Resident Evil 5 [PS3/X360]

Kilik

Lokal moderator
Demo på japansk PSN neste fredag :tommelopp:

Spillet kommer ut fredag den 13.mars her til lands.
 
Fant følgende guide på et annet forum:

Quick Guide to Getting Japanese 360 Gold:

* Go here: http://www.passport.net/
* Sign up a new account, Click "No, sign me up for a free MSN Hotmail e-mail address"
* Pick JAPAN for your country, pick Tokyo-to as your Prefecture 150-2345 for your zipcode
* Keep going, and then have it set you up with a @hotmail.com address.
* Go to your 360, and create a new profile. Log in using your hotmail address on your 360, and it should set it to Japan.
* If this is less than your 4th trial account you get gold free, so select yes when it asks you. (the RE5 demo requires Gold standing)

How to actually download the demo via Japanese Xbox LIVE Marketplace:

* Login to your Japanese Gold account
* Once logged in press the xbox button in the middle of your controller to bring up the "old" dashboard
* Navigate to the market place tab, then go to Game Marketplace
* From Game Market place navigate all the way down to ALL GAMES
* Then from ALL GAMES. Then go to "ALL" (instead of trying to understand japanese alphabet). Then just scroll through all the games until you get to BioHazzard 5 (it should be 270 of 40
* Once you get to BioHazzard 5, the first screen should say "Get Demo" and viola you are downloading the demo. Should be like 472 MBs.
 

Lodin

Der Waaaah
Det er for seint å lage gullkonto siden de har gjort no mikkamkkeri og patcha demoen så den kun kan kjøres på japsemaskiner. Heldigvis for oss betyr det lite for den første versjonen er lagt ut på nettet.
1. Stikk til din lokale torrentsjappe å last ned
2. Brenn på en CD eller DVD som vanlig iso
3. ???
4. Profit

EDIT: Det funker. Den dukker opp som mixed media, men det er fordi japsene ikke har det nye dashboardet så bare start den i my games eller no. Skal teste ut litt seinere.
 
Har prøvd RE5 demoen nå og det var en blandet opplevelse.
Sikting med våpen håpløst rævva. Her feiler Capcom så hardt at samtlige i firmaet bør vurdere sin stillingen og satse hardt på neste Paralympics i stedet.

Ellers var co-op artigere enn å spille alene, til tross for mine tause japanske venn hadde lite på hjertet :ler: Høydepunktet var nok "bossene". Helt til fyren med motorsagen sager halsen din i to og man blir kastet ut i menyen igjen, for å så måtte finne en ny co-op partner.

Resident Evil har alltid vært frustrasjon presset på disk.
 

Lodin

Der Waaaah
Drit i co-op dillet og port til Wii? Ikke no der som ikke kan gjøres bedre med ræva grafikk siden kontrollen er helt tragisk.
 

oma

Village Drunk
slenger meg på "kontrollen var tragisk" toget, dog de hadde fått til en liten form for strafing. Men det hjelper lite når man ikke kan gjøre det mens man sikter, eller løper..
 
D

Doctor Downs

Gjest
Jeg kan leve med kontrollen, men de kan godt innføre strafing mens man sikter før spillet blir utgitt, ja. Jeg koser meg med demoen! ^^
 

Lodin

Der Waaaah
Næhei, kanke sikte og gå samtidig! Da kan man komme seg unna negerne og da er det ikke no skummelt lenger så!

Var det bare jeg som førte regnskap over alle zombiene i demoen som var farga hvite for å ikke være negere lenger? Er ikke det teknisk sett enda verre?
Var noen indere der og da...
 
Næhei, kanke sikte og gå samtidig! Da kan man komme seg unna negerne og da er det ikke no skummelt lenger så!
Jepp. Stå stille og skyte, velkommen 2009.
 
D

Doctor Downs

Gjest
Jeg sier ikke at RE5 hadde hatt vondt av muligheten, men var ikke folk stort sett ganske OK med RE4s kontroller helt til i går?
 
Man forventer at en feil som ble såpass påpekt i RE4 ble rettet opp i. Men akk nei

edit: Nå er dette bare en demo, man kan alltids håpe på at dette blir rettet opp i. Selv er jeg en tviler...
 
Ouch, her var det stort rom for forbedringer. Selve kontrollen synes jeg fungerer. Den føles unødvendig tung og uvant, men det er strengt tatt en tilvendingsak. Jeg argumenterer fortsatt for at det fungerer veldig bra i forhold til måten fiendene tenker og hvordan brettene er designet. Det er meningen at man hele tiden skal planlegge to steg framover, noe som skaper en frisk og anderledes dynamikk enn hva vi er vant med i skytespill. Når det er sagt så er det skremmende å se hvor lite de har bygd på det flotte grunnlaget de hadde fra nr. 4. Co-op-mekanikkene ser ut til å fungere veldig bra og kan sikkert gi gameplayet mer dybde, men... det virker ikke som at de har gjort noe som helst annet med gameplayet. Oppfinnsomheten virker også noe laber da de seksjonene man får spilt i demoen på mange måter er helt like steder i fireren. Motorsagfienden er tilbake, komplett med akkurat de samme animasjonene som tidligere. Det er forøvrig sant for resten av fiendene også, og jeg synes at de godt kunne påkostet seg ragdoll og mer flytende overgangsanimasjoner. Klipping og fiender som rett og slett virker nølende før de angriper ødelegger helhetsinntrykket av det som ellers er helt super grafikk. Det har forbedringspotensiale, altså, men jeg gleder meg fortsatt masse til spillet kommer. Selv om det skulle vise seg å være det samme spillet som Resident Evil 4 var bare med coop, så var jo det så fantastisk at det i seg selv ville vært verdt det.

Man forventer at en feil som ble såpass påpekt i RE4 ble rettet opp i. Men akk nei
Det er ikke en feil, og selv om det er en del som har klaget over det så er det like mange som forsvarer det.
 

SHDR

Gullmedlem
Jeg har ikke testa demoen enda, men ...

ÅNEI JEG ER IKKE ET KAMERA MED GØNNER SOM SKØYTER I SIRKEL RUNDT FIENDENE MINE!!!11111111!!!111
Kan vi slutte å klage over at ikke alle spill er helt identiske snart? RE5 er garantert ikke særlig likt Gears of War, GTA4 eller noe som helst annet spill på markedet, utenom kanskje RE4. Vet dere hva det kommer av? Jo, det er fordi det ikke er noen av de spillene og ikke har noen særskilte planer om å være det, bli sammenlignet med dem eller noe som helst annet. Gode gnu.