Brandet ser ut som det legger seg på samme linje iPod og litt dyrere mobiltelefoner. Det ser mye mer voksent ut enn noe annet spillrelatert brand, og det er voksent som i "sofistikert" og ikke "edgy".
Wii har ingen av konnotasjonene som for eksempel PlayStation, GameCube og Xbox har hatt. PlayStation og GameCube impliserer lek og moro, noe de fleste anser som frivolt og barnslig, Xbox høres bare nerdete og liksom-hi tech ut, på samme måte som N-Gage hørtes nerdete og aggressivt ut.
Etter en liten stund kommer Wii til å virke like naturlig som en iPod eller tilsvarende. Det er et navn som raskt og naturlig blir den logiske språklige formen av et konsept, og det uten å gjøre noen assosiasjoner til spill eller lek. Er ikke det ganske fornuftig, da? Det er en langt mer fornuftig rebranding enn Xbox 360, som beholder det utrolig nerdete Xbox-navnet og legger til den uforståelige 360. Men vi klarte å vende oss til det, gjorde vi ikke? Tenker ikke så mye over at det er et teit navn?
Dessuten: Nintendo har nettopp sjokkert og rystet ti millioner hardcore gamere. Alle vet hva Wii er, samme om de liker det eller ikke. Mission accomplished?