Opprinnelig skrevet av Novastrum@19.11.2004, 18.31
Jeg forstår ærlig talt ikke hva dere snakker om. :flau:
Forresten, hvor langt har dere kommet i spillet?
Jeg ser på fiender som leketøy. Gordon er Supermann og Combine-soldater er lekesoldater som skal slaktes på oppfinnsomme måter. Half-Life 2s verden er din lekeplass. Lek.
Selv om det ikke er nødvendig med en «slagplan» for å meie ned hver eneste fiende i spillet, innbyr det fortsatt til eksperimentering i kampene. Hvis jeg mister 30% helse og 50% armering, fortsetter jeg ikke. Selv om jeg vet at det ligger massevis av Med-Paks og energibeholdere like ved. Jeg prøver og prøver til jeg tar fienden med minimal skade, ikke over 10%. Noen vil si at det er juks, men det er det ikke. Jeg quicksavet ikke hele tiden og dette var en morsom måte å klare Det kan godt hende fiendene ikke serverer nok _motstand_, men morsomme å sloss imot, det er de. Og det er tross alt det som teller.
spillet på.
Strider -> Første dødsskrik man hører -> orgasmisk _opplevelse_.
Shadar: Angående Ikaruga er jeg litt uenig. Etter man lærer seg banene blir det hele en rutine, man rekker ikke tenke seg hva som er den lureste taktikk. Man kan den allerede.
137921
Er fortsatt dritmoro sloss mot de, men hadde ikke gjort noe om det var mer lagt opp til taktikk. Savner litt det man fikk se i en av de første videoene, at man sperret døra med diverse saker og så prøvde fiendene komme inn uten hell, så kommer de heller igjennom vinduet.
En slags taktisk videreutvikling kunne vært at man visste huset man var i kom til å bli angrepet, så fikk man litt tid til å rigge, sperre dørene, sette opp feller ved vinduene osv.
Når det gjelder offensiv taktikk kunne det feks vært mulig å se at en gjeng soldater satt inni et rom, og man brukte gravity gun til å skyte en bensintønne inn gjennom vinduet, rommet tar fyr i et inferno av flammer (elsker det uttrykket

), noen tar tak i våpen andre ikke, folk hopper ut av vinduet brennende, andre løpende ut døra i panikk..
Noen metoder er mer tilfredstillende enn andre, og om slike ting var mulig hadde spillopplevelsen vært 100%. Det er forøvrig veldig viktig at disse tingene ikke virker påtvungne, men som en del av friheten spilleren har.
Sist men ikke minst: Selv om HL2 heldigvis ikke er et stealth/snikespill savner jeg muligheten til å gjemme seg, kaste ting for å få soldatene til å undersøke et annet sted enn der du er, etterfulgt av et herlig granatkast i samme retning
