The Witcher 2: The Witchest

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#61
Det var det jeg også tenkte da jeg valgte hard, alchemybiten virker som en viktig del jeg går glipp av hvis jeg ikke har noe behov for å bruke det. Etter spillets egne beskrivelse å dømme var det taktiker-valget mens normal er storyvalget. Easy er selvsagt hvorfor-spiller-du-dette-i-stedet-for-Franklin-The-Turtle-valget.
 
#62
Har spilt litt mer og selv om jeg absolutt ikke føler jeg mestrer kampsystemet enda så kommer det seg. Jeg synes fortsatt det er litt for upresist når jeg sloss mot mange fiender på én gang, men jeg har sett på levling-muligheter og ser en hel masse talents som forhåpentligvis vil fikse mange av problemene mine. Om man er av den utålmodige typen som er der mest for historien så anbefaler jeg å vurdere easy.

Så sånn er det. Spillet eier uansett hardt, og jeg føler jeg allerede kan konkludere med at det gruser Dragon Age 2 så langt ned i støvlene at det ikke er morsomt en gang. Utviklerne har lagt både tid og sjel bak dette prosjektet, og resultatet er et spill som på alle måter kan konkurrere (kanskje til og med overgå) veteranene. Plutselig er det ikke så sikkert at Skyrim blir årets RPG allikevel.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#63
RPS har fått surra seg til å slenge opp sin Wot I Think, og siden de er for kule for terningkast og sånt må du nesten lese hele. Oppsummert: Kartet er skrot, dører er skrot, kampsystemet er for vanskelig i starten og litt for lett etterhvert, spillet ser fantastisk ut, historien er grisebra, kjøp det.

Kan vel ta med oppsummeringen da:
Yet none of this really matters, because of what The Witcher 2 manages to do overall. It creates a sinister, cogent, violent, colourful world that is routinely affected by your actions within it. The game comes to life as it is merged with your decisions and articulates a story that is at once overwhelming and engrossing. I’ve enjoyed this collision of combat and story more than I have with any RPG since Vampire Bloodlines. It dissolves my lack of interest in fantasy games with its intensity.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#65
Som en av (forhåpentligvis) mange som kjøpte The Witcher 2 digitalt rett fra GOG.com, savnet jeg verdiløst skrap som fulgte med spillet og kunne pynte opp på pulten ("pynte opp" brukes her i veldig løs forstand). Alt er likevel ikke tapt, for en av tingene som fulgte med nedlastinga mi var høyoppløselige JPEG-er som kan skrives ut og gjøres om til såkalt papercraft, altså papirdokker du skjærer ut fra arket. Noen av disse er latterlig omstendelige (Iorveth-figuren kommer på tre separate ark som må settes sammen), men siden jeg aldri har gjort noe sånt før valgte jeg det lette alternativet og skar ut en Nekker.


Før jeg begynte, fant jeg fram skjæreplata og en kniv. Oppskriften er enkel: Skjær langs de hvite linjene, brett langs de stiplede. Tipsene jeg kan gi så langt er at hvis du tror du er såpass kul at du ikke trenger å lage brettelinje med kniven på forhånd, så tar du feil; bruk kniv, ikke bruk saks med mindre du er kretsmester i å være stø på labben; ikke gjør som meg og bruk vanlig printerpapir (stjal noen utskrifter på den sjefe laserskriveren på jobb, var ikke såpass dristig at jeg tuska til meg det gode, tjukke papiret fra formingssalen). Når det er sagt klager jeg ikke på resultatet, som dere vil få se om litt.



Ta-da. Det ræva iPod-kameraet mitt yter ikke kvaliteten på tegningene og utskriften rettferdighet, det ser skikkelig stilig ut.



Skulle virkelig ønske jeg hadde tjukkere papir, men man tar hva man kan stjæle uten å bli bøsta.


Groar.

Har planer om å skjære ut resten av gjengen også (Rotfiend, Geralt, Iorveth, Assassin og Triss), så hvis dere er interesserte kan jeg sikkert slenge opp bilder etter hvert.
 

