Det siste spillet jeg runda var Resident Evil 4. Jeg brukte rundt 13 timer på å fullføre det.
Advarsel, dette innlegget inneholder spoilere.
I begynnelsen ble jeg litt skuffa over spillet - det er jo veldig forskjellig fra de tidligere RE-spillene. Det er veldig dumt at det ikke er så mange puzzles som tidligere, og de som er der er veldig lette. Begynnelsen var ikke særlig skummel, heller, men med én gang natten falt på ble det plutselig mye skumlere. ^_^
Jeg likte veldig godt gameplayet i dette spillet - det var et friskt pust i serien, men allikevel var ikke underholdningsfaktoren så veldig jevn. Begynnelsen var litt kjedelig og lite skummel. Når mørket falt på ble det hele mye bedre, men det var fortsatt ikke like skummelt som tidligere. Så kom jeg til slottet, som jeg likte veldig godt. Det minte meg veldig om remaken av enern - samme stemning. Men det var fortsatt ikke så veldig skummelt, bare intenst - fiendene kom jo i horder.
Senere i spillet derimot, kom jeg til den skumleste spillopplevelsen min noensinne - Regenerators. De skremmer livskitten utav meg. De var ikke særlig vanskelige å overvinne, jeg mistet aldri liv av dem, men den pustingen deres. Hver gang jeg kom til et rom hvor det var en Regenerator kunne jeg høre pustingen, og da ble jeg vettskremt. Det var også noen bosskamper som var litt skumle, men de fleste var, for det meste, intense. Det er vel den største forskjellen fra de gamle spillene - det har gått fra å være skummelt til intenst. Jeg vet ikke helt om jeg liker denne vendingen, men vi får se hvordan det neste spillet blir.
Jeg anbefaler uansett spillet, både for de som liker de tidligere RE-spillene, og for de som ikke gjøre det.