Den mellomstore indietråden

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ligner litt?



Den er ei skikkelig bikkje å kjøre, forøvrig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Moirai er et lite spill på Steam som er gratis å spille. Det ser ut som kreft og virker drit kjedelig på traileren, men gi det en snurr. Tar maks ti minutter hvis du tar deg god tid. Jeg lover at det er verdt det.

PS: Hvis det dukker opp noe feilmeldings, bare trykk Space til ting ordner seg.
 
Kjøpte meg Starbound i kveld da jeg så noen folk prate om at de spilte det. Det er da et intergallaktisk sandbox-spill som funker litt som en blanding av minecraft og dig. Man kan visst etterhvert bygge communities om det så er fallout bunkers eller en samling trehus. Blir spennende å teste mer av det. Ikke minst er det multiplayer.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg veit, jeg veit: Det har blitt gjort så mange ganger at det for lengst er blitt retro-ironisk og så teit igjen å lage et, men her kommer det altså: Enda et adventurespill hvor du følges av en snakkende, russisk robot-bamse og må løse et mysterium som involverer levende mais.


Ser egentlig litt dølt ut når du skreller vekk det !!WACKY!! premisset. Men men, interessant iallfall.
 

Lodin

Der Waaaah
Frog Fractions 2 er endelig blitt avslørt. Om man kjøper Glittermitten Grove, et ræva F2P-spill til 140 spenn og gjør no greier får man tilgang på mer frosker og fraksjoner. GmG har vært ute en stund, men ingen la såklart merke til det før ordet Fractions ble brukt i en patch note så noen kjøpte det og starta å grave i filene.
Blir uansett å teste.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ellers? Nei, bare spillet jeg har venta på i ørten år, virker det som, har endelig blitt utgitt. Achewood: The Game, også kjent som Night in the Woods, er i handelen.


Å kalle det for "Achewood: The Game" betyr selvfølgelig ikke at dette er det samme som Achewood, bare at jeg får litt den samme vibben av utformingen, humoren, den magiske realismen og (til dels) tematikken. Du styrer Mae, ei katte på tjue som akkurat har droppa ut av college og flytter hematt tel 'a mor og 'n far. Det er så langt et plattformspill hvor kjernemekanikken er å bli deprimert.

Nei altså, det er et eventyrspill med pratings og sånt, men du styrer det som et plattformspill. Som er rimelig tight designet. Men jeg har altså ennå ikke gjort noe annet enn å prate og gå rundt og kikke, og jeg er på Part Two (det var en prolog også). Men! Det er så godt skrevet at det gjør vondt, og akkurat i dette tilfellet er det ikke en overdrivelse. Alle som er i tjueåra eller har vært det vil kjenne seg igjen her. Dette spillet har vært under arbeid i flere år, og det merkes.

Liten heads up er at man helst skal være litt glad i en viss type internett-humor for å få maks uttelling, en type man gjerne finner på tumblr innimellom. Litt sånn selvbevisst lowbrow, absurd opplegg, tenk Sweet Bro & Hella Jeff og den stilen. Mmm. Jeg liker det iallfall, og hittil har det vært mer stødig skrevet enn f.eks. Undertale. Som også er jævla bra, indie, historiefokusert og ikke veldig dårlig egnet som sammenligning, selv om NITW ikke legger seg bevisst på den lol random meme2k-stilen Undertale gjør. Tror nok de fleste vanlige voksne folk klarer å få noe ut av dette.

Gidder ikke røpe noe mer, annet enn at dette ikke kan være noe annet enn ett av 2017s absolutte høydepunkter. Det er jævla bra og jeg elsker det. Selv om Mae ikke synes datamusikk er ordentlig musikk, den jævla hipsterhora.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Jaggu. Å si at detta virka som mitt syltetøy er en ekstrem underdrivelse.
 

Terje

mostly harmless
Thimbleweed Park ble sluppet i går. Det er en pekogklikker av den gamle skolen, laget av Ron Gilbert og Gary Winnick som i sin tid laga Maniac Mansion sammen, også noe om en øy med apekatter. Et lik dukker opp i vesle Thimbleweed Park, to feds dukker opp og vil etterforske, Krusty blander seg inn og en datanerd og et spøkelse og så forviklinger. Jeg veit ikke en dritt om plottet, jeg har ikke testa det enda. Men det skjer denne helga. Spillskribenter hilser og sier at dette er god sort. Ta en trailer:


Jeg backa det på kickstarter, mye fordi de lovet meg dette som en pledge reward: