Alt kommer tilbake til strukturen på spillet. Campaigns med fokus på narrativ/stemning er dårlige rammeverk for scenarioer som byr opp til perfeksjonerings-mentalitet. Om jeg hele tiden reloader fordi jeg ikke klarer noe bra nok så bryter det med hele flyten i spillet og man kan i verste fall ende opp med å glemme hva konteksten til hele opplegget er. Da er det bedre med fokuserte mini-oppdrag/scenarioer som er ubundet til en historie/stemning og som attpåtil kan belønne spilleren for å gjøre det bra.. strengt tatt akkurat hva Swat 4 er.
Magisk helse er rett og slett et smart virkemiddel for å holde oppe driven i spill hvor pacingen er nøye planlagt (multiplayer blir jo da selvsagt en annen diskusjon). At jeg ikke har havnet i en situasjon hvor jeg må hoppe tre saves tilbake fordi jeg har fucka til alt for meg selv siden 2006 er utelukkende en god ting. Jeg er glad i en god utfordring, men jeg føler at det å lete etter health packs i et egentlig lineært skytespill er bortkastet tid. Kan det være at du savner denne strukturen mer pga. nostalgi enn noe annet, Nova? Siden når var det forresten pysete å forsøke og ikke bli truffet ("pingle bak hjørne")?
Anyways, balansen som er det å lage et spill som er straffende uten å bli frustrerende på feil måte er hårfin. Med mindre du er bombesikker på mekanikkene i samsvar med strukturen i spillet ditt kan skape en slik opplevelse er det rett og slett tryggere å gi spilleren litt pusterom. Jeg er helt for å bryte med konvensjoner og forsøke å skape forskjellige typer opplevelser, men mangelen på health packs er virkelig ikke det som gjør at skytespill stort sett er kjedelige nå til dags. Jeg og vil ha et skytespill hvor spillestil har virkelige konsekvenser, men å bli tvunget til å fjase rundt etter pick ups eller trykke på reload-knappen er virkelig ikke det jeg vil kalle en kul konsekvens :/
Magisk helse er rett og slett et smart virkemiddel for å holde oppe driven i spill hvor pacingen er nøye planlagt (multiplayer blir jo da selvsagt en annen diskusjon). At jeg ikke har havnet i en situasjon hvor jeg må hoppe tre saves tilbake fordi jeg har fucka til alt for meg selv siden 2006 er utelukkende en god ting. Jeg er glad i en god utfordring, men jeg føler at det å lete etter health packs i et egentlig lineært skytespill er bortkastet tid. Kan det være at du savner denne strukturen mer pga. nostalgi enn noe annet, Nova? Siden når var det forresten pysete å forsøke og ikke bli truffet ("pingle bak hjørne")?
Anyways, balansen som er det å lage et spill som er straffende uten å bli frustrerende på feil måte er hårfin. Med mindre du er bombesikker på mekanikkene i samsvar med strukturen i spillet ditt kan skape en slik opplevelse er det rett og slett tryggere å gi spilleren litt pusterom. Jeg er helt for å bryte med konvensjoner og forsøke å skape forskjellige typer opplevelser, men mangelen på health packs er virkelig ikke det som gjør at skytespill stort sett er kjedelige nå til dags. Jeg og vil ha et skytespill hvor spillestil har virkelige konsekvenser, men å bli tvunget til å fjase rundt etter pick ups eller trykke på reload-knappen er virkelig ikke det jeg vil kalle en kul konsekvens :/