Vil du være spillanmelder?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#62
Han som omtaler de spillene ingen andre vil ha. :p
 
#63
No offence, men jeg har merket meg at omtalene dine ikke ofte er positive! Resident Evil til DSen og de to du linket til. :p
 
#64
Jeg er interssert, meen mine skriveferdigeheter er ikke så gode da XD
Men har bra med konsoller, og kjøper som åftes de nye spilla som kommer ut..
Pc spill spiller jeg ikke da, men har psp,ds,ps2,360,xbox,GC og noen gamle konsoller..
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#66
Fett at du ikke gadd å sjekke ut noe av det andre jeg har skrevet, da. HoMMV, Drømmefall, Guitar Hero og Metroid Prime: Hunters er ikke noe jeg klager over, akkurat. Men da fikk jeg vite enda litt mer om hva dere fokuserer på, i det minste. :)

Revan: Karaktersnittet mitt ligger på 5,8, med andre ord er jeg ganske positiv. :)
 

SHDR

Gullmedlem
#69
Det er godt å se at enkelte ting aldri forandrer seg. Stadig like god til å opptre diplomatisk og ikke minst korrekt ovenfor lesere såvel som konkurrenter som første gang jeg snakket med deg, Ultrag.

Stå på! Så skal du se at Gameroobie vil funkle som en liten stjerne av integritet og troverdighet på den store, mørke spillhimmelen.
 
#71
Skjønner ikke hva folk klager på, er det misunnelse? Gameroobie har en bedre forside enn Spillegal noen gang har hatt. :/
 

SHDR

Gullmedlem
#73
SITAT(Revan @ 13.10.06, 23.37) 27958
Skjønner ikke hva folk klager på, er det misunnelse? Gameroobie har en bedre forside enn Spillegal noen gang har hatt. :/
[/b]
Det må du gjerne mene. Men vi prøvde oss på noe litt annet enn hva Ultrag her driver med. Og det var rett og slett ikke bra nok/interessant nok/oppdatert nok. Eller kanskje folk som deg ikke ville gjenkjent kvalitetsstoff om det dæljet deg i trynet med kølla si.

Ultrag: Du er fortsatt ekstremt lite diplomatisk. Du presterer å prate imot Fleksnes her, for eksempel. Eller, du prater ikke bare imot ham: Du avfeier ham uten argumentasjon, og ikke minst uten å vite hvem han er. Det ville jeg vært forsiktig med. Ikke at jeg alltid har vært det, men jeg har iallfall lært av mine feil. Det later det ikke til at du har gjort, ettersom du har nøyaktig den samme overbærende, nedlatende tonen nå som du hadde for to og et halvt år siden, første gangen vi snakket sammen. Og jeg synes ærlig talt ikke du har gjort noe mer siden den gangen for å kunne tillate deg å oppføre deg på den måten.

Du presterer også å nedvurdere meningene til Yetipants her, og forsøker å avvise dem ved å forlange at han skal bevise at han har noe å stille opp med i forhold til deg. Igjen, uten å vite hvem du snakker ned til. Og selv etter at han har bevist at han faktisk har noe han skulle ha sagt, forsøker du å nedvurdere ham ved å foreslå at, ah, han er jo slik en særing som bare spiller spill som det brede publikum (ditt publikum) ikke bryr seg om. Hvem er da han til å si noe om menneskene du ønsker å treffe, og måten du velger å gjøre det på?

Så da er det bare å slå seg løs og avvise påstandene mine. Det er jo tross alt jeg som er urimelig og aggressiv her, mens du bare forsvarer deg mot løse påstander revet ut av luften.
 
#74
Som du sier, jeg skjønner ikke hvor du tar alt dette fra. Jeg er enig i at det ikke er bra at vi ikke får anmeldt alle spill vi gjerne skulle anmeldt. Jeg prøver ikke å avfeie noen, men sier at det rett og slett ikke er så lett.

