Spillmagasinet

Sikkert noen som husker at jeg uttrykte min misnøye med NERD over et par tråder her, og jeg er ikke akkurat helt fornøyd med Spillmagasinet heller. For det første syns jeg det sendes på et ganske teit tidspunkt, 19.30 på en Lørdag sitter ikke jeg vanligvis å ser på tv for å si det sånn. Jeg har derimot fått med meg litt av programmene, og jeg er ikke fornøyd. Frode liker jeg, han har peiling på spill og jeg er ofte enig i hans synspunkter. Og der stopper også min begeistring, programmet appeller sannsynligvis mer til 13-14 år gamle gutter og jenter samt foreldrene deres enn til folk (som meg) som har spilt tv-spill siden NES-aldern og er ganske hardcore (om det er et godkjent uttrykk).

Dette er altså ikke noe jeg vil stresse for å få med meg, men har jeg litt dødtid så kan det hende jeg kikker litt på det, er jo alltids litt interessant med et program som handler om spill. Så lenge det ikke er NERD, som bare var tragikomisk.
 
Et tv-program for gamere (les: Oss) passer best etter midnatt. Skal man nå Ole på 10 og foreldrene hans eller Terje-Perry på 28 er lørdag kl 19.30 et ypperlig tidspunkt.

MoFo2
 
Terje-Perry. :ler:

jeg syns at dere kunne sluttet med å anmelde eye toy, og det der, og heller anmeldt noe annet. Få tak i en Killzone demo eller noe.
 
Jeg synes at Spillmagasinet er bra jeg. Korte og konkrete anmeldeser. Det er ikke alltid så viktig å vise hvor flink man er med ord slik som altfor mange spillanmeldere legger vekt på i dag.

Husk at skal programme passe for alle så det kan ikke bare inneholde anmeldeser som bare gamere forstår.

Neste gang kommer Clan Banan ( Norges største Xbox klan) :D

EDIT: bra
 
Håber de skjerper seg på tv2, spillmagasinet suuuuger.

Det er så ****** barnslig, skulle vert mer som nerd og det skulle gått på søndag pluss at det skulle vert mer enn 30min. Det eneste positive med programmet er at det er bedre programmledere enn det var på nerd.
 
Det eneste som er med spillmagasinet er at det ikke er ment for sånne som oss ;)
 
Opprinnelig skrevet av impywimpy@17.10.2004, 19.25
Det eneste som er med spillmagasinet er at det ikke er ment for sånne som oss ;)
118480​
For engangs skyld er jeg helt enig med deg.
 
Har vi kranglet om så mye da? Det var jo den greia med spills påvirkning på svakere individer og den greia med at jeg mener gamecube er en flopp, men ellers? Går ut ifra at det er greit så lenge du ikke kommer og banker på døren min med motorsag på labben.

Men meningene mine kan du ikke ta fra meg...
 
Syns enkelte innslag i programmet kan være OK, men at TV2 satser på dette programmet midt i beste sendetid på lørdag syns jeg er rart. Virker mer som et low-budget-program som kunne sendes istedenfor swisj-show eller noe i den dur. Har fortsatt til gode å se et norsk spill-program som virkelig smaker fugl..

Forresten vil jeg få lov til å ergre meg litt ekstra over innslaget i det forrige programmet om Chessmaster 10... En så latterlig dårlig reportasje skal man lete lenge etter. Den kvinnelige programmlederen (husker ikke navnet) klikka i vinkel i et desperat forsøk på å få sjakk til å virke festlig selv for de som ikke kan det.
Face it! Sjakk er dritkjedelig for de som ikke kan det (naturlig nok). Vi som kan det og har glede av det trenger ikke et desperat vittig kvinnemenneske for å bli interessert.. (De som så innslaget skjønner sikkert hva jeg mener). :)
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Jeg så et helt program for første gang i dag, og fikk ørlite vondt i hodet av alle banalitetene deres. De har jo nesten ikke argumenter! Det virker som om de har en liten diskusjon om mye som ikke har med spillet å gjøre, siden både hun sklia og den ufyselige Thomas egentlig ikke har så mye greie på det, også setter han Frode Haugen en karakter han kan stå for som spilljournalist sånn i det stille. Uten at leserne blir presentert de argumentene som ligger bak avgjørelsen, for det klarer de ikke å vri samtalen over på. Det finnes vel ingen annen grunn til at hun dama sitter med en spillkontroll i hånda enn at det løfter programmet å ha med et puppestell og programledertalent som er liksom-interessert i det som foregår. Sitat: «Det jeg legger merke til er at det er så mørkt. Foregår det om natten?» Så mye hadde hun fått med seg, lizzm. Hun gjorde en grei jobb i Sone 2, men hun har virkelig ikke noe i et spillprogram å gjøre. Det får da være grenser for hvor uhøytidelige TV2 skal være. Thomas Skjelletski eier dessuten omtrent ikke intervjuskillz - i hvert fall klarte han ikke å blande spørsmålene til Jaa9 & Onkl P inn i samtalen, og det ble i stedet en stresset samtale med vekslende tematikk. Jeg klarte dessuten ikke å høre på at Frode Haugen prøvde å få Milla Jovovich til å snakke mer om spillene enn om den nye RE-filmen, noe hun åpenbart verken ville eller var forberedt på, så jeg endte opp med å slå av før programmet var ferdig. Nei, Spillmagasinet er ikke noe for meg.

