Gears of War (Xbox 360)

#84
Jo det gjør vi. jeg hater teite kommentarer og bare må bevise mot usannheter uansett hvor teit det er.

Men done med det.

Gears of war er i min hånd kl 12.00 på mandag eller tirsdag da posten kommer innom butikken:)

Gleder meg sinnsykt.

Jeg kødda bra med en jeg jobber sammen med, Vi hadde Dummy cover av GoW(som er identiske EKte) jeg kuttet fint av plast og stickers fra ett annet spill og dro det på dummy coveret. la litt papir og en disk inne i så den skulle virke autentisk.

så lot jeg det ligge på disken for alle til og se.


jeez det var mange som flippa ut og tilba sugejobber for det spillet altså. :usikker:


Men sjukt morro XD
 
#85
SITAT(Hazen @ 12.11.06, 16.06) 34347
Jo det gjør vi. jeg hater teite kommentarer og bare må bevise mot usannheter uansett hvor teit det er.

Men done med det.

Gears of war er i min hånd kl 12.00 på mandag eller tirsdag da posten kommer innom butikken:)

Gleder meg sinnsykt.

Jeg kødda bra med en jeg jobber sammen med, Vi hadde Dummy cover av GoW(som er identiske EKte) jeg kuttet fint av plast og stickers fra ett annet spill og dro det på dummy coveret. la litt papir og en disk inne i så den skulle virke autentisk.

så lot jeg det ligge på disken for alle til og se.
jeez det var mange som flippa ut og tilba sugejobber for det spillet altså. :usikker:
Men sjukt morro XD
[/b]
haha, så sinsykt bra:) håper spillet lever opp til hypen(gleder meg sinsykt).
 
#86
Dere som er hypa på GoW.. var dere en av dem som var hypa på Halo 2 og? For jeg ser ikke helt det store med GoW, utenom Coversystemet, men det er ikke akkurat noe man gleder seg til i et spill, hvor bra man kan ta cover.. hva gjør Gears så spesielt? Jeg var veldig hypa på Halo 2, så hvis dere føler det samme til Gears, da lurer jeg på hva dere synes er bra med Gears! Forklar meg det! :D
 
#87
Jeg har aldri likt halo eller de fruity små fiendene du møter på. ikke i det hele tatt ever.

Men gears gir meg samme hypen som jeg fikk for RE4 og MGS2 og HL2. ikke att det er nødvendigvis samme type spill.

Men får den samme spente følelsen i magen, jeg prøver og ikke ha høye forventninger men tror att jeg kommer til og like spillet da jeg har sett alle videoer og lest alt av alt som er og lese. om jeg ikke liker dette etter alt det jeg har lest....hm.. nei da liker jeg det ikke da.


COD3 er jeg allerede dritt lei :grine: det som liksom skulle holde meg opptatt.

Til helvete med WW2 og alt den står for...så utrolig lei det scenarioet. <_<

Jeg vil ha BLOD og MOTORSAGER og MONSTRE!!!!! :elsk:


Revan:

Det jeg liker med gow er att det er ett typisk super påkostet actionspill med vakker grafikk og masse vold.
Samt ett artwork team som har mekket er fett spillunivers og en bakgrunns histore som gjør att du vet hva du driver med..

Jeg trenger ikke og ha masse cinematisk visning av noe story, du er jo fortalt... slemminger kommer opp av jorda og eter barn, de må dø så du er i krig.

det er godt nok for meg!:)

om jeg vil ha story...STORY for faen! da spiller jeg heller the likes of japansk lagde spill som MGS og Final fantasy og alt annet vræl som ikke lar deg massakere stygge barn-spisende nisseroboter fra inner planet!.

ah.... dette innlegge ble helt ute av kontroll:(
 

SHDR

Gullmedlem
#88
Jeg føler ingenting for Gears of War. Hvis folk kommer og forteller meg at co-open er bra, vil jeg kjøpe det. Er co-open bra? Og jeg forlanger et noe bedre svar enn TOTALT LOL DERE MÅ PASSE PÅ HVERANDRE OG SLIKT! Er det mer moro enn Halo?

Also, er tonen i spillet like plagsom og downright stupid som de erkeidiotiske kuttscenene jeg har blitt utsatt for tidligere? De er såvidt jeg kan se nesten like ræva som de i Dark Messiah of Might and Magic, og der måtte jeg rett og slett gripe inn for at ikke hjernen min skulle implodere. Er det mulig å skippe kuttscenene i Gears of War? Hvis ikke, faller det nedover på lista. Seriously. Den møkka der har jeg ikke tenkt å se mer av enn jeg er absolutt nødt til.