Jeg ville vært forsiktig med å bruke begrep som at vi i GR ikke orker å anstrenge oss for å anmelde mest mulig, da flere av oss tross alt jobber time ut og time inn daglig, med den belønning det er å sitte her og måtte "forsvare" meg mot èn som tross alt har det meste i kjeften. :) Vi har ikke gjort noe for å fortjene et stempel som useriøse, og dine dramatiske overdrivelser hjelper oss ikke. ;)

Det er en god idè få å til en låneavtale for de spill vi selv ikke kan anmelde (selv om motivasjonen til mange av oss naturligvis ligger i at vi får opparbeide oss en samling). Vi har faktisk spurt tidligere, men det er kanskje på tide på spørre igjen. Men først og fremst bør jeg få anmeldt de spillene som faktisk venter på anmeldelse - som du ut av emnets rot sikkert forstår eksister. Likevel mottar vi per i dag spill fra alle det er verdt å motta spill fra, og vi ville også anmeldt det geniale Oblivion om det kom i morgen.

Synes forøvrig ikke du er noe mindre nedlatende enn noen andre. Men du, i motsetning til meg, har vel oppnådd så mye at du kan tillate deg det?
 

SHDR

Gullmedlem
#75
Hva skal jeg svare på det? Problemet mitt er slett ikke at du ikke får anmeldt spill. Det er vel holdningen din mot spilljournalistikk og måten du prøver å forsvare det på som gjør at folk himler med øynene. Og jeg ville driste meg til å påstå at du avfeier folk når du kommer med strålende påstander som "nå vet du ikke hva du snakker om", og regner med at det skal falle i god jord. Du aner ikke hvem du snakker til. De to du har diskutert med her er spilljournalister på et ganske annet nivå enn deg, og vet nok nøyaktig hvordan ting henger sammen.

Men det har jeg sagt allerede. Uten at du har svart på det. Du har bare avfeid meg, slik som Fleksnes og Yetipants, og skrider rett over på personangrep. I og for seg greit nok, siden jeg teknisk sett begynte. Bare at jeg ikke angrep deg, jeg angrep din manglende respekt og evne til argumentasjon. Men jeg kan godt svare med samme mynt.

Tør jeg spørre hva slags grunnlag du har for å hevde at jeg er "èn som tross alt har det meste i kjeften" (sic)? Jeg har skrevet et hundretalls spillomtaler og spillartikler de siste to årene, for Spillegal og Gamer. Kvaliteten på dem er vel opp til den enkelte å vurdere, men jeg kan vel uten å overdrive si at jeg ble lagt merke til. Til dels fordi jeg pleide å være en riktig arrogant og påståelig fyr, men så hadde jeg iallfall ærgjerrighet nok til å holde meg selv etter de samme standardene som jeg forlangte av andre.

Jeg tror ikke det er noen spesielt stor fare for at noen kommer til å utrope deg til en av Norges bedre spillskribenter med det aller første. Det var en del mennesker som kalte meg for det da jeg fortsatt forsøkte å gjøre noe fornuftig med Spillegal, og det var ikke bare brukerne her. Det var folk med en viss troverdighet og relevans fra andre steder.

Det er vel ikke dermed sagt at jeg kan tillate meg å være nedlatende mot alle og enhver, men jeg tillater meg å fortsette på den samme tonen som vi har holdt de siste par årene, helt siden du ble fornærmet over et designutkast. Gode tider. Jeg synes jeg temmelig ubeskjedent kan påstå at jeg har oppnådd mer enn deg, selv om jeg ikke driver min egen middelmådige spillside lenger. Ikke nødvendigvis i omfang av arbeide, men kanskje med hensyn til hva slags inntrykk jeg har gjort på lesere og hvilken påvirkning jeg har hatt på andre.

Føl deg fri til å være helt uenig og kall meg arrogant og oppesen og gud vet hva. Hvis du har noen som helst selvinnsikt, nikker og smiler du.
 
#76
Jeg har allerede svart på det det er å svare på. For min del kunne det ikke vært mindre likegyldig om de to du nevner er gutteromsskribenter eller heltidsbetalte journalister. Jeg svarer de som jeg svarer alle andre. Jeg trenger ikke å forsvare noe som helst. Og jeg er åpenbart sikker på at de ikke vet mer om hvordan de skal styre en spilside enn det jeg gjør.

