Zelda: TWW...

#81
Du snakker piss. Du vet ikke om spillet blir det største GC-spillet noensinne - du har ikke prøvd det. Du har bare hørt på hype, etter hype. Jeg snakket om designet, ikke gameplay, men utifra det jeg har lest om gameplayet virker det som det samme gamle. Har du ikke lagt merke til hvor mørkt spillet er? Den übergotiske stemningen som preger det meste av det vi har sett av spillet?


Og Agradula: Jeg sier ikke at alt skal være anatomisk korrekt, snarere tvert imot, men jeg likte ikke designet på folka i TWW.
 
A

Andorin

Gjest
#82
Opprinnelig skrevet av Agahnim@28.05.2005, 14.02
Du snakker piss. Du vet ikke om spillet blir det største GC-spillet noensinne - du har ikke prøvd det. Du har bare hørt på hype, etter hype. Jeg snakket om designet, ikke gameplay, men utifra det jeg har lest om gameplayet virker det som det samme gamle. Har du ikke lagt merke til hvor mørkt spillet er? Den übergotiske stemningen som preger det meste av det vi har sett av spillet?
226913​
Um, nei, selvsagt vet jeg ikke sikkert at det blir det største noensinne, du vet heller ikke at det IKKE blir det. Men det meste tyder på at det blir stort, har du ikke sett alle filmene og gameplay-klippene fra spillet? Grafikken ser strålende ut, og si meg, hvilke Zeldaspill som har kommet ut har slått dårlig an? Det er få. Merk deg også at jeg brukte ordet "muligens".
Du har ikke prøvd det selv, du har kun lest. Så ikke kom her og lek allvitende.

Og jaså, så spillet er übergotisk? Jeg skal ikke fylle opp dette threadet med bilder, men jeg anbefaler deg å titte litt her:
http://www.zeldalegends.net/gallery/thumbnails.php?album=422
http://www.zeldalegends.net/gallery/thumbnails.php?album=420

Vi har sett mange lysere steder i spillet, blant annet Toaru Village, et tempel, og deler av slagmarken. At spillet også har noen mørkere steder er vel bare fint, det tyder på at spillet er beregnet på de eldre, og dermed blir det muligens vanskeligere også. Hvorfor kaller du spillet übergotisk etter noen få skjermbilder? Var Ocarina of Time übergotisk på grunn av steder som Shadow Temple og Bottom of the Well? Du klager på at The Wind Waker var barnslig, da kan jo dette spillet passe bedre for deg.

Det ser dessuten ut som at Twilight Princess vil ligne litt på A Link to the Past, med parallelle Light World og Dark World, og at Link forvandler seg til en annen skikkelse når han kommer til Dark World. Jeg skjønner ikke hva du klager over.
 
#83
Jeg leker ikke allvitende, jeg bare sier min mening om det jeg vet om spillet til nå. Det er du som kommer med utsagn som «Du snakker muligens om det største spillet som kommer til Gamecube noensinne.» ...
 
A

Andorin

Gjest
#84
Opprinnelig skrevet av Agahnim@28.05.2005, 15.54
Jeg leker ikke allvitende, jeg bare sier min mening om det jeg vet om spillet til nå. Det er du som kommer med utsagn som «Du snakker muligens om det største spillet som kommer til Gamecube noensinne.» ...
226984​
Du bør ha mer å si enn "det blir übergotisk" etter alle skjermbildene og filmene som har kommet til nå. Jeg er uenig i at Twilight Princess virker übergotisk på grunn av noen få skjermbilder fra mørkere steder i spillet. Mange av Zeldaspillene har mørke steder, men de er da ikke übergotiske av den grunn. Etter alle Zeldaspill som har kommet til nå, og det fantastiske vi har sett av Twilight Princess til nå, ser jeg ingen grunn til å være negativ. SÅ mye vet vi ikke om spillet enda, annet enn at grafikken ser fin ut, og at det antas å bli et langt spill med høyrere vanskelighetsnivå. Selvsagt har du dine egne meninger, men du får begrunne skikkeligere enn "Når vi ser på det neste Zelda-spillet gremmes jeg også. Ser ut til at jeg kommer til å drite svart i ei uke etter lanseringen ... Goth-Link ... Pøh!".
Det er overhodet ingen grunn til å anta at Twilight Princess blir gotisk.
 
#85
hvorfor skulle ubergothisk være negativt da? er Goth en negativ ting? for at folk liker seg som Goth, klær seg svart og alt det der? er du sån som tenker med en gang du ser en Goth`er så tenker du "Satanist" ? eller enda værre som de fleste yoyo`ene gjør og Forbinner Gothere med Satanister og Nazister?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#86
Wargh. Litt mer sak og litt mindre person, gutta. Dette kan betraktes som en advarsel.
 