Visste dere forresten at TV2 er avhengige av Spillmagasinet? Etter at Sone 2 ble lagt ned ble de tvunget til å finne på et nytt ungdomsprogram (første feil, selvsagt, å forutsette at spill bare er for ungdom og samtidig er noe alle unge driver med). Konsesjonsavtalen deres innebærer nemlig at de må ha minst ett program for barn og unge på ettermiddagstid.
 

SHDR

Gullmedlem
Visste dere forresten at TV2 er avhengige av Spillmagasinet? Etter at Sone 2 ble lagt ned ble de tvunget til å finne på et nytt ungdomsprogram (første feil, selvsagt, å forutsette at spill bare er for ungdom og samtidig er noe alle unge driver med). Konsesjonsavtalen deres innebærer nemlig at de må ha minst ett program for barn og unge på ettermiddagstid.
Auda. Den svir. Jeg har fortsatt ikke klart å se et sekund av Spillmagasinet enda, har vært litt opptatt hver eneste lørdag siden det traff sending. Etter whazzhernames opptreden på Nordisk Films Playstation 2-fyll har jeg ærlig talt ikke noe helt knusende behov for å se henne si noe liksom-relevant heller.
 
Opprinnelig skrevet av Houseman@20.10.2004, 02.08
Jeg klarte dessuten ikke å høre på at Frode Haugen prøvde å få Milla Jovovich til å snakke mer om spillene enn om den nye RE-filmen, noe hun åpenbart verken ville eller var forberedt på, så jeg endte opp med å slå av før programmet var ferdig. Nei, Spillmagasinet er ikke noe for meg.

119750​
Det klarte heller ikke jeg å se på, synes det virka tragisk at han bare gravde etter hennes mening om spillene. Skjønner ærlig ikke hvordan han orker å fremstille seg på den måten, virker jo uhyre barnslig..
Han skulle kanksje ha fatta hintet da alt hun visste om spillene var at broren hennes ville digge henne om hu fikk rollen..

Spillmagasine = :tommelned:
 
For de ytterste få som bryr seg og er b mennesker, Spillmagasinet går 01.30 eller noe i den duren på tirsdagen, natt til onsdag da.
 
Som de fleste andre forsøk på å lage gode spillprogrammer, er heller ikke dette programmet, "Spillmagasinet", noen slager etter min mening. Det er mest egnet for folk som ikke spiller så alt for mye og som ikke er veldig inn i spillindustrien. Personlig syntes jeg at programlederne er helt på trynet, spesielt hun fra Sone 2, som etter min menging, overdriver det å være dum. Finnes liksom grenser for hvor dumme spørsmål man kan stille. Men, som sagt, faller det nok i smak for de ikke alt for spillegale.
 
Opprinnelig skrevet av Mandark@20.10.2004, 16.41
Lurer på hva som skal til for å få en blowjob av Cathrine... =D
120171​
Det går rykter om at hu er lesbe. Så jeg tror det skal mye til hvis de ryktene er sanne :p
 
Opprinnelig skrevet av Eulogy+21.10.2004, 06.02-->
<!--QuoteBegin-Mandark
@20.10.2004, 16.41
Lurer på hva som skal til for å få en blowjob av Cathrine... =D
120171​
Det går rykter om at hu er lesbe. Så jeg tror det skal mye til hvis de ryktene er sanne :p
121219​
[/b]
Neida, penger har ført verden ganske så langt siden lesbe var ensbetydende med lesbisk sex ;)