Til sist: Hvor sofistikert er egentlig spilldesignet? Er dette noe i nærheten av å være like saftig som Resident Evil 4? Det jeg likte så godt med RE4 var at location based damage ikke bare dikterte hvor mye skade som ble gitt, men også recovery time, hvor langt tilbake fiendene ble slått, hvordan det påvirket de andre fiendene, etc. Er fiendene like intelligente i Gears of War som i RE4? Er de istand til å gjøre noe mer enn bare å sitte bak murveggen sin og vente på at du får dratt igang saga? Er det noen intensitet?

Er det noen mer spennende mål med spillet enn å pælme granater ned i små hull for å stanse fiendens fremferd? Er det noen set-pieces som er litt mer grandiose og oppfinnsomme enn som så? Og sist, men ikke minst, er spillet hysterisk mørkt? Jeg er nemlig en anelse drittlei av at alle spill med real-time lyssetting skal være beksvarte overalt der det ikke er lys. Det var litt kult i 2004, da Doom 3 gjorde det for første gang, men jeg har foreløpig ikke virkelig likt et eneste spill med bekmørke som hovedingrediens. Bortsett fra Doom 3, da.
 
#90
Jeg må nok skaffe meg GoW når det kommer, selv om jeg er litt skeptisk.

Er det riktig at spillbarheten er noe i samme dur som SWAT og Ghost Reacon AFT? Isåfall bør de skru opp actionen ganske drastisk for at jeg skal gidde å sitte med spillet i mer enn 15 minutter.
 
#91
SITAT(SHDR @ 12.11.06, 21.35) 34400
Jeg føler ingenting for Gears of War. Hvis folk kommer og forteller meg at co-open er bra, vil jeg kjøpe det. Er co-open bra? Og jeg forlanger et noe bedre svar enn TOTALT LOL DERE MÅ PASSE PÅ HVERANDRE OG SLIKT! Er det mer moro enn Halo?

Also, er tonen i spillet like plagsom og downright stupid som de erkeidiotiske kuttscenene jeg har blitt utsatt for tidligere? De er såvidt jeg kan se nesten like ræva som de i Dark Messiah of Might and Magic, og der måtte jeg rett og slett gripe inn for at ikke hjernen min skulle implodere. Er det mulig å skippe kuttscenene i Gears of War? Hvis ikke, faller det nedover på lista. Seriously. Den møkka der har jeg ikke tenkt å se mer av enn jeg er absolutt nødt til.

Til sist: Hvor sofistikert er egentlig spilldesignet? Er dette noe i nærheten av å være like saftig som Resident Evil 4? Det jeg likte så godt med RE4 var at location based damage ikke bare dikterte hvor mye skade som ble gitt, men også recovery time, hvor langt tilbake fiendene ble slått, hvordan det påvirket de andre fiendene, etc. Er fiendene like intelligente i Gears of War som i RE4? Er de istand til å gjøre noe mer enn bare å sitte bak murveggen sin og vente på at du får dratt igang saga? Er det noen intensitet?

Er det noen mer spennende mål med spillet enn å pælme granater ned i små hull for å stanse fiendens fremferd? Er det noen set-pieces som er litt mer grandiose og oppfinnsomme enn som så? Og sist, men ikke minst, er spillet hysterisk mørkt? Jeg er nemlig en anelse drittlei av at alle spill med real-time lyssetting skal være beksvarte overalt der det ikke er lys. Det var litt kult i 2004, da Doom 3 gjorde det for første gang, men jeg har foreløpig ikke virkelig likt et eneste spill med bekmørke som hovedingrediens. Bortsett fra Doom 3, da.
[/b]
Da spør jeg deg. Hvilke spill er det som ikke lider av enformighet. Hvis man ser nøye etter så vil man nok se at mange spill egentlig bare gjentar seg selv hele tiden.

Nå har jeg ikke spilt Gears of War så jeg skal ikke uttale meg for mye om det, men jeg kan vel sikkert dra en konlusjon på hvorfor noen setter pris på dette spillet. Aller først. Man kan ikke nekte for å si at grafikken er utrolig pen. Vi snakker om det nyeste innenfor grafisk teknologi og jeg vil tro at det er veldig lett å bli blendet av den når man spiller Gears of war. Det er i hvertfall slik jeg føler det. Jeg liker Perfect Dark Zero. Ikke på grunn av spillbarheten, men grafikken, jeg er da det man trygt kan kalle en grafikkhore. Jeg har den teorien at de fleste folk, både mainstream-gamere og hardcore-gamere lider av dette med "stil fremfor substans syndromet" når det kommer til spill.

