Opprinnelig skrevet av epp@19.05.2005, 00.45
Kjære Lurtz, først så kritiserer du Nintendo for å gjøre det samme om og om igjen. Så når de legger seg i selene for å komme opp med nye ting, så er det også feil.
Når det gjelder Mario så har de solgt 40 millioner eksemplarer bare av Super Mario Bros. (NES) alene. Hadde det vært Sony eller Microsoft som hadde kommet opp med figuren så hadde de gjort akkurat det samme. Pokémonserien har solgt 120.000.000 enheter totalt.. "hmm.. gutta, jeg tror vi dropper å lage noe mere av dette her ass. La oss lage neste spill, men bare da bytte ut alle de kjente figurene som folk forbinder Nintendo med". Det er det samme som å be Namco slutte å bruke Pac-Man figuren eller Sega's Sonic figur.
222972
Jeg mener å komme opp med ny franchise, ikke nødvendigvis en ny teknologi. Og med ny franchise så mener jeg heller ikke at de nødvendigvis må forkaste Mario, det ville være unødvendig. Det jeg mente var at de kanskje kunne vurdert å forkaste noen av de nye karakterene de fortsetter å slenge inn i Mario sin verden. Nå må jeg riktignok presisere at dette ikke bare gjelder Nintendo, det finnes en rekke andre selskaper som også kunne ha godt av å prøve og danne nytt franchise.
Når det gjelder teknologibiten, så må det ikke misforstås slik at du tror jeg er i mot ny teknologi og nye gameplay muligheter. Det jeg er i mot er å tvinge det fram, jeg føler at touch paden på DS er tvunget fram for å virke originale. Nå kan de selvsagt ha noe med å gjøre at jeg ikke er noen stor fan av partyspill som kanskje gjør god bruk av touch paden, så jeg må kanskje akseptere at det kan være morsomt for de som liker den sjangeren av spill. Men da vil jeg spørre, hvorfor i svartskauen må jeg bruke den pennen i det kommende castlevania spillet? Man kan tydeligvis "skrape" bort noen vegger i diverse puzzles med den pennen, men jeg klarte helt fint å fjerne slike vegger med et par tastetrykk før. Det er det jeg mener med tvungen bruk.
Når det gjelder Revolution, så burde jeg ikke uttale meg om den foreløpig da det er umulig å si hva den vil gjøre før Nintendo viser noe mer. Jeg håper i såfall de kommer med en teknologisk revolusjon jeg kan gjøre noe nytt med, ikke en teknologi jeg kan gjøre ting jeg kunne før bare på en annen måte som egentlig ikke er så mye lettere.
Og så til slutt så må jeg bare få drept den myten at jeg er anti-nintendo, det stemmer ikke. Jeg bryr meg fint lite om hvem som lager det jeg spiller, jeg er bare opptatt av hvem som møter min personlige smak best. Nintendo har gjort det fram til nåværende generasjon. Denne generasjonen synes jeg de gode titlene har vært jevnt spredd utover de forskjellige konsollene, og jeg ville derfor hatt problemer med å peke ut den "beste" konsollen for denne generasjonen.
Sånn, håper det ga litt mer klarhet
Nå må jeg få lagt meg, har en småstygg eksamen i morgen