Hehe, 'dreven' er vel å ta litt hardt i, men jeg har litt erfaring med han, ja
Jeg liker å bruke Lp Clap'en hans siden den er ganske kjapp, adder en del stun og gjør grei skade.. Det beste med den er faktisk at man kan 'Partitione' Gigas mens man gjør clap'en. (Dvs at man gjør et move, for så å buffre in 360 motion på sticka, deretter gjør man den siste motionen etpar frames etter at Clap'en er ferdig og Gigas kommer da ut.)
Merk at hvis clap'en faktisk connecter, så må man drøye siste 360 i partitioningen lenger pga 'hit animation' ellers misser Gigas.
Partitioning av Gigas etter clap skal egentlig bare brukes hvis man gjør en clap, som blir blokka og så ser at motstanderen setter seg ned. (Gigas er garantert på crouching opponents)
Hvis du gjør en clap og har Gigas partition inne, men motstanderen nekter å dukke, kan man bare trykke Lk isteden for resten av Gigas movet. Man vil da få en Running grab isteden.
En string som jeg liker å bruke en del på folk som er 'knocked down' eller i hjørnet er: Lk, qcb+lp,360+lk.
Kan også variere med å bare gjøre qcb+lp, 360+lk for å gjøre det vanskligere å parrye.
Har vel skrevet nok om 'Clap Stratsa' mine nå så avslutter med å si at man ikke bør abuse dette movet.. den er faktisk ganske lett å parrye, når man blir vant til det.
Qcb+Lk er forsåvidt den eneste versjonen av Running Grab man bør bruke.. De andre har for lang 'løpe' animasjon til at det blir effektivt.
For folk som liker å holde avstand og 'turtle' mye bruker jeg mest Standing Mp, siden den har lang range og gjør grei skade.. ellers har ikke Hugo så veldig mange brukbare moves med bra range.
For 'Jump ins' bruker jeg stort sett alltid Fierce Punch (Body Splash) Den har vanvittig bra priority og gjør grei skade ( Trader faktisk med Shoryu-ken i noen situasjoner) Mk funker også men bruker ikke det så ofte.
Hvis Jfp connecter, pleier jeg som regel å gå inn i Standing Fierce punch eller en clap med påfølgende partitioning av et move.
Hugo har dårlig med 'anti air' moves.. Stort sett det eneste han har er f,d/f,f+any kick button, som er air grab'en hans. Denne fungerer også veldig bra på folk som er glad i 'Jump in combos' Kan gjøres på 'wake up' også men anbefaler det ikke, siden det er like teit som å gjøre en Shoryu-ken
Crouching medium kick er et annet favoritt move.. bruker den som 'followup' hvis en clap connecter og jeg ikke har en partition inne eller er ute av range.
Har grei range, men kan lett parryes hvis man bruker den for ofte.
UH (universal overhead) bruker jeg stort sett for å lande 360+lp. Den er mid, men treffer såpass tidlig at man kan få inn kastet med en gang man lander. Er også effektivt selv om det blir blokket
Qcb+any kick button er 'wall throw'et' hans.. er effektivt som en 'wiff punisher'
Kan også få en ganske kul combo ut av det i hjørnet.. Qcb+lk, EXqcb+lp, f,d/f,f+lk
Crouching Mp bruker jeg stort sett for å stoppe folk som liker å rushe inn.
Ting man burde kunne med hugo som er sånn Semi vanskelig er : Parry -> 360+lp, Parry -> Gigas og Generell partitioning.
Ting som man burde kunne, men som virker complett umulig

er: Redparry-> Gigas og Standing Gigas (Altså uten å buffre inn 720 motionen mens man gjør et move) Er vanvittig vanskelig, og får det til sånn ca 1/30 ganger på practice mode, lol
To moves som aldri burde brukes er Crouching fierce punch og Crouching fierce kick. Hvis de blir blokka, så er man solgt :tommelned:
Å spille en god Hugo krever masse arbeid og solid taktikk, men når man først begynner å vinne så kan man være stolt over det også! Ingenting er like skremmende som en Hugo som sender Ken grinende hjem til mamma!
Håper det hjalp litt og det er bare å spørre hvis noe virker uklart!
Denna posten blei vanvittig mye lenger enn jeg hadde planlagt :flau: