Spillmagasinet

Jeg fatter ikke hvordan folk kan si at GT4 ikke har fartsfølelse. Hvilke biler har de kjørt? Subaru 360, med toppfart på 80km/t? Få dere en skikkelig bil så skal dere se at det går fort nok. Fartsfølelsen er tilstede så det holder.

I hvertfall på den amerikanske versjonen, som er den eneste jeg har prøvd.
 
Shadar: jeg er helt i enig i det du sier. "The real driving simulator" er bare pene ord. Men det er bare det at spillet har fått så mye ros og hype, at det virker som alle gir det bortimot toppkarakter, så jeg ble bare litt "overrasket" over at spillmagasinet, som ofter er rause med 6'ere, ga det 5.
De har jo ikke fått så mye ros og hype om du leser de rette medier. 7/10 i Edge og terningkast 4 i VG er ikke akkurat toppkarakterer, f.eks.
 
Opprinnelig skrevet av Shadar@14.03.2005, 16.04
En trimma Nissan Skyline gav meg iallfall mer sneglefølelsen enn hva F-Zero GX, Burnout 3 og OutRun 2 gjorde. Men nå liker jeg også hyperraske spill, jeg synes realisme i spill bare er å skyte seg i foten, med mindre realisme er moro. Noe det sjeldent er.
189818​
Når du sammenligner med spill som F-Zero GX, B3 og Outrun 2 er det klart at det kan virke som det går litt treigt. Men jeg synes nå det går fort som faen dersom man setter seg i den rette bilen, og selvsagt stiller inn på dashboard/førsteperson synsvinkel. Vet ikke hvor fort du kjørte, men fartsfølelsen er minst like bra som mange andre bilspill. Kjører du i 250 km/t i GT så føles det som 250km/t også.

I tillegg så kan man jo si at spill som Outrun 2 og Burnout 3 har ingenting med bilkjøring å gjøre...

Om du synes realisme er artig eller ikke er helt opp til deg, men GT4 fortjener den rosen den har fått. I tillegg har veldig mange reviews vært litt mer kritiske enn tidligere, og gitt det fratrekk for mangel på god kunstig intelligens, online modus og skadeeffekter. Men når alt kommer til alt er det fortsatt bilen som er spillets midtpunkt, og det er her spillet glimrer. Samt en fysikkmotor som ikke kan kritiseres før den har blitt testet med force feedback ratt, for å spille GT4 uten ratt (for meg) er som å spille lyspistolspill uten lyspistol.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Opprinnelig skrevet av LocoLennon@14.03.2005, 18.53
I tillegg har veldig mange reviews vært litt mer kritiske enn tidligere, og gitt det fratrekk for mangel på god kunstig intelligens,
189976​
Gah. Har de ennå ikke fikset den verste on-rails AI'en jeg noensinne har sett i et bilspill? :(
 

Kilik

Lokal moderator
Jeg så lørdagens program og la tilfeldigvis merke til en fin liten setning på slutten av rulleteksten: "Programmet er sponset av EA." Hva betyr dette for programmet? Har dette noe å si for det redaksjonelle innholdet?
 
Er det noen andre en meg som skulle ønske at dette programmet var litt mere retta mot oss som er gammere? Altså jeg føler som det er barne tv med retning spill jeg altså....

Kast ut ho dama for ho har ikke noe der å gjøre å la han typa lage et skikkelig spill programm retta mot gamere og ikke barn og deres foreldre sier nå jeg.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Enig der. Husker da han programlederen skulle demonstrere Quake på lan. Har aldri ledd så mye i hele mitt liv over noe på TV. For en rå fyr.

"Kom igjen'a, bleikinger! Hvorfor får jeg den jævla øksa hele tiden!"
 
Spillmagasinet er altfor rause med karrakterene. Jeg skjønner ikke hvordan de klarte å gi LotR:The third age terningkast 5. Det spillet(og alle andre Lotr spill for den del) suger noe så sinnsykt. Mer kjedelig og elendig lisenspill skal du lete lenge etter. Og ja, Goldeneye Rouge Agent, terningkast 5. Det snakker for seg selv.

Er jo nesten verre enn IGN.
 
Var det bare meg, eller presterte Frode å gi Star Wars Episode III: Revenge of the Sith en sekser? Jeg skal ikke påstå at jeg har spilt spillet, for det har jeg ikke, men da itavisen gir det en toer og VG gir det en treer begynner jeg å lure på hva Frode driver med...

Redigert: Jepp, det fikk sekser . :D

http://pub.tv2.no/nettavisen/spray/spillso...ticle384385.ece

For å sammenligne enda mer:

IGN - 4.5/10

Gamespot - 6.3/10
 
Opprinnelig skrevet av Thinaran@03.05.2005, 09.37
*host*GoldeneyeRogueAgentterningkastfem*kremt*
214945​
Det er derfor Lotr, 3'dje homo spill fikk terningkast 5.
All our base are belong to EA
 
Opprinnelig skrevet av rulleguru@15.05.2005, 14.54
Var det ikke Frode som under Sone2 tiden presterte å gi Super Monkey Ball terningkast 1?
220429​
Det er ikke mulig å gi det 1, ikke en gang av Frode. Det er jo et virkelig bra spill.
 
Den er ikke anmeldt av Frode... men av Pål Øverseth Nisja, som det står i anmeldelsen...