
Den nye som brukes til trådtitler etc. er ubrukelig og gjør det vondt å lese. Er det mulig å bytte til noe litt mykere og lettere å lese?

Jeg er ingen typograf, men det finnes da bedre fonter enn dette.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Heisann, kan jo si at dette er fonten jeg ukritisk slang inn da jeg skulle teste det nye skinnet fordi jeg ikke fordrar Verdana, og så har antageligvis Endre slengt den over på selve hovedforumet. Synes ikke den passer spesielt godt selv, såååå den blir nok bytta ut. Kan si at nytt skin kommer snart, må bare gidde å mekke ferdig ikonene (noe som tar lang tid og som må gjøres siden de som følger med er så panserræva).
 

Endre

Ødela forumet
Brukte ikke du Trebuchet MS? Dette er Arial, med mindre du har Helvetica installert (bahaha). Jeg har ikke sett forumet i Windows uten kantutgjevning, men regner med at Arial ser rimelig kjipt ut. Da blir det vel Verdana, siden det passer bedre for mindre størrelser. *grine*
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nehei for det blir Tahoma tenk. Og jeg så feil, var og er overtrøtt sårri ass

UANSETT TEST NYTT SKINN ALLE SAMMEN YAAAAAAY /Kermit
 

Endre

Ødela forumet
Installerte en greie som krymper for svære bilder nå (vi hadde den før). Den er satt til å krympe alt som er mer enn 640 piksler bredt nå, men dere kan selv stille på det i kontrollpanelet.

Skal se om jeg får ordna så signaturen blir satt til bunnen av innlegg som det var før. Eller, Scary skal. Waha.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Har en .gif som jeg vil bruke som avatar, men ser ikke ut til å fungere? Får opp en feilmelding om at "you may not use animated images", men ser samtidig at blant annet Nicholas og Ghaz har .gif filer som avatar.

Filen fyller kriteriene for hva som er lovlig størrelse også, såvidt jeg ser. Hadde ikke gjort noe om noen kunne fikset det for meg :)

Her er filen.

EDIT: FIX'D!
 
Status
Stengt for ytterligere svar.