Jeg teller forøvrig 14 omtaler på Gamer av deg (som forøvrig er imponerende det). Dermed må du la lagt resten av de ut i Spillegals glansdager..

Du har sikkert noen poenger, men på samme måte som det er jeg utrolig sta, og jeg har ikke tenkt til å bøye meg for folk som tror de har allverdens peiling og forventer at det å allerede bruke alle pengene og fritiden man har på et nettsted, ikke er nok. Det ble en lang setning.

Jeg ville aldri kalt meg norges beste spillskribent. Jeg er på det rene klar over at det er folk som både skriver bedre enn meg, og som vet mer enn meg. Du kan sikkert også plasseres i denne gruppen, ei langt fra toppen i den. Men å være en ung kar som på bare noen år har stablet opp GameRoobie til en internasjonal side som faktisk flere tusen leser, bør i alle fall ha gitt meg noe cred. :)

Hvor mye har du forøvrig fulgt med på GR de siste årene? Kunne vært interessant å vite om du holdt deg oppdatert.

Og så tilbake til denne respektløsheten du maser så fælt om: jeg har da holdt meg rimelig kontrollert her? Har sikkert hatt mange outbursts før, men har vel vært mer eller mindre saklig i denne tråden? Mangler jeg, som du hevder, selvinnsikt i noen grad, eller overdriver du? Litt av begge deler, tipper jeg.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#77
SITAT
Tør jeg spørre hva slags grunnlag du har for å hevde at jeg er "èn som tross alt har det meste i kjeften" (sic)? Jeg har skrevet et hundretalls spillomtaler og spillartikler de siste to årene, for Spillegal og Gamer. Kvaliteten på dem er vel opp til den enkelte å vurdere, men jeg kan vel uten å overdrive si at jeg ble lagt merke til. Til dels fordi jeg pleide å være en riktig arrogant og påståelig fyr, men så hadde jeg iallfall ærgjerrighet nok til å holde meg selv etter de samme standardene som jeg forlangte av andre.

Jeg tror ikke det er noen spesielt stor fare for at noen kommer til å utrope deg til en av Norges bedre spillskribenter med det aller første. Det var en del mennesker som kalte meg for det da jeg fortsatt forsøkte å gjøre noe fornuftig med Spillegal, og det var ikke bare brukerne her. Det var folk med en viss troverdighet og relevans fra andre steder.
[/b]
Artiklene og omtalene på Spillegals forside mens du holdt på var bedre skrevet enn det man finner på Gameroobie (jeg har riktignok bare lest to-tre omtaler på GR, men de slo meg ikke i bakken av overveldelse), men GR har holdt et jevnere nivå over flere år enn Spillegal noen gang har gjort. Det i seg selv er en prestasjon som er verdt å respektere, særlig fra de/vi som prøvde å gjøre Spillegal til noe (jeg var også med, til en viss grad), men ikke fikk det til. Det er en god stund siden det har skjedd noe på Spillegals forside, og det som ble gjort for en stund siden er nok dessverre glemt. Da står vi igjen med det du har skrevet for Gamer, og det er som Ultraq sier imponerende i seg selv (jeg har hørt litt om de stramme tidsfristene og store kravene til språk og innhold man må oppfylle), dessuten har de til tider svært godt språk, men det er lettere å skrive omtaler av og til enn å drive en spillside i fire år. Det er dessuten forskjell på å være løst tilknyttet skribent og redaktør. Jeg skjønner at Gameroobie kanskje har et litt lavere nivå enn du og andre hardcore spillfans setter pris på, men jeg synes det ikke er noen grunn til å nedvurdere arbeidet de gjør og posisjonen de har fått.

Når det gjelder at Gameroobie er en «middelmådig» spillside, som det ble påstått, vet vel de fleste som har prøvd hvor vanskelig det er å få frilansskribenter til å bidra mye og jevnlig. Hvis Gameroobie-ledelsen må drive siden med færre folk enn ønskelig, noe søket etter flere skribenter jo kan tyde på, sier det seg vel selv at det går utover kvaliteten på hver artikkel hvis man skal opprettholde jevnlige oppdateringer.
 