#87
Hahaha! Nei, jeg tenker ikke på nazister og satanister når jeg ser gotere. Er det virkelig folk som gjør det?
 
#88
ja, utrolig nok så er det sån. vær gang jeg hører det blir jeg like irritert over uviten til alle overtroende eller ikke troende , hasjiser eller lingende. Moro når du skal gå til Spiderman i oslo, og en utlending roper jævla satanist eller nazist elelr no sånt, og alle ser på deg.. jeg gidder ikke gjøre stort.. ungå bråk. ikke moro og få en gjeng etter deg og bli banka livskitten ut av.
 
D

Deleted member 365

Gjest
#89
Hva gjør spillet "übergotisk"?

At det er lyseffekter som skaper skygger i skogen og slikt?
Er ringenes herre gotisk fordi at myrkskogen er mørk og dyster?
At link ser litt sint ut, ja nesten på grensen til det "gotiske? :p

Dette spillet, om det kommer til å selge eller ikke, er det allerede årets største spill. Det er et av de spillene på internett som er mest søkt etter og et av de spillene som flest folk ser frem til.
Om det blir bra, er det jo ingen som vet, men som samtlige legend of zelda spill, blir det nok det. Som alle spillkritikere sier. Det er ikke det at zelda er nyskapende, men det er det gjennomførte gameplayet, karakterene og utførelsen av hele sulamitten som gjør at serien er en av de sterkeste spillseriene som finnes.
Jeg personlig elsker alle zeldaspillene, kanskje bortsett fra Majoras Mask. Grunnen til at jeg ikke likte det var helt sikkert fordi det ikke var zelda slik jeg kjente det igjen. Jeg er sikker på at hvis jeg spiller det nå, etter hva jeg har hørt fra andre som liker serien like godt som meg, så kommer jeg til å elske det.
Zelda serien har alltid en liten forskjell i gameplayet, kanskje bortsett fra i the windwaker. Kampsystemet ble jo en GOD DEL bedre enn det var i OOT, og det var en av de store grunnene til at TWW ble så bra. Designet på verdenen og karakterene var jo også helt nydelig, og jeg ble egentlig bare glad for at det ble "cartoony". gå rundt og ta bilder var jo også moro :)
Jeg tror at twilight princess blir et bra spill. Ikke pga hypen, ikke pga at grafikken er så realistisk og pen og sånn. Og det at man blir til en ulv for å kunne snakke med dyr er jo en ny greie. :)
jeg tror det blir fett. enkelt og greit.

Men nå må jeg se på at kjæresten min spiller Link to the past. :) :D

klemzi.
 
#90
Jeg har sett overaskende mange personer endre sitt synspunkt på TWW; fra å si at det var fantastisk til å plutselig påstå at de knapt likte det eller vice versa. Agahnim, du har selv plassert TWW som et av dine topp 10 favorittspill. Hvorfor er det plutselig ikke bra noe mer?

Og hva gjør The Twilight Princess mer goth enn Oot, eller Majoras Mask for den saks skyld? Begge disse er en sterk blanding av koselig og dystert, akkurat som hva Nintendo prøver å oppnå med The Twilight Princess. Og hvem tror du egentlig Nintendo prøver å tilfredsstille med dette spillet? Det er folk som deg, det, som tydeligvis ikke syntes at stilen i TWW var noe tess. No offence, men etter det du har sagt i dette emnet minner du meg svært om den klumpen med liksom-know-it-alls som skal rakke ned på alt som blir hypet.

Meh, skriver sikkert mer i morra når jeg har bedre tid. Håper på en lang og sakelig krangel hvor alt ender med ingenting. Savner dem, jeg :)
 
#91
TWW er bra, men ikke like bra som mange andre Zelda-spill. Jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å sette meg ned med det og spillet det igjen, og jeg har bare spilt igjennom det én gang. OoT har jeg rundet 7 ganger, ALttP har jeg ikke tellingen på. Om jeg ville plassert det på en topp ti liste vet jeg ikke lengre. Det er fryktelig vanskelig å sette opp en slik liste nå.

Det jeg frykter er at Nintendo drar en Ubisoft. Warrior Within, anyone? Utifra det jeg har sett av bilder og trailere ser det nesten ut som det. Det skal også nevnes at jeg sluttet å oppsøke informasjon om spillet for en god stund siden. Jeg vil ikke vite masse om spillet før jeg spiller det.

