Siste spill du fullførte

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
VIl bare påpeke at noe av inventory-knølet i Builders er fiksa på Switch, for eksempel det gate-teateret med at du ikke kan legge inn ting i megakista hvis du ikke er på riktig side. Ellers, stemmer i med lovprisinga av dette spillet, at jeg kjøpte det igjen på Switch og har lagt omtrent like mange timer i det som på PS4 er vel god nok argumentasjon. Fortsatt ikke runda siden poden fikk Minecraft-kløa og da er det det som har fått fokus, men det kommer nok en vakker dag igjen.

Lodin

Der Waaaah
Runna GRIS nylig og det er uten tvil ett av mine favorittspill noensinne utifra det audiovisuelle. Man spiller ei dame som jeg regner med heter grå og hu vandrer gjennom noen grå landskaper. Ett av måla i spillet er å unlocke farger og med hver av disse får man nye egenskaper. Første fargen er rød og den lar deg gjøre kappa di om til en stein. Så får man puzzles med vekter og sånn hvor tyngden må utnyttes.
Dette er en veldig enkel og som oftest lett 2D-plattformer, men det gjør ikke no for det er en fryd å bare løpe gjennom verdenene og noen ganger løse pussler. Kontrollen sitter som tusan og bare noen få ganger sleit jeg med å time dobbelhoppinga. Særlig svømminga er fantastisk. Kappa di blir om til en trekant så du ser ut som en rokke og så rocker du fritt rundt i vannet og det føles utrolig digg. Interressant nok kan man ikke dø i spillet på noe tidspunkt, selv når man blir jaga av busefanten.
Og for en busefant. Det er no svart gugge som stadig morpher om til nye former. Første gang man møter den blir den om til en diger ravn som stadig trakkaserer og jager deg. Hva den så blir om til skal jeg ikke si, men det innebærer en av de kuleste sekvensene i år. Ihvertfall er måten den er animert på utrolig fet. Det er kølsvart gørr i 2D som vrir og vrenger på seg lagt oppå kvasi-3D-grafikken.
Noe annet jeg elsker er at starten og slutten er håndtegna film. Dette er av så høy kvalitet at det kunne dukka opp i nominasjonene til årets animerte kortfilm under Oscar.
Også musikken da. Den bare passer perfekt til hver eneste scene og får det stadig til å rykke i hjerterøttene.
Fikk ikke med meg at dette finnes til Switch og kjøpte på Steam og det er det eneste jeg angrer på med spillet. Forøvrig fikk det meg nesten til å gråte noen ganger og det er det sjeldent spill greier. På høyde med Journey og Flower sånn sett.

El Bomba de Gigante har titta på det også.

Sist redigert:
Topp