Siden grafikken er så god som den er så legger folk veldig bra merke til den. I tillegg til et bra lydspor, mye gørr (som igjen hjelper på grafikkfronten) og overdrevet bruk av post apokalyptikse midler er dette med på å danne et svært så bra helhetsinntrykk blant folk. Grafikken er faktik så bra at den kaster skygge over alt annet ved spillet, bokstavelig talt. Man kan jo egentlig bruke Half-Life 2 som et eksempel. Grafikken er superbra og tviler på at spillet hadde fått like mye ros hvis grafikken hadde vært dårligere. Spillet var/er ikke direkte nyskapende, men det er pent å se på og tilbyr en god dose action.

Igjen så vil jeg poengtere at dette kun er liten teori fra min side som jeg trekker frem like før kjøpet. Tror nok folk er mer åpne for en diskusjon om en ukes tid. ;)
 
#92
SITAT(SHDR @ 12.11.06, 21.35) 34400
Jeg føler ingenting for Gears of War. Hvis folk kommer og forteller meg at co-open er bra, vil jeg kjøpe det. Er co-open bra? Og jeg forlanger et noe bedre svar enn TOTALT LOL DERE MÅ PASSE PÅ HVERANDRE OG SLIKT! Er det mer moro enn Halo?

Also, er tonen i spillet like plagsom og downright stupid som de erkeidiotiske kuttscenene jeg har blitt utsatt for tidligere? De er såvidt jeg kan se nesten like ræva som de i Dark Messiah of Might and Magic, og der måtte jeg rett og slett gripe inn for at ikke hjernen min skulle implodere. Er det mulig å skippe kuttscenene i Gears of War? Hvis ikke, faller det nedover på lista. Seriously. Den møkka der har jeg ikke tenkt å se mer av enn jeg er absolutt nødt til.

Til sist: Hvor sofistikert er egentlig spilldesignet? Er dette noe i nærheten av å være like saftig som Resident Evil 4? Det jeg likte så godt med RE4 var at location based damage ikke bare dikterte hvor mye skade som ble gitt, men også recovery time, hvor langt tilbake fiendene ble slått, hvordan det påvirket de andre fiendene, etc. Er fiendene like intelligente i Gears of War som i RE4? Er de istand til å gjøre noe mer enn bare å sitte bak murveggen sin og vente på at du får dratt igang saga? Er det noen intensitet?

Er det noen mer spennende mål med spillet enn å pælme granater ned i små hull for å stanse fiendens fremferd? Er det noen set-pieces som er litt mer grandiose og oppfinnsomme enn som så? Og sist, men ikke minst, er spillet hysterisk mørkt? Jeg er nemlig en anelse drittlei av at alle spill med real-time lyssetting skal være beksvarte overalt der det ikke er lys. Det var litt kult i 2004, da Doom 3 gjorde det for første gang, men jeg har foreløpig ikke virkelig likt et eneste spill med bekmørke som hovedingrediens. Bortsett fra Doom 3, da.
[/b]
Vel, det er ikke spesielt mørkt. Joda, det er mye inneområder, men man har ikke flashlight, og jeg har ikke savnet den heller. Alt det andre tar jeg ikke det nå, da har jeg plutselig en halv omtale klar. Skal prøve å få skriblet ned noe før den 17., du får lese om du er interessert.

Morsomt over Live, da. :)
 
#93
SITAT(SHDR @ 12.11.06, 21.35) 34400
Til sist: Hvor sofistikert er egentlig spilldesignet? Er dette noe i nærheten av å være like saftig som Resident Evil 4? Det jeg likte så godt med RE4 var at location based damage ikke bare dikterte hvor mye skade som ble gitt, men også recovery time, hvor langt tilbake fiendene ble slått, hvordan det påvirket de andre fiendene, etc. Er fiendene like intelligente i Gears of War som i RE4? Er de istand til å gjøre noe mer enn bare å sitte bak murveggen sin og vente på at du får dratt igang saga? Er det noen intensitet?
[/b]
Hvor man treffer påvirker mer enn bare hvor mye skade som deles ut i dette spillet også, men ikke i like stor grad som RE4. En annen ting er at det er så intenst at man egentlig bare skyter mot hodet, siden logikken sier at da dør jævelen fortest. Og ja, de er i stand til mer enn å bare sitte bak murveggen og vente på å dø. De prøver hele tiden å komme nærmere, slik at de kan treffe deg lettere, eller knuse skallen din. Problemet med dette er at de ofte er altfor lette å slakte når de hopper frem fra dekningen sin, men det er i det minste bedre enn at de bare sitter der. Hvordan fiendene oppfører seg varierer jo fra type til type, noen stoler på smidigheten for å komme seg nærme deg og bite av hodet ditt, noen er for store til å søke dekning etc. etc.