Det var ikke meningen å høres ut som en know-it-all, hovedgrunnen til at jeg kom med utsagnet som startet det hele var bare for å vise at det heller ikke var slik jeg ville ha designet. Noe jeg føler mange antar at man vil når man ikke er så begeistret for designet til TWW. Jeg satte det litt på spissen, noe jeg kanskje ikke burde ha gjort. :flau:
 
#92
Det er vel ingen hemmelighet at Nintendo skiftet tilbake til denne stilen for å vinne tilbake tapte fans fra TWW og sammtidig flyte bittelitt på Lotr-bølgen som herjer verden. De liker å påstå at det var fordi de følte det passet bedre til stemningen de prøvde å skape, men vi vet alle sannheten.

Jeg tror ikke overgangen vil være på langt nær så ekstrem som den var med Warrior Within. Den "nye" stilen er jo strengt tatt ikke ny heller, men Oot sin stil med bedre teksturer og høyere polycount.
 
#93
Det som ikke var artig i wind waker var den utalige seilingen + at du måtte hver gang spille sangen som forandrer vindretningen.
Det var også kjedelig å samle alle triforce-bitene.
 
#94
sammle triforce bitene var gørr!! ble litt ensomt zelda opplegg syntes jeg, fikk aldri den sikkelige zelda stemningen da jeg spillte Tww, var alt formye vann og seiling og den båten... Blir gal av og tenke på båten..
 
#95
Opprinnelig skrevet av Morbo@31.05.2005, 11.12
Det er vel ingen hemmelighet at Nintendo skiftet tilbake til denne stilen for å vinne tilbake tapte fans fra TWW og sammtidig flyte bittelitt på Lotr-bølgen som herjer verden. De liker å påstå at det var fordi de følte det passet bedre til stemningen de prøvde å skape, men vi vet alle sannheten.

Jeg tror ikke overgangen vil være på langt nær så ekstrem som den var med Warrior Within. Den "nye" stilen er jo strengt tatt ikke ny heller, men Oot sin stil med bedre teksturer og høyere polycount.
228052​
Jeg syns virkelig ikke at stilen er så veldig lik OoT, annet enn at det er kun TP og OoT som har en voksen Link. Det jeg har sett av TP har vært veldig mørkt og creepy, bortsett fra landsbyen i begynnelsen av spillet. Kanskje det bare er meg ...?

De tingene jeg ikke likte med OoT var brønnen i Kakariko og Shadow Temple (samt når man er i magen på den fisken, men det er ikke relevant) - de dystre stedene i spillet. Allikevel er det ganske rart at jeg liker ALttP så godt, mesteparten av det foregår jo i Dark World, som også er et veldig dystert sted. Allikevel liker jeg det. Vet ikke helt hvorfor. Kanskje nostalgifølelsen blender meg ...? Det er jo, tross alt, det første Zelda-spillet jeg spilte. Ugh! Nå babler jeg litt utenfor emnet.


Jeg gleder meg veldig til Twilight Princess, det er ikke et eneste Zelda-spill jeg ikke har rundet med smil om munnen, men det betyr ikke at jeg ikke har blitt skuffet.
 
#97
Heh, Jeg likte heller ikke brønnen i OoT. Shadow tempel var litt kjedelig det og, men d var bare pga følesen at jeg snart var ferdig med spillet :/.
Og fisken... grr det var det værste stedet i hele spillet.. likte ikke vann tempelet heller da men:p

Edit: eneste som var kult i vann templet var Shadowlink ^^
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#98
Hah. Der har du et lite paradoks... de aller fleste som har spilt OoT synes nettopp fisken, skyggetemplet, vanntemplet og brønnen er kjedelig, kjipt og/eller dårlig... selv synes jeg enda et par dungeons i tillegg til det var dårlige, og jevnt over når ikke dungeondesignet i OoT TWW til hofta engang.
Så hvordan kan da noen si at OoT var så mye bedre som enkelte hevder...? :p
 
Opprinnelig skrevet av Yetipants@13.06.2005, 21.23
Hah. Der har du et lite paradoks... de aller fleste som har spilt OoT synes nettopp fisken, skyggetemplet, vanntemplet og brønnen er kjedelig, kjipt og/eller dårlig... selv synes jeg enda et par dungeons i tillegg til det var dårlige, og jevnt over når ikke dungeondesignet i OoT TWW til hofta engang.
Så hvordan kan da noen si at OoT var så mye bedre som enkelte hevder...? :p
232753​
Jeg syns dungeondesignet i TWW var temmelig kjedelig, jeg. Likte veldig godt Tower of Gods, men resten var ikke noe særlig.