Lodin

Der Waaaah
#68
Såh... kjøre spillet med bajsegrafikk nå eller vente og oppgradere skjermkort neste måned? Evige lidelse!
 

Lodin

Der Waaaah
#70
Har triksa og dilla litt nå og har ting på alt fra low til high og det kjører ganske dugandes. Pent er det og selv med ikke alle fancy smanchy filtere på.
Spilt litt til chapter 1 nå og det eier. Selvom kampsystemet er litt GNÆÆÆRGH.
 
#71
Kjører spillet på Low nå, men 1920*1080 oppløsning og vsync. Jeg spillte gjennom det første Witcher for tre måneder siden, og selv på laveste kvalitet er det betydelig penere. Med en gang var det litt bittert å måte kaste inn håndkleet, men ettersom spillet er så fantastisk i seg selv så er grafikken ikke ekstremt viktig. Det ser pent nok ut.
 

Lodin

Der Waaaah
#72
Nå skal det sies at en av de tinga som virkelig hjalp på ytellsen for en gangs skyld var å slette masse skit, defragge harddisken og reboote. :p
 

fieron

Plukker opp støvet ditt
#73
Men fæææn... Blir det noen muligheter for å legge fra seg loot noe sted? Jeg er en heavy sunovabitch.
 

fieron

Plukker opp støvet ditt
#75
Er det eneste mulighet? Jeg vil ha hus med kister og skap. En svær svanemadrass med 50" i taket.
Noen som veit sikkert om det er eller ikke er lagringsplass for loot? bortsett fra ryggsekken såklart...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#76
I eneren kunne du lagre stæsj på vertshus, ser ut som om de har fjerna den muligheten i toeren. Kan skjønne hvorfor, brukte det aldri.

Selg skrotet ditt.
 
#77
Spørsmål til Yetifar, når er det man begynner å eie i gruppekamper? har kommet ganske langt uti chapter 1 og lurer vel egentlig på om jeg er rett før chapter 2 og jeg sliter fortsatt ganske mye når det kommer til flere fiender av gangen. Har sjekka talents og det eneste jeg finner som lukter group fighting fra eneren er whirl, stemmer det at den skillen er the baws? eller er det noe jeg har misforstått?

Sånn utenom så var det noen som stussa på stemmen til Geralt, og etter jeg fullførte eneren i forrigårs så kan jeg bekrefte at det er samme stemmen denne gangen også.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#78
Har ikke hatt tid til å spille noe særlig de siste par dagene, så du er antageligvis lengre enn meg. Bomber er uansett en kul ting har jeg funnet ut.
 
#79
Synes stemmen til Geralt var litt annerledes selv, men tror det er mer på grunn av bedre produksjon, bedre skrevne dialoger og generellt en bedre og mindre statisk utførelse av skuespilleren.
 
#80
Oppgrader Qwen når du får muligheten, samt vigor, whirl og den som gjør at du kan blokke fra alle kanter. Når man får feta opp Qwen så tar opptil flere fiender skade av å angripe deg, og det er uhyre effektivt i gruppeslagsmål. Vigor er viktig for å kunne blokke effektivt og peise på med signs. Whirl gjør at man trenger å tenke MYE mindre på plassering av alle fiendene når man begynner å angripe, absolutt viktig.

Sånn ellers så er det lurt å tenke så mye på strategi som mulig. Kiting må til nesten hele tiden (så lengre dodgelengde er veldig kjekt) og crowd controll er helt key fram til man får oppgradert Qwen masse (nå står jeg midt i grupper og eier som faen). Det virker veldig viktig å gjøre alle oppdrag man kommer over for XPen sin del, da det er flere kamper jeg har stått fast på lenge som jeg i ettertid tror jeg lett kunne tatt med de riktige talentsa.Kampsystemet er absolutt inne på noe, så håper de tweaker vanskelighetskurven i patcher framover. Kan lett se for meg at veldig mange dropper spillet pga. at de står fast på en feig boss.