[Multi] Elder Scrolls V: Skyrim

#62
Bra med masse morrowind-innuendos. Tror gameworld blir veldig bra. Men hæ, bevegelsene ser ut som de er identiske med Oblivion.



 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#63
Gler mæ. Det der så bra ut. Håper det ikke er jug.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#64
Dette passer egentlig bra nå som jeg skal bli en del av mesterrasen igjen. Hvis det nå bare kunne bli spillbart og gøy, som Morrowind eller Fallout, i stedet for ødelagt og kjedelig, som Oblivion.
 
#65
Tror de muligens støter på sin egen oblivion-fallout inertia. Jeg trenger at dette spillet blir veldig, veldig bra.

EDIT: Det er det snurreangrepet vi ser midt i traileren som ga litt bismak. Insta flashback til ødelagt levelsystem og et level 40 SUPER DEATH BLOW til en level 50 mudcrab som tar 1/3 av HPen hans.
 
#71
Jeg ble både litt glad og usikker: Traileren kan tyde på at man her spiller som den den profeterte helten, i motsetning til Oblivion, der man er en glorifisert hjelpegutt for massevis av grupper som ikke klarer seg selv, enten det er Blades eller Mages Guild (igjen, i Morrowind var der ikke tale om at guildet var truet; man jobber seg bare oppover ved å slikke folk etter ryggen/dolke dem i den, inntil man har oppnådd en så høy status at man kan utfordre lederens autoritet. Samtidig føler man på veien at man deltar i viktige prosjekter, som kan leve videre i ens egen fantasi).

Usikkerheten ligger i at det i så tilfellet er temmelig avklart hvilken rolle figuren din skal spille, mens en del av det som gjorde Morrowind spennende var hvordan bevisstheten din om dette ble utviklet etter hvert. I starten var du bare en fange som av uante årsaker blir fraktet til et fremmed rike, med beskjed om å bringe en pakke ordrer videre. For å egentlig forstå det samfunnet og kulturen du har kommet i, må du oppsøke ulike kilder, enten det er bøker, personer eller steder, og forståelsen av din egen rolle vil utvikle seg samtidig. I Oblivion ble dommedagsprofetien, og følgelig din rolle videre, kjent i løpet av den første halvtimen, noe som gir mindre incentiver til å forstå den verden man er kastet inn i, og dette leder til svakere innlevelse. Selvsagt kan der hende dette skyldtes at man ikke hadde nok midler til å faktisk gi Cyrodil særlig dybde, og derfor ikke ville ha spilleren til grave seg så dybt ned at de oppdager at huset mangler fundament.

Hvis ikke Skyrim snur opp ned på hele problematikken, og bryter fullstendig alle mine forventninger til en rollespillopplevelse. Dette tviler jeg imidlertid på.

Selv er jeg interessert i Solitude, da historien om the Wolf Queen Potema er noe av det som har fascinert meg i tidligere spill. Det og mykpornografien skrevet om Vivec og Almalexia, eller "The Lusty Aragonian Maid" av Crassius Curio:

-Here. Polish my spear.
-But, sera, it's so long, it's going to take the whole night.
-Plenty of time my dear, plenty of time".

Ah, ja. Morrowind var et bra spill.
 
#72
Drager.. vikinger.. Epic beyond all repair :confused:
Ser frem til å tilbringe minst like mange timer med dette som med Oblivion; et spill som har kapra altfor mye tid av livet mitt..
 

Jante

privileged CIS shitlord
#73
Musikken.. Jeg er så jævlig gira!
 
#74
Jeg spiller fortsatt Morrowind. Steam sier 230 timer, og det bare nylig gjen-kosing etter år med Xbox og CDROM versjoner. Spillet er omtrent ødelagt av alle sine bugs, men STEMNINGEN er det som gjør at jeg dras tilbake igjen og igjen. Når du kan svømme i 20 minutter ut i sjøen og finne en grotte under havet langt ute i ingensteds som er svær som faen med masse funky Dwemer gadgets og Dagoth Ur tekst skrevet i taket og gjemt bak kasser og greier med rykende rødglødende bjeller og statuer, da koser jeg meg mer enn med noe annet spill.

Replayability er i aller aller høyeste grad faktoren Skyrim vil stå og falle på for min del. Oblivion hadde egentlig ganske mye av den faktoren, og det var et ganske bra spill på mange måter, men når level scaling, alchemy og enchanting fungerte dårligere enn Morrowind gikk det ikke an.

Så langt virker det som Skyrim vil innfri, med Fallout som en grunnleggende platform.
 
#75
Ser ut som det her kan bli litt på høyde med Morrowind, yessir. Trodde ikke jeg skulle greie å bli hypa på den neste ælder scrollen etter Oblivion, men jammen meg!
 

SHDR

Gullmedlem
#76
Ser bra ut, jeg ... er interessert. Tålte ikke egentlig Oblivion og synes ikke Bethesda er så innmari flinke på dettan med å mekke spillen, men faen da, jeg vil gjerne at det skal være bra.

Fikk lyst til å utforske når jeg så dette. Håper det er litt mindre strømlinjeformet og motstandsløst enn Oblivion, likte følelsen av at verdenen var litt solid og uforutsigbar i Morrowind og Daggerfall. Gav mer følelse av å være på eventyr.
 
#77
Spill det som mesterrasen og du vil sikkert kunne modde det dithen en uke etter at det har kommet ut :)

Håper feedbacken er så bra som traileren får den til å se ut. Hvis de kamuflerer terningkast og tall ved å f.eks få meg til å skjønne hvor hardt jeg slår et monster ut ifra reaksjonen på at jeg treffer med sverdet då blir jeg glad. Uansett, tøff trailer! Jeg er enig i at Bethesda ikke lager verdens beste spill, men de klør meg ofte jævlig bra på de riktige punktene så hvis de kan fikse mer av den lange listen med småting jeg missliker i spillene dems så blirre bra!
 
#80
Jeg og. Men når vi er inne på Elder Scrolls generelt, er det noen som faktisk spiller Oblivion enda? Jeg får lyst til å gjøre det nå og da, siden jeg hadde det gøy med det ved release, men innser hver gang hvor kjedelig det faktisk er og slutter etter å ha kommet ut av introkloakken. Likevel spiller min venn det stadig vekk, bare de siste ukene har han tilbragt minst 20 timer på det. Alt han gjør er bare å spamme samme formelen om og om igjen for å maxe ut alle skills, grinding på verste nivå, begriper det bare ikke. Det er vanilla i tillegg siden han er en stor kånsålforkjemper.

Var det virkelig sånn at grafikken er 90% av grunnen til at det ble så godt mottatt? Mens resten av de som faktisk likte det bare var mongoer?