Final Fantasy til PS3

#61
Skal også nevnes at det kommende Draqon Quest spillet ser veldig lovende ut. vet ikke om det kommer til Europa....ingen andre DQ spill har gjort det untatt I-III på GBC.

Solgte over 3 millioner eksemplarer på den første uka i Japan;)

Hjemmesiden.
 
#62
Jeg har gledet meg til DQ8 siden jeg prøvde DQ7 for første gang. Eller, det var vel egentlig Dragon Warrior det het, og som det sannsynligvis vil hete når det kommer til US også. Hvorvidt det kommer til PAL eller ikke bryr jeg meg ikke spesielt om, men jeg unner hvertfall europeere også å oppleve denne utrolige spillserien.

Kommer en remake av DQ5 også. Det kan også bli interessant.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#63
Ooooh! Det er veldig interessant! Jeg har spilt DQ5 på emulator, og det er en av de mest interessante historiene jeg har vært borti i et J-RPG. Eneste det skortet på var framførelsen, men en next gen-versjon ville nok absolutt vært verdt å kjøpe.
 
#64
Ikke next-gen, men det er allerede langt i utviklingen til PS2. Sjekk www.rpgamer.com for mer info.

Redigert: ser ut til at spillet har vært ute lenge i Japan allerede (siden 2004), men jeg har ikke funnet noe om når eventuelt OM det skulle komme til usa.
 
#66
Opprinnelig skrevet av Gud@12.08.2005, 11.17
har alltid vært en stor tilhenger av ffserien
er litt redd for at den nye produsenten skal ødelegge, slik som i ffx2
hvem produserer spillet
squareenix?
250472​
squaresoft lager fortsatt alle spill i ff serien....
 
#67
SquareEnix ihvertfall.
 
#68
Opprinnelig skrevet av Tyrion@19.08.2005, 01.43
SquareEnix ihvertfall.
253171​
for meg så vil det altid være squaresoft. selv om jeg veit at de nå heter square-enix. så lager fortsatt alle ff folka ff spillene, og ikke enix..
å det takker jeg gud for.
 
#70
Opprinnelig skrevet av Shigsy@19.08.2005, 02.20
Jeg ryddet opp litt i IronFists ubrukelige innlegg.
253185​
nå må du skjerpe deg. nå oppfører du deg som en dust. jeg bare svarte på noen spørsmål og en personelig mening.

du hadde bare ikke noe å gjøre så du følte for plage meg litt.
+ dette er min egen topic.

hvis ikke du slutter å tulle sån, så skal jeg personelig ta det opp med de som har laget spillegal.no

skjerp deg a.
 
#71
Opprinnelig skrevet av IronFist+19.08.2005, 01.46-->
<!--QuoteBegin-Tyrion
@19.08.2005, 01.43
SquareEnix ihvertfall.
253171​
for meg så vil det altid være squaresoft. selv om jeg veit at de nå heter square-enix. så lager fortsatt alle ff folka ff spillene, og ikke enix..
å det takker jeg gud for.
253173​
[/b]

Nei det er feil, Squaresoft er SqaureEnix. Og alle FF folka er hos Sagauchi og ikke i SquareEnix/Squaresoft lenger.

Er ingen eller svært få av det nåværende teamet som lager XII som var med på de store FF tittlene. Derfor tror jeg spillet blir kukk og kjøper meg heller Sagauchis nye spill.

Og please ikke trippelpost. Ta heller å rediger inn det du skriver inn i et innlegg. Ellers får du Mod på nakken.

BTW hvor er det du har fått det fra at de lager en remake av VII?
Den siden du linker til på førstesiden sier bare at Square holder på å lage et nytt FF spill, men de vil ikke si at dette er XIII. Jeg skrev faktisk et langt jævla svar på dette når dette latterlige emnet kom opp, men pcen herpa seg og jeg gadd ikke skrive hele greia igjen.

Det er sannsynlig at det blir en VII remake, men vennligst ikke link til sånn piss og si det skal lages en remake når det ikke nevnes remake i det hele tatt.
 