SITAT(SHDR @ 12.11.06, 21.35) 34400
Er det noen mer spennende mål med spillet enn å pælme granater ned i små hull for å stanse fiendens fremferd? Er det noen set-pieces som er litt mer grandiose og oppfinnsomme enn som så?
[/b]
Veldig få. Sålangt jeg har kommet må jeg lure en svær, blind jævel ut av en bygning slik at jeg kan bruke Hammer of Dawn (kraftig stråle fra en satelitt) på den, men ellers har det ikke vært noe. Jeg er dog ikke så alt for langt ute i spillet, siden akkurat det partiet var brutalt vanskelig og jeg kun lånte det av butikken i en dag.

SITAT(SHDR @ 12.11.06, 21.35) 34400
Og sist, men ikke minst, er spillet hysterisk mørkt? Jeg er nemlig en anelse drittlei av at alle spill med real-time lyssetting skal være beksvarte overalt der det ikke er lys. Det var litt kult i 2004, da Doom 3 gjorde det for første gang, men jeg har foreløpig ikke virkelig likt et eneste spill med bekmørke som hovedingrediens. Bortsett fra Doom 3, da.
[/b]
Nei, spillet er ikke hysterisk mørkt. Man har ikke en lommelykt, og jeg har aldri følt behovet for en heller.


Jeg har enda ikke testet Co-op-en, men så fort vi får inn flere kopier av spillet, skal jeg og en jeg jobber med spille det. Jeg gleder meg, siden deler av spillet visstnok skal være beregnet på co-op, i tillegg til at jeg kanskje kan få kommet meg videre i spillet.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#94
Bestilt: Torsdag.
Sendt: Torsdag.
Mottatt: Mandag.

Videogamesplus.ca :elsk:

Chaz og jeg brukte en pen porsjon av kvelden på co-op, og rundet vel akkurat av Chapter III når vi ga oss. Førsteinntrykket sålangt er faktisk overraskende positivt: Jeg var mer eller mindre innstilt på en skuffende og kjedelig opplevelse, men det viste seg å være jævlig solide greier. Første kapittel i spillet lærer deg så og si grunnmekanikken, hvordan du skal bevege deg rundt i miljøet for å unngå å bli biff, og hvordan våpnene fungerer. I kapittel to går det mye mer på hvordan du skal bruke miljøet til din fordel (er vag her for å unngå å spoile for mye), mens tredje kapittel bruker skrekk/horror-elementet mye mer enn tidligere.

Er fortsatt ikke lei cover-systemet, det er en del fete setpieces og minibosser, god vanskelighetsgrad (selv om det anbefales å oppgradere til hardcore hvis du skal spille co-op; Chaz og jeg seiler glatt gjennom spillet på casual hittil), og masse fete områder å slakte hverandre på. Multiplayeren har jeg bare prøvd såvidt, men den virker litt mindre fleksibel enn f.eks Halo2 eller CoD3: Når det er sagt, så gleder jeg meg mega til flere av Spillegals medlemmer alle får fingra i det slik at vi kan sette opp litt lag og teknikker.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#95
Får man spilt coop på én konsoll, eller må man ty til Live?
 
D

Deleted member 91

Gjest
#96
Det er co-op både via splitscreen og Live. Live har i tillegg drop in/drop out co-op, dvs. at du kan starte en helt vanlig campaign, se at kompizen din logger på, og så sende ham en invite, uten å måtte lagre siste checkpoint, gå ut, mekke privat lobby, etc. Jeg er ikke helt sikker på om det samme er mulig over splitscreen, dessverre.

Ellers: Alle som skal ha spillet denne fredagen eller før, ta en titt her. :)
 
#97
Veldig enig i det Nicholas sier. Jeg trodde ikke spillet ville være noe spennende, men å stadig ta dekning og rykke rolig fremover er faktisk ganske moro - iallfall når det føles så naturlig. Jeg elsker å sette meg bak en søyle og skyte vilt over hodet med hagle når fienden kommer på nært hold.

Det skal også nevnes at co-op er utrolig bra i spillet. Ikke nok med at det er moro og effektivt å samarbeide, men i blant skiller man veier, og det har Epic lagt opp på en morsom måte. Når man skiller veier ser man nemlig den andre spilleren ved forskjellige anledninger, og uten å spoile kan jeg nevne at spesielt en liten kjøretur var veldig morsom. Det kan nok også Nicholas skrive under på.
 
#99
Jeg har vært innom EBGames for den tredje gangen i dag, og har snakket med forskjellige ekspeditører hver gang, og alle nekter å gi ut spillet før fredag.

Kom over et morsomt bilde, Gears of War - The Movie: :p

 
hehe den er kjip. Stoler altid på at spaceworld i sandvika selger flere dager før release. At det var collectors edition var bare ekstra digg:) Hadde nesten ikke forventninger til spillet. og jeg synes det er sykt bra. Lyden, stemningen og grafikken er virkelig bra