Wii U - Nintendo vinner igjen/puler oss igjen

Lodin

Der Waaaah
Nintendo prøver no nytt og ingen bryr seg. I november slipper de en HD-versjon av Wii Sports 1 og 2 samla. Greia er at man kjøper "idrettene" hver for seg til 10 euro stykket, noe som virker stivt. Evt. kan man også leie dem til 2 Euro for ett døgn, noe som sikkert er kult nok til fester og sånn. Om ikke annet kan man spille online og det har diverse leaderboards. Hele greia blir gratis i noen dager etter launch.
 

Kilik

Lokal moderator
Upcoming 2014 retail games developed/published by Nintendo
Donkey Kong Country: Tropical Freeze
Mario Kart 8
Bayonetta 2
Yarn Yoshi
X
Super Smash Bros. for Wii U

Upcoming 2014 retail games by third-party publishers
The Lego Movie Videogame
Project CARS
 

Lodin

Der Waaaah
Nå er Windwaker ute i esjappa. Da passer det fint med ei liste over alle forbedringer. Digger særlig hvor mye lettere det vil bli å skaffe miniatyrer. ^^
Sailing
  • Can now acquire the Swift Sail in the Windfall Auction.
  • Swift Sail doubles sailing speed and forces wind to always be at your back.
  • Getting hit while in your boat doesn't knock you off of it unless you take an excessive amount of damage.
Pictographs
  • Can now take up to 12 Pictographs.
  • No longer need the Bug from the Forest Haven to finish the Deluxe Pictobox quest. It is upgraded automatically after you do Lenzo's three picture requirements.
  • Each photo now gets a rating the moment you take it, as opposed to when you arrive to exchange it.
  • Pictographs can be submitted multiple times in one visit to be exchanged for figurines.
  • Can download/submit Pictographs using Tingle Bottles, making collecting the tough/missable ones MUCH easier. Also, you get to keep your photos if you send them via Tingle Bottle/Miiverse.
Quest
  • Added Hero Mode: Available from the start, can toggle before loading your save. Take double damage, no heart drops of any kind. Can only heal via fairies, soup, potions or heart piece pick-ups.
  • Five Triforce charts have been replaced by the actual pieces.
  • Tingle is introduced as part of the main quest.
  • Orca no longer knocks you down if you screw up the sword tutorial once.
  • Tingle Statues are now found by laying down regular bombs instead of the Tingle Bombs (that no longer exist) at their hidden locations. There is no prompt or hints in game at their location anymore, meaning they likely just wanted you to check the internet!
  • Forest Water quest has an additional ten minutes added for leniency.
  • Enemy Orbs always drop said enemy's special item, e.g. Joy Pendants, Skull Necklaces and Knight's Crests.
  • The Hero's Charm (Item that allows you to see enemy health levels) is now claimed at the end of the Savage Labyrinth, rather than a Heart Piece.
  • Four new Treasure Charts added, #s 42-45.
Actions
  • Can now alter grapple swing direction while swinging.
  • Can now move in first-person view while aiming the Bow, Hookshot, Grappling Hook and Boomerang.
  • Addition of gyroscope aiming controls (which can be disabled).
  • Climbing a block is no longer an alternate command. Think Ocarina of Time where you have to press into a block to get a climb command, except in WWHD it takes longer. :/
  • Can no longer snipe Molgera's tongue out of the air using the Hookshot.
  • Enemies have less invincibility after being struck, allowing multi-hits from Thrust attacks.
  • Deku Leaf now has a green indicator which shows where you will land on the ground if you cancel the Leaf.
  • Magic Armor now requires rupees to use instead of magic.
UI & Animations & Misc.
  • Pulling items from the sea floor is about 4x faster.
  • Grappling cutscene is faster.
  • Text speed is much faster.
  • Wind Waker songs will no longer repeat themselves after being conducted once.
  • Wind Waker's beat only starts when you conduct the first note, as opposed to being constant.
  • Wind direction change option has been moved to the bottom right, as opposed to being a full screen overlay.
  • Wind direction change option no longer auto-points based on the direction of the thumbstick, but has to be pushed left and right manually like a clock.
  • Wind Waker has been moved to a permanent position on the Gamepad's D-Pad; no need to go into the menu to equip at any time.
  • Grappling and cannon options while sailing are permanently on the D-Pad. No need to equip while sailing.
  • Cannon firing now has a tracker showing you the trajectory of your bomb and where it will land.
  • Can now hotswap items on the GamePad without having to go into a menu (You can still pause to swap).
  • Can alter camera controls to be reversed (thanks GameXplain).
  • Can remove HUD from the screen entirely save for hearts, magic and quick prompts.
  • Can review fish advice from the GamePad map without having to re-feed them bait.
  • Items that enemies drop and the ones you break from the Orbs take longer to disappear.
  • Enemies that die at sea now have their items fly towards you as drops. Accuracy is hit-or-miss.
  • Jo også er også karaoke-appen ute. 1500 låter og første timen er gratis. Både mikken i padda og vanlige USB-mikker er støtta.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Jeg er sikker på at du kommer på noe kreativt. Pass bare på å ta bilder sånn at vi får se.
 