#72
Opprinnelig skrevet av IronFist+19.08.2005, 02.24-->
<!--QuoteBegin-Shigsy
@19.08.2005, 02.20
Jeg ryddet opp litt i IronFists ubrukelige innlegg.
253185​
nå må du skjerpe deg. nå oppfører du deg som en dust. jeg bare svarte på noen spørsmål og en personelig mening.
253186​
[/b]
Har du lest dine egne innlegg? I det ene innlegget jeg slettet siterte du et innlegg av Agahnim hvor han skrev at Gud ble eid. Responsen du kom med var "Av Jesus". I det andre innlegget skrev du bare "remake=bra". To flotte innlegg, må jeg si. Jeg skulle latt være å gi deg anmerkning om du i det minste hadde klart å skrive alt tullet inn i ett innlegg, men hvorfor redigere innlegget ditt når du bare kan lage to nye for å skape litt ekstra kaos i emnet? Du har også blitt straffet for spamming før, noe som gjør at jeg tollerer mindre spam fra deg. Grunnen er enkelt og greit den at du burde ha lært noe etter straffen du har fått.

Opprinnelig skrevet av IronFist
du hadde bare ikke noe å gjøre så du følte for plage meg litt.
+ dette er min egen topic.
Jeg føler for å "plage" deg hver gang jeg ser deg gjøre noe som gjør at du fortjener å bli "plaget". Jeg gjør det ikke for moroskyld. At dette er ditt emne hjelper ingen ting. Du kan ikke gjøre som du vil i dine egne emner.

Opprinnelig skrevet av IronFist
hvis ikke du slutter å tulle sån, så skal jeg personelig ta det opp med de som har laget spillegal.no
Det må du bare gjøre, men jeg tror nok ikke du kommer så langt med det.



Skulle du ha noe mer å si meg vil jeg gjerne at du tar det over PM, så slipper dette emnet å gå helt av sporet.
 
#73
Opprinnelig skrevet av IronFist@19.08.2005, 01.46
å det takker jeg gud for.
Har du en god grunn? Hva har Enix gjort som er så forferdelig dårlig?
 
#74
Opprinnelig skrevet av Tyrion
Nei det er feil, Squaresoft er SqaureEnix. Og alle FF folka er hos
Er ingen eller svært få av det nåværende teamet som lager XII som var med på de store FF tittlene. Derfor tror jeg spillet blir kukk og kjøper meg heller Sagauchis nye spill.
Tyrion: Et kjapt søk på Mobygames viser at de aller fleste Squaresoft-folkene fortsatt er med på FFXII:
- Yasumi Matsuno - Director (b.a. Vagrant Story, FFTA, FFT)
- Hideo Minaba - Artistic director (Mange FF-spill)
- Akihiko Yoshida - Character designer (b.a. FFT, Xenogears, FFTA, Vagrant Story)
- Hitoshi Sakimoto - Music composer (b.a. FFT, Vagrant Story)
- Nobuo Uematsu - Main Theme Song Composer (Mange FF-spill)
- Akitoshi Kawazu - Executive Producer (Mange FF-spill)
- Hiroyuki Ito - Director (Mange FF-spill)
- Hiroshi Minagawa - Director (b.a. FFTA, FFT, Vagrant Story)
- Kazutoyo Maehiro - Battle Design (FFTA, FFT, Vagrant Story)
- Jun Akiyama - Event Direction (KH, Vagrant Story, FFTA)
- Eiji Fujii - Movie Director (FFX-2)
- Taku Murata - Superviser (b.a. Vagrant Story, Secret of Mana, FFT)

Du kan vel ærlig talt ikke mene at Final Fantasy Tactics, Final Fantasy Tactics Advance og Vagrant Story er dårlige spill? Dessuten er det også en del folk som har vært med å lage FF-PSOne-spillene (skrevet som mange FF-spill).

Så det beviser bare egentlig at det ikke er hold i det folk sier om at Enix har tatt over hele Squaresoft-bedriften. Det er fortsatt mye av de samme folkene som lager det. Dessuten, må du også huske på at før en del av FFXII-laget stakk til Mistwalker, så var FFXII så å si ferdig. Det vil si at tapet av noen i det gamle FFXII-laget, rett og slett har helt minimal betydning for FFXIIs utkom.
 