Lodin

Der Waaaah
#78
Per i dag er ikke Spillegal mer enn et forum. Det faktum at vi har rundt 60 aktive brukere er i seg selv rimlig imponerende. Den dagen noen greier å snekre sammen en konkret forside og gi litt nytt kommer aktiviteten til å øke, men før det er vel Gamernewbie et ok sted...

for de av oss som ikke kan lese engelsk. :p
 
#79
SITAT(Houseman @ 14.10.06, 15.46) 28088
Artiklene og omtalene på Spillegals forside mens du holdt på var bedre skrevet enn det man finner på Gameroobie (jeg har riktignok bare lest to-tre omtaler på GR, men de slo meg ikke i bakken av overveldelse), men GR har holdt et jevnere nivå over flere år enn Spillegal noen gang har gjort. Det i seg selv er en prestasjon som er verdt å respektere, særlig fra de/vi som prøvde å gjøre Spillegal til noe (jeg var også med, til en viss grad), men ikke fikk det til. Det er en god stund siden det har skjedd noe på Spillegals forside, og det som ble gjort for en stund siden er nok dessverre glemt. Da står vi igjen med det du har skrevet for Gamer, og det er som Ultraq sier imponerende i seg selv (jeg har hørt litt om de stramme tidsfristene og store kravene til språk og innhold man må oppfylle), dessuten har de til tider svært godt språk, men det er lettere å skrive omtaler av og til enn å drive en spillside i fire år. Det er dessuten forskjell på å være løst tilknyttet skribent og redaktør. Jeg skjønner at Gameroobie kanskje har et litt lavere nivå enn du og andre hardcore spillfans setter pris på, men jeg synes det ikke er noen grunn til å nedvurdere arbeidet de gjør og posisjonen de har fått.

Når det gjelder at Gameroobie er en «middelmådig» spillside, som det ble påstått, vet vel de fleste som har prøvd hvor vanskelig det er å få frilansskribenter til å bidra mye og jevnlig. Hvis Gameroobie-ledelsen må drive siden med færre folk enn ønskelig, noe søket etter flere skribenter jo kan tyde på, sier det seg vel selv at det går utover kvaliteten på hver artikkel hvis man skal opprettholde jevnlige oppdateringer.
[/b]
Nå som du bare har lest to-tre omtaler ville jeg være litt forsiktig med å legge noe grunnlag på grunn av det. Vi har dessverre et ganske stort rom fra våre beste til våre middelmådige anmeldere, men ta en tre-fire stikkprøver ut av omtaler i nyere tid og du vil forhåpentligvis se at vi faktisk vet hva vi skriver om. :)
 
#80
Dette angår ikke omtalene deres, men jeg regner med at dere legger like mye vekt på at nyhetene dere legger frem, skal kunne representere nettsiden deres i like stor grad. Nå skal det sies at det er mye som ikke er så altfor galt, for dere presterer jo faktisk å bringe en god dose interessante nyheter. Det som derimot plager meg er at de tre siste nyhetene fra siden - de jeg i det hele tatt orket å se på - ser ut til å ha krevd maks 15 minutter med skriving til sammen. Jeg tror ikke jeg ovedriver når jeg påstår at dere kunne ha forbedret språket ganske kraftig bare ved å dedikere et par minutter til å gå over tekstene en ekstra gang.

Nå har jeg jo egentlig ikke noe som helst grunnlag for å komme med antakelser og tips, da jeg rett og slett ikke har peiling på spilljournalisme, men jeg føler i alle fall at nivået deres på de tre nevnte nyhetene ikke er der det burde være. Iallfall om dere ønsker å tiltrekke nye lesere. Jeg merker at jeg sitter og irriterer meg mer over måten dere skriver på, enn jeg faktisk følger med på hva dere skriver om. Ikke en særlig positivt bivirkning av å lese skriveriene deres. Så da kan i minste stige ned fra den høye hesten din og ta imot noe av kritikken på en ordentlig måte. Du kommer iallfall ikke til å vinne noen som helst argumentasjon slik som du holder på nå.