Lodin

Der Waaaah
Det eier så jævlig. Tok litt tid å vende seg til all bloomen på Outset, men det går fort over og filtringa innendørs er veldig noice. De nye teksturene er og jævla fete. Ser en masse små detaljer på ting jeg aldri la merke til før som måkene på kikkerten enten fordi de var for grumsete eller er nye. Windfall er fåkkings awesome. Soundtracket er og mekka på nytt og jævlig bra.
Også kan man ta selfies og sende dem til tilfeldige folk via Miiverse. :p

 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Mega Blastoise og Mega Kangashkan? :O De så tøffe ut! Hva menes med mega?

EDIT: Glem det! :D

how many times each Pokémon could evolve. However, Mega Evolution is a different kind of Evolution, one that surpasses that limit.

Mega Evolution is described as an Evolution beyond all Evolution, a transformation found only in the Kalos region. It has also been called the greatest mystery of Pokémon.
Kult
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Altså bare Mega Gengar ja takk.
 

Lodin

Der Waaaah
Liker ingen av dem. De har bare limt mer dritt på jævlene.

Ellers da? Fant ut at det er en jævli noice feature ved flaskeposten i Windwanker. Når man starter å levere bilder til han kisen som lager figurer trenger man ikke bruke sine egne bilder. Jeg fant en flaskepost med bilde av Ganon, lagra det i pictoboxen og jaggu tok ikke kisen imot det. Nå er håpet at jeg får ei flaske med foto av første boss siden ingen av bildene jeg tok holdt mål. Forøvrig også nice at bilder med en gang merkes med et lite stempel om de kan brukes så snart man starter questen. ^^
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så ja, da har jeg også fått meg Wii U. Og, fy faen, dårligere førsteinntrykk fra en konsoll har jeg aldri noensinne fått. Jeg visste jo at jeg måtte laste ned oppdatering (denne kassa har nok stått i butikk i ett år), men jeg visste ikke at det måtte negres og jødes til med workarounds for å få faenskapen til å koble seg på trådløsen i det hele tatt. Jeg fant noen innstillinger på NeoGAF med dodgy custom DNS-servere som i det minste lot det skure og gå en stund før jeg fikk en feilkode som ikke eksisterer på Nintendos sider og beskjed om at serveren ikke ble funnet, så det tok et par-tre timer å laste ned skiten. Så var den i boks, og jeg regna med at nå var det fritt fram for å laste ned shizz, og HAHA nei det var det ikke gitt. Samma feilen dukka opp med ujevne mellomrom da jeg skulle laste ned Wind Waker HD, men det gikk da til slutt det også. Slapp i det minste å smekke opp nytt usikra wifi-nett som da jeg skulle ha system update.

Men, altså. Dette trådløsnettet bruker jeg to PC-er, en 3DS, en DS XL, en Vita, to mobiler, en iPod og alle som måtte slenge innom bruker det til sine telefoner og iPads og whatnot. Og faens Wii U klarer ikke å ha en stabil forbindelse via det. Jeg bare... nei. Fy faen for noe skrap.

Men, vel, Wind Waker HD eier jo opp og ned og alle veier, og New Super Mario Bros. U som jeg plukka opp sammen med boksen er stor kos. Eneste er at jeg nå er så vant med 3DS-effekten at det virker rart å spille SMB uten. <_< Uansett, hvis dette er indikatoren på brukervennligheten så forstår jeg at dette ikke selger. Makan til vissvass.

PS maskinen er kul når den funker da.
 

Lodin

Der Waaaah
Jeg har og problem med at maskina mister nettforbindelsen med jevne mellomrom. Det som irriterer er at den stopper opp med en feilmelding istedetfor å koble på igjen. Løsninga jeg kom fram til var å bruke den instillinga som lar en laste ned shizz mens maskina er skrudd av siden den da fortsetter nedlastinger automatisk når nettet dropper.

Og sånn ellers bør du laste ned demoen av de der panorama videoene og Google Street View siden begge er ganske unike. Finnes under aplications eller no i e-sjappa. Og den Animal Crossing dingsen såklart.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Gode tips. Og: Siden jeg hadde masse dilldall på Wii-en min, tok jeg System Transfer akkurat. Og... vel, det er en omstendelig prosess (last ned en app på både Wii-en og Wii U-en, ha et SD-kort klart, koble på nett, flere trinn på begge maskiner, osv.), meeeen altså det er verdt det. Istedenfor at det bare kopieres over noe skrell så er det en animert 3D-sekvens hvor små Pikmin pakker opp dataene dine, frakter dem gjennom et digert kompleks, laster dem om bord på et romskip og blæster av gårde til Wii U-planeten. Så gjør de det motsatte på Wii U-en, bare at det er et helt nytt kompleks. Så, vel, de gikk tydeligvis litt berserk med denne greia.
 
Nintendo: Verdens beste leketøyselskap, som nå og da også produserer brukbar teknologi.