#75
Hoi, egle på den lista så jeg hele 4 av de som har vært med på de store klassiske FF spillene. Akkurat det som er poenget mitt. Resten er henta inn fra Squares resterende spill team. Dessuten er 2 av de største geniene borte, Sagauchi og Unematsu. Det kommer til å bli et MGS uten Hideo.

Jeg synes ike FFT er dårlig, men det er ikke FF på samme måten, det er en annen type spill. Vagrant Story var et ok RPG, men det er fremdeles milevis unna FFVII.

Kall meg pessimist, men helt fram til dette spillet kommer og overbeviser meg om at dette er like bra som de første kommer jeg til å være skeptisk til dette spillet.
 
#76
Ok, da har vi rett og slett bare forskjellige forhåpninger til FF-fremtiden. Jeg likte FFX-2 ganske godt, og jeg liker den nye eksperimentelle stilen til Square-Enix. Hvorfor? Fordi jeg har 10 nærmest identiske FF-spill liggende hjemme, så trenger jeg virkelig enda et? Nei, da er det bedre med litt utradisjonelle og annerledese FF-spill. Jeg synes forresten at Vagrant Story, Final Fantasy Tactics og Final Fantasy Tactics Advance er veldig gode spill, så å få flere Squaresoft-folk fra disse prosjektene inn i den tradisjonelle FF-rekken, kan bli meget spennende.

Forresten du, mange av de som fortsatt er med i Square-Enix har jo vært under Nobuo Uematsu og Hironobu Sakaguchi, så noen triks må de vel ha lært. Med andre ord tror jeg ikke vi kommer til å lide noe av deres fravær. Jeg tror heller at friskt blod fra læringer under dem kan skape et godt, forfriskende og til dels nyskapende FF-spill.
 
#77
Rent innovasjonsmessig er det jo ikke en skygge av tvil – i hvert fall hvis vi skal tro uttalelsene til Square Enix. For en stund tilbake fortalte de til pressen at folk kommer til å tenke «er dette virkelig et Final Fantasy-spill?» når de prøver Final Fantasy XII. Nå skal jeg derimot ikke spekulere så sabla mye i hvorvidt en såpass banebrytende fornyelse er positiv – eller om den overhodet er faktisk. Begrepet innovasjon skifter som kjent valør fra tradisjonalister til radikalister. Hva er jeg? Hadde dere spurt meg om det for et år tilbake, ville jeg sagt førstnevnte, men nå tenderer det mer og mer mot det andre alternativet. Jeg har innsett at Square Enix ikke kan klamre seg iherdig til tradisjonene til den grad de gjorde før. Selvsagt kan de bevare noen av tradisjonene, men de bør likevel passe på. Og det tror jeg de har gjort under produksjonen av Final Fantasy XII. Kampsystemet ser virkelig lovende ut, og jeg håper bare at historien kan drifte opp til et tilsvarende kvalitetsnivå.
 
#78
Ja men det håper jeg de bevarer en skikkelig ff-story det er en del av gleden etter du har runda spillet er og spekulere og tenke plots og sån om storyn: Var han det? Var det sån`? Gjore de det ?
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#79
Opprinnelig skrevet av Fenrir@19.08.2005, 17.58
For en stund tilbake fortalte de til pressen at folk kommer til å tenke «er dette virkelig et Final Fantasy-spill?» når de prøver Final Fantasy XII.
Jeg kan ikke få uttrykt hvor mye jeg hater akkurat den setningen der.

*griiiiiiiiine kutte kutte*
 
#80
Opprinnelig skrevet av delta zai@19.08.2005, 21.17
Ja men det håper jeg de bevarer en skikkelig ff-story det er en del av gleden etter du har runda spillet er og spekulere og tenke plots og sån om storyn: Var han det? Var det sån`? Gjore de det ?
253375​
Du kan nesten ikke kalle en historie som er ypperlig logisk, raffinert, godt fremlagt og gjennomtenkt til det ekstreme, for en ff-story. En slik historie kalles – ja, den kan beskrives med de adjektivene jeg brukte. Men jeg skjønner selvsagt hvor du vil hen; beklager hvis jeg er pirkete. Og vi ønsker like selvsagt at Final Fantasy XII har en historie av slikt kaliber. Det er i så fall